درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50272صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 27 مرداد 1401 - 10:54
متاورس؛ آیا ارتباطات انسانی محکوم به نابودیست؟
متخصصان PwC به صورت فزاینده‌ای با به کارگیری ربات‌ها، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، در پی یافتن راه‌‌های خلاقانه‌ای برای فراتر رفتن از دنیای فیزیکی بدون از دست دادن ارتباطات انسانی هستند. به این معنی که امروزه تقریبا همه چیز از جمله جلسات کاری، همکاری‌های در مقیاس بزرگ و گفتگو در متاورس امکان‌پذیر است. استفان اندرسون، مسئول استراتژی و بازار PwC خاور میانه می‌گوید: « مشتریان ما از تماشای نوآوری‌ها و ارائه توصیه تجاری یا پاورپوینت قدم فراتر گذاشته‌اند و می‌خواهند ببینند به صورت عملی چه اتفاقی می‌افتد و فناوری نوظهور در این راه بسیار مهم است.»
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه پول کلانی به متاورس سرازیر می‌شود، دنیای جایگزینی که درآن بدون نیاز به خارج شدن از خانه‌تان می‌توانید کار، بازی و با دیگران ملاقات کنید. اما آیا ظهور این فضای مجازی گسترده، خطوط واقعیت را محو کرده و نحوه مصرف و ارتباط ما را برای همیشه تغییر می‌دهد؟


متاورس چیست؟

امروزه همه، چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی راجع به متاورس حرف می‌زنند و به نظر می‌رسد کلیدواژه نوینیست. اما ایده آن برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ و در یک رمان علمی-تخیلی مطرح شد. چون فناوری پشت متاورس روز به روز به سوی دربرگرفتن بسیاری از جنبه‌های واقعیت مجازی در حال پیشروی است، توضیح واقعی چیستی آن دشوار است. اما به زبان ساده، دنیای دیجیتال فراگیری است که در موازات جهان واقعی وجود دارد.

شرکت Somnium Space، یکی از نخستین پلاتفورم‌های متاورس متن باز (Open Source) بازار است. آرتور سیکوف، موسس و مدیرعامل این شرکت، درباره چگونگی زندگی، کار و بازی در این محیط جایگزین می‌گوید: « وقتی در فضای واقعیت مجازی، مثل جایی که من الان هستم، حضور دارید، کاملا به محیط متصلید. من در اینجا به صورت ذهنی، یا بهتر بگوییم، فیزیکی ذهنی حاضر هستم. چون مغزم، چشمانم و هر آن‌چه می‌بینم در این فضاست، باور دارم که در این فضا حضور دارم.»

رشد اقتصاد متاورس

شاید Somnium Space یکی از نخستین پلاتفورم متاورس‌ باشد اما رقبای زیادی اخیرا در این عرصه به رقابت پیوسته‌اند. شرکت فیسبوک با تغییر نام خود به متا، تعهد خود برای تبدیل متاورس به بخش بزرگی از استراتژی کسب و کارش را نشان داد. اما امثال مایکروسافت، آلفابت، روبلوکس و انویدیا هم سرمایه‌گذاری عظیمی در واقعیت مجازی کرده‌اند.

اقتصاد متاورس پتانسیل جذب گستره وسیعی از جریان‌های درآمدی را نشان می‌دهد و بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها طی تنها دو سال آینده می‌تواند به یک بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری تبدیل شود و تا ده‌سال آینده می‌تواند ۳ تریلیارد دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند.

کسب و کارها چگونه سود می‌برند؟

متاورس فقط برای بازی و تفریح نیست. این دنیای گسترده واقعیت مجازی به شرکت‌ها فرصتی برای یافتن راه‌حل‌های قابل ارائه در دنیای واقعی، می‌دهد. شرکت مشاور PwC امیدوار است به وسیله جدیدترین آزمایشگاه خود در خاورمیانه و در دوحه، این راه‌حل‌ها را ارائه کند. رهف ابوطربوش، متخصص فناوری آزمایشگاه PwC Middle East می‌گوید: «در PwC به‌کارگیری متاورس را به عنوان تکامل و نه تحول، در نظر می‌گیریم. با این رویکرد، ما بسیار سریع‌العمل هستیم و تغییر را درک می‌کنیم و می‌دانیم نیازهای مشتریان متفاوت است.»

متخصصان PwC به صورت فزاینده‌ای با به کارگیری ربات‌ها، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، در پی یافتن راه‌‌های خلاقانه‌ای برای فراتر رفتن از دنیای فیزیکی بدون از دست دادن ارتباطات انسانی هستند. به این معنی که امروزه تقریبا همه چیز از جمله جلسات کاری، همکاری‌های در مقیاس بزرگ و گفتگو در متاورس امکان‌پذیر است. استفان اندرسون، مسئول استراتژی و بازار PwC خاور میانه می‌گوید: « مشتریان ما از تماشای نوآوری‌ها و ارائه توصیه تجاری یا پاورپوینت قدم فراتر گذاشته‌اند و می‌خواهند ببینند به صورت عملی چه اتفاقی می‌افتد و فناوری نوظهور در این راه بسیار مهم است.»

امنیت متاورس چگونه تامین می‌شود؟

با بالا رفتن محبوبیت واقعیت مجازی، نگرانی‌ها در مورد تاثیر آن بر تعاملات انسانی، انزوای اجتماعی و سلامت روانی افزایش پیدا می‌کند. اکنون کودکان زمان بیشتری را در فضای مجازی می‌گذرانند و زمانی که می‌توانند در متاورس بسیار خوش باشند، عدم وجود قوانین روشن می‌تواند آن را به مکانی خطرناک بدل کند. پس چگونه پلاتفرم‌های واقعیت‌ مجازی با این مشکلات روبرو می‌شوند؟

تامی بومک معاون امور اجتماعی و همکاری‌های Roblox، پلاتفورمی با روزانه بیش از ۴۰ میلیون کاربر است. او می‌گوید روبلوکس به قانونمند کردن پلاتفورم‌های خود و آموزش کاربران جوان و والدینشان برای چگونگی بازی به شیوه امن، پایبند است. او اضافه می‌کند: « پلاتفرم ما به مردم امکان خلق و اشتراک تجربه را می‌دهد. شما برای بیان کامل تصوراتتان به یک محیط اجتماعی نیازمندید. بارها با این سوال از سمت والدین که Roblox چیست و چگونه می‌توانیم بچه‌هایمان را ایمن نگه داریم، مواجه شدیم. پس من متوجه شدم این که چه جامعه بزرگی نیاز به آموزش در این مساله دارد، برای ما نه تنها مسئولیت بلکه فرصت است.»
 

 

نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi

به روز شده در: ۱۷/۰۸/۲۰۲۲
منبع: euronews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد