درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 14:18   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50288صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 29 مرداد 1401 - 17:43
تولید محتوا آینده دارد
پول درآوردن از تولید محتوا برای کسب وکارها، کاری است که همه فکر می کنند به خوبی آن را بلدند. اما بدون شناخت کامل از محتوا و نکته هایی که برای مخاطبان اهمیت دارد، همه بلدها، به نابلدها تبدیل می شوند. در این شرایط، کسب وکارها در زمین شبکه های اجتماعی، بازی را به رقبا واگذار می کنند و این به لکه سیاهی در کارنامه نویسندگان تبدیل می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پول درآوردن از تولید محتوا برای کسب وکارها، کاری است که همه فکر می کنند به خوبی آن را بلدند. اما بدون شناخت کامل از محتوا و نکته هایی که برای مخاطبان اهمیت دارد، همه بلدها، به نابلدها تبدیل می شوند. در این شرایط، کسب وکارها در زمین شبکه های اجتماعی، بازی را به رقبا واگذار می کنند و این به لکه سیاهی در کارنامه نویسندگان تبدیل می شود.

نویسندگی بدون فروش وقت به شرکت ها و انتشارات، نقطه عطفی در زندگی تولیدکنندگان محتواست. هرچند دیدگاه های متفاوتی درباره آزادکاری نویسندگان وجود دارد اما از هر طرف که به خواسته ها نگاه کنیم، به این نکته م یرسیم. تولید محتوا به تنهایی، نقطه اوجی در این صنعت است. اینکه نویسنده ای بتواند با اتکا به اعتبار شخصی و توانایی هایش به درآمد قابل توجهی برسد را نباید دست کم گرفت. بسیاری فکر می کنند در آزادکاری نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا، ارزش بیشتری از کار برای موسسه ها وجود دارد. همین به رویکرد مثبت کارآفرینان و علاقمندان به داشتن کسب وکارهای شخصی به تولید محتوا انجامیده است.

 

سایت کارآفرینی در این باره، از علاقه زیاد کارآفرینان به تولید آزاد محتوا نوشته است. این مطلب می گوید کارآفرینان به تولید محتوا علاقه نشان می دهند چراکه افراد کمتری در فرایند انجام کار با آن درگیر اند. علاوه بر این، بین نویسنده و شرکت سفارش دهنده یا محصول یک خط فکری منسجم برقرار است. با این حال، کار کردن به عنوان نویسنده در بازار آزاد، از کار کردن با موسسه ها دشوارتر است. در بازار آزاد، رقبا یکدیگر را می بلعند. برای نویسنده ای که هنوز خبری از تکنیک ها و تاکتیک های زنده ماندن در این فضا ندارد، رقابت با دیگر نویسندگان دلهره آور به نظر می رسد.

 

با این حال، کسب یک تجربه ثبت سفارش و دانستن درباره خواسته های مشتریان را می توان نقطه آغاز کسب درآمد در فضای کسب وکار در نظر گرفت. در این بین نکاتی وجود دارد که اهمیت دادن به برای نویسندگان با مهارت اما کم تجربه در فضای آزادکاری کمک کننده است. اما پیش از انجام هر کدام از این توصیه ها باید به یک مسئله مهم توجه کرد و آن هم خالی کردن وقت برای نویسندگی آزاد است. در این صنعت با رقابت فشرده و مشتریان حساس، بدون تخصیص زمان، راه به جایی نمی برید.

*نمونه کار

به عنوان نویسنده ای که مدت ها کار کرده، داشتن سابقه ای درخشان در رزومه و درخواست کار بعید نیست. یک نمونه کار خوب، مجموعه ای از بهترین کارهای یک نویسنده است. در فضای آزادکاری، مشتریان اغلب از نویسندگان یک نمونه کار خوب می خواهند یا سندی که میزان مهارت آن ها را نشان دهد و اعتماد مشتری را جلب کند. به جای همه اسناد و مدارکی که از انتشاراتی ها و موسسه ها در اختیار دارید، یک نمونه کار خوب می تواند نقش مهمی در گرفتن سفارش ها ایفا کند. نمونه کارها درواقع، نقطه نظرات و سازگاری رویکردها، تنوع افکار و ربط موضوعات بهم را نشان می دهند.

*وبلاگ نویسی

پست های وبلاگی در این صنعت نقش مهمی بازی می کنند. در دوره ای از عصر اینترنت، وبلاگ ها از پرطرفدارترین رسانه ها به شمار می رفت. حتی امروز هم بلاگ ها برجسته اند و جای مناسبی برای جلب توجه مرم به موضوعات و مسائل مختلف به شمار می روند. هرچند آثار انتشار پست های وبلاگی در طولانی مدت نمایان می شود اما به عنوان کسی که می خواهد در این فضا با نوشتن پول در بیاورد، باید پست های وبلاگ را جدی گرفت. یک نویسنده باید هرازچندگاهی در هر پتلفرمی که شرایط آن را مناسب می داند، مطلبی بنویسد و به اشتراک بگذارد. شاید پست های وبلاگی، به سطح رضایت بخش و مشخصی از بازدید نرسید اما این حضور دیجیتال یک نویسنده را نشان می دهد. علاوه براین، وبلاگ نویسنده جایی است که او می تواند فهرستی از مهارت ها و تواناهایی اش را برای مشتریان در آن به اشتراک بگذارد.

*حضور استثنایی در یک ژانر

تلاش برای جست وجو و یافتن محتوای خاص برای خدمات و محصولات، از توصیه های همیشگی به نویسندگان و تولیدکنندگان محتواست. نوشتن برای یک صنعت یا تنها یک محصول یا یک موضوع، ممکن است مانع خلاقیت بیشتر و محدودکننده نویسنده در دایره ای مشخص از صنعت به نظر برسد. اما این، همه داستان نیست. وقتی با شرکت ها طرف می شوید، باید به اندازه ای درباره موضوع بدانید که همه حساسیت های مشتریان را به خوبی درک کنید. علاوه بر این، پس از جمع آوری اطلاعات نویسندگان باید به این نتیجه برسند که بالاخره نوشتن درباره کدام صنعت و محصول برای آن ها راحت تر است. اما نکته مهم درباره این راحتی، آگاهی نویسنده درباره موضوع است و اینکه بدانید در کدام بخش محتوای با کیفیت تری تولید می کند. پس از اینکه نویسنده در این باره تصمیم گیری کرد، باید نمونه کار طراحی کند، پست های وبلاگی اش را در یک ژانر تعریف کند و پس از این، او در جایگاهی قانع کننده برای مشتریان ایستاده است. هرچند یک نویسنده باید درباره همه شکل های محتوا به روز شود اما زمانی که نوبت به آزاد کار کردن می رسد، انتخاب ژانری که قرار است محصول در آن به مشتریان عرضه شود، اهمیت دارد. مهم این است که نویسنده در یک ژانر مشخص، استثنایی ظاهر شود.

*قدر خودت را بدان

اگاهی از نرخ بازار برای نویسنده مهم است. نویسنده ای که می خواهد در این فضای رقابتی ،به عنوان تولیدکننده آزاد محتوا فعالیت کند، دانستن درباره نرخ هر کلمه، نرخ هر صفحه و هر نرخی که در کار مطرح است، ضروری است. تغییر قیمت در وب سایت ها، باید باتوجه به تجربه نویسنده در نظر گرفته و تغییر داده شود اما مهم تر این است که نویسنده، هیچ کار یا خدماتی را در ازای نرخی کمتر از نرخ بازار برای مشتریان انجام ندهد.

علاوه بر این ها، تعهد بر زمان بندی، مجهز به مهارت های کافی برای ارتباط با مشتری و مدیریت زمان هم اهمیت دارد. حذف هر یک از این موارد از کار نویسنده یعنی یک جای کار می لنگد. اما رعایت همه این نکات هم به معنای رسیدن فوری به درآمدهای بالا در فضای تولید محتوای آزاد نیست. کار کردن به عنوان نویسنده آزادکار، تا روزی که به درآمد رضایت بخشی برسید، زمان می برد. نکته اساسی، ناامید نشدن است. موفقیت ساختمانی است که باید آن را با حوصله بسازید. رعایت این نکته ها عالی است اما به صبر و تلاش برای رسیدن به جایی که باید، نیاز دارید.
 

منبع: tccim

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد