درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 07:07   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50271صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 27 مرداد 1401 - 16:50
اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
مقالات علمی نشان می دهد که راستی آزمایی موثر است و احتمال کمتری دارد که کاربران مطلبی را همرسانی کنند که راستی آزمایان به عنوان گمراه کننده یا نادرست شناسایی کرده اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| انتشار اطلاعات جعلی مشکل جهانی است که مرز نمی شناسد. راهبرد کلیدی برای مبارزه با انتشار زیانبار آن همکاری میان راستی آزمایان است.

روز ۱۱ آوریل داستان آنا را که یکی از خوانندگان ماست در Factchequeado منتشر کردیم. او روی تیندر با توماس پال که ادعا می کرد عضو ارتش آمریکاست و اکنون خارج از آن کشور در حال انجام ماموریت است، آشنا شد. آنا می گوید آنها روی واتس اپ شروع به گفت و گو کردند و او بلافاصله به آنا نوعی عشق نشان داد که به سبب فوریتش، ورای هر نوع منطقی بود.

پال گفت که او باید برای ماموریت به اوکراین برود و برای بازگشت به خانه به بیش از شش هزار یورو نیاز دارد. آن زمان بود که آنا دریافت از او سوء استفاده شده است و پروفایل تیندر پال جعلی است.

این نخستین بار نیست که کسی در تیندر وانمود می کند دیگری است، آن هم برای آن که به کسی نزدیک شود و از او سوء استفاده مالی کند. در این مورد مستندهایی نیز تهیه شده است.

از زمان آغاز فعالیتش، Factchequeado در وبسایت خود، شبکه های اجتماعی و کانال واتس اپ به راستی آزمایی پرداخته است. این وبسایت یافته های خود را در دیگر وبسایتها نیز منتشر می کند و با دهها نهاد راستی آزمایی در اجتماعات لاتین تبار آمریکا ارتباط و همکاری دارد.

انتشار این یافته ها و داستانهایی شبیه داستان آنا و بازنشر آنها در وبسایت های گوناگون دیگر سبب شده است که آگاهی مردم نسبت به موارد سوء استفاده بیشتر شود و ظن آنها نسبت به کسانی که قصد دارند آنها را مورد سوء استفاده قرار دهند، افزون کرده است و در نتیجه آنها را در موارد بسیاری از خطر دور نگاه داشته است.

بعضی اوقات کسانی که تلاش می کنند از یک نفر سوء استفاده کنند، این کار را تکرار می کنند و می کوشند دیگران را هم فریب دهند و از آنها سوء استفاده کنند. جدا از Factchequeado، شماری از این نوع موارد در Enlace Latino NC و El Detector de Univision که مخاطبان لاتین تبار دارند و در آمریکا منتشر می شوند، بازنشر شده و به خوانندگان یا کاربران کمک شایانی کرده است.

مقالات علمی نشان می دهد که راستی آزمایی موثر است و احتمال کمتری دارد که کاربران مطلبی را همرسانی کنند که راستی آزمایان به عنوان گمراه کننده یا نادرست شناسایی کرده اند.

این مطالعات هشدار می دهند که زمان نیز اهمیت بسیاری دارد. هرقدر واکنش به محتوایی غلط یا گمراه کننده سریعتر باشد، احتمال آن که عواقب زیانبار آن مهار شود، بیشتر خواهد بود.

همکاری در راستی آزمایی تنها یک شیوه رویکرد نیست، بلکه در مبارزه با انتشار اطلاعات غلط و جعلی یک ضرورت است. همرسانی محتوای راستی آزمایی شده میان کشورها، مناطق و قاره ها مفید است، چون ساختن جوامع و اعتمادسازی اهمیت دارد.

ما باید با دیگران همکاری کنیم تا در بحبوحه انتشار اطلاعات ساختگی و نادرست در دنیای امروز، بتوانیم بهتر به جوامعمان خدمت کنیم و مراقب اعضای آنها باشیم.
 

نوشته Laura Zommer
Aug 17, 2022

منبع: ijnet


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد