درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50292صفحه نخست » شنبه، 29 مرداد 1401 - 23:37
بزرگ‌ترین چالش هدست‌‌های اپل و متا
شرکت‌های اپل و متا قرار است در آینده نزدیک هدست‌‌های واقعیت ترکیبی ویژه مصرف‌کنندگان را عرضه کنند که می‌‌توانند تغییر بزرگ بعدی در رایانش شخصی را رقم بزنند؛ اما یک مانع احتمالی بزرگ وجود دارد و آن هم قیمت بالا این هدست‌‌هاست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت‌های اپل و متا قرار است در آینده نزدیک هدست‌‌های واقعیت ترکیبی ویژه مصرف‌کنندگان را عرضه کنند که می‌‌توانند تغییر بزرگ بعدی در رایانش شخصی را رقم بزنند؛ اما یک مانع احتمالی بزرگ وجود دارد و آن هم قیمت بالا این هدست‌‌هاست.

 

طبق آمار موسسه تحقیقاتی IDC، «مِتا کوئست ۲» که پرفروش‌‌ترین هدست واقعیت مجازی است، ۴۰۰دلار قیمت دارد و ۷۸درصد از بازار هدست‌‌های واقعیت مجازی در سال۲۰۲۱ را در اختیار داشت. مصرف‌کنندگانی که این فناوری نسل جدید را می‌‌خواهند، باید چند برابر این مبلغ را هزینه کنند.

پیش‌‌بینی می‌‌شود هدست پیشرفته متا که نام کد آن «کامبریا» است، حداقل ۸۰۰دلار قیمت داشته باشد. محصول اپل که هنوز معرفی نشده است، احتمالا از این هم قیمت بالاتری خواهد داشت. این برچسب‌‌های قیمت گران، مانع بزرگی برای بازار محصولی هستند که هنوز فراگیر نشده است. سال گذشته تنها ۲/ ۱۱میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازی فروخته شد؛ درحالی‌که اپل، همین تعداد آیفون را ظرف مدت چند هفته فروخت. شرکت‌های متا و اپل برای توسعه این بازار باید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنند که این سرمایه‌گذاری ارزشمند خواهد بود.

 

اگر واقعیت ترکیبی همان‌طور که تبلیغ شده است، عمل کند، یک هدست واقعیت مجازی، به شکل یک عینک واقعیت افزوده عمل می‌‌کند و موارد کاربرد و استفاده در دنیای واقعی را افزایش می‌‌دهد. در دستگاه‌های فعلی واقعیت مجازی، تجربه به آنچه در نمایشگر هدست است، محدود است.

 

در واقعیت ترکیبی، دوربین‌‌های قدرتمند در بیرون از هدست واقعیت مجازی، ویدئوی دنیای بیرونی را ضبط کرده و به دو نمایشگر یا نمایشگرهای بیشتری که هر کدام در مقابل چشمان کاربر قرار دارند، می‌‌فرستند. این امر به طراحان اجازه می‌‌دهد با واقعیت ترکیبی بازی کرده و نرم‌‌افزار یا گرافیک در ویدئوی دنیای واقعی را از بیرون همپوشانی کنند. طرفداران واقعیت ترکیبی می‌‌گویند که نهایتا قادر خواهیم بود این فناوری را در یک عینک سبک با شیشه‌های شفاف جا دهیم؛ اما چنین اتفاقی در آینده روی خواهد داد.

 

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، فناوری واقعیت ترکیبی، فعلا تنها گزینه کوتاه‌مدت ترجیحی است که هنوز آماده نشده است. مشکل فعلی این محصولات، قطعات بسیار گران و هدست قدرتمندی است که وسعت این بازار را محدود می‌‌کند.
 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد