درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 20:25   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50264صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 26 مرداد 1401 - 16:13
پنج چالش روابط‌عمومی‌ها با روزنامه‌نگاران
آژانس‌ توزیع خبر Cision در تازه‌ترین نظرسنجی خود به سراغ سه هزار و 800 روزنامه‌نگار در سراسر جهان رفته تا بزرگترین چالش‌های آنها در مواجهه با روابط‌عمومی‌ها را بسنجد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، نشناختن درست حوزه کاری روزنامه‌نگاران، درک نکردن اهمیت خبرهای رسمی (Press Release)، درک نکردن حجم کار روزنامه‌نگاران، ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و در دسترس نبودن روابط‌عمومی‌ها پنج چالش بزرگی است که چنانچه روابط‌عمومی‌ها بتوانند آنها را رفع کنند، ارتباط بهتری با روزنامه‌نگاران خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آژانس‌ توزیع خبر Cision در تازه‌ترین نظرسنجی خود به سراغ سه هزار و 800 روزنامه‌نگار در سراسر جهان رفته تا بزرگترین چالش‌های آنها در مواجهه با روابط‌عمومی‌ها را بسنجد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، نشناختن درست حوزه کاری روزنامه‌نگاران، درک نکردن اهمیت خبرهای رسمی (Press Release)، درک نکردن حجم کار روزنامه‌نگاران، ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و در دسترس نبودن روابط‌عمومی‌ها پنج چالش بزرگی است که چنانچه روابط‌عمومی‌ها بتوانند آنها را رفع کنند، ارتباط بهتری با روزنامه‌نگاران خواهند داشت.

چالش نخست: چرا پس از ارسال موضوع و خبر، هیچ واکنشی از سمت روزنامه‌نگاران دریافت نمی‌کنم؟

این کار دلایل بسیار زیادی دارد، اما بر اساس گزارش سالانه Cision روزنامه‌نگاران امروز بیش از هر زمان دیگری مشغله دارند. نزدیک به 43 درصد از خبرنگاران حدود پنج گزارش و 30 درصد روزنامه‌نگاران 10 گزارش در هفته می‌نویسند. این روزنامه‌نگاران نه تنها فرصت ندارند مطالب ارسالی و موضوعات مطرح شده شما را به دقت و عمیق نگاه کنند، بلکه حتی فرصت نمی‌کنند به شما پاسخ دهند. از سوی دیگر، روزنامه‌نگاران می‌گویند که حجم بسیار زیادی از موضوعات و مطالب ارسال شده به آنها اصولا برای مخاطبان آنها مناسب نیست. اگر تعداد زیادی مطلب غیر مرتبط برای یک روزنامه‌نگار ارسال می‌فرستید و یا یک موضوع را پیاپی و خستگی‌ناپذیر از وی پیگیری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که روزنامه‌نگار مربوطه شما را بلاک کند.

راه حل: مطمئن شوید که روزنامه‌نگاران هدف شما مناسب موضوعی که برای آنها ارسال می‌کنید هستند، در غیر اینصورت وقت خود و آنها را هدر خواهید داد.

چالش دوم: آیا خبر رسمی (Press Release) هنوز هم اهمیت دارند؟

بر اساس گزارش Cision نزدیک به 76 درصد از روزنامه‌نگاران تمایل دارند که خبر رسمی (Press Release) شرکت‌ها را از سوی روابط‌عمومی آنها دریافت کنند و این خبرها همچنان نخستین منبع روزنامه‌نگاران برای تولید خبر، گزارش یا ایده‌های منجر به تولید خبر و گزارش آنها است.

توصیه: در تهیه خبر رسمی (Press Release) خود از به کار بردن عبارات و کلماتی مانند «پیشرو»، «منحصر به فرد»، «پیشگام»، «نوآور» و ... خودداری کنید. این عبارات از جمله عبارت‌هایی هستند که روزنامه‌نگاران معتقدند به قدری استفاده شده‌اند که اثرگذاری خود را از دست داده‌اند. در همین حال، استفاده از افعالی مانند «اجازه می‌دهد»، «برملا می‌کند»، «اعلام می‌کند»، «تایید می‌کند» و ... نرخ تعامل بیشتری را در نیوزوایرها به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین در زمان تنظیم تیتر خبر خود این نکته‌ها را مد نظر قرار دهید.

چالش سوم: چگونه نظر روزنامه‌نگاران را به خود جلب کنم؟

خلاصه کلام اینکه، مخاطب خود را به خوبی بشناسید. این بدان معنی است که شما مخاطب گزارش‌های روزنامه نگاران را نیز بشناسید و در تنظیم درخواست تولید خبرهای خود نشان دهید که به این موضوع کاملا واقف هستید.

در پژوهش جدید Cision از روزنامه‌نگاران پرسیده شد که بهترین راه برای اینکه وظایف خود را به سادگی انجام دهند چیست؟ (یا رفع چه مانعی باعث می‌شود که درخواست روابط‌عمومی‌ها را بررسی کنید؟) در پاسخ 63 درصد از روزنامه‌نگاران اعلام کردند «شناخت مخاطب هدف من و موضوعاتی که مرتبط به حوزه من است» بیشترین کمک را به آنها می‌کند تا کار خود را بهتر انجام دهند. در واقع، روابط‌عمومی‌ها باید کار خود را به درستی انجام دهند و مطمئن شوند خبر و روایتی (رویداد، محصول و ...) که می‌خواهند در رسانه‌ها منعکس شود را به درست‌ترین روزنامه‌نگار و رسانه می‌رسانند، و پس از آن درخواست پوشش خبری خود را بر همان مبنا تنظیم کنند.

هرچه درک شما از موضوعاتی که روزنامه‌نگار به خصوصی پوشش می‌دهد بیشتر باشد (و بتوانید پیش‌بینی کنید که احتمالا موضوع بعدی مورد نظر روزنامه‌نگار چیست)، آنگاه شانس بیشتری برای دیده شدن توسط روزنامه‌نگاران خواهید داشت. روزنامه‌نگاران امروز غرق در درخواست‌های غیرمرتبط و غیرشخصی هستند که در مورد آنها کاری نمی‌توانند انجام دهند، و باید بر روی موضوعاتی تمرکز کنند که به حوزه کاری و علاقه‌ای آنها مربوط است.

چالش چهارم: قانون ارسال پیام‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی به روزنامه‌نگاران چیست؟

وقتی صحبت از این می‌شود که نسبت به سایرین تمایز داشته باشیم، آنگاه به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی راهی خوب برای ارتباط مستقیم با روزنامه‌نگاران است تا به این شکل توجه روزنامه‌نگاران را از انبوه درخواست‌هایی که سایرین به ایمیل روزنامه‌نگاران می‌فرستند، به سمت درخواست خود جلب کنیم، اما اصلا به این راه مطمئن نباشید. در حالیکه 23 درصد از روزنامه‌نگاران اعلام کرده‌اند تماس کارشناسان روابط‌عمومی‌ با آنها در شبکه‌های اجتماعی را می‌پذیرند، اما 34 درصد از روزنامه‌نگاران تمایلی به دریافت پیام روابط‌عمومی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ندارند و حتی 12 درصد نیز اعلام کردند روابط‌عمومی‌هایی که این شیوه را به کار می‌برند بلاک می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید برای ارتباط با روزنامه‌نگاران به سراغ استفاده از شبکه‌های اجتماعی بروید باید بدانید بسیاری از قوانین قدیمی شبکه‌سازی در آنجا نیز صادق است و باید رعایت کنید: بدانید با چه کسی گفتگو می‌کنید (مخاطب خود را بشناسید)، مودب و حرفه‌ای باشید.

چالش پنجم: روزنامه‌نگاران از روابط‌عمومی‌ها واقعا چه می‌خواهند؟

آدم‌ها از افرادی که با آنها کار می‌کنند چه می‌خواهند؟ همه دوست دارند آدم‌هایی که با آنها کار می‌کنند زندگی (و کار) آنها را راحت‌تر کنند. در نظرسنجی Cision به‌طور واضح از خبرنگاران پرسیده شد که فعالان روابط‌عمومی‌ چگونه می‌توانند زندگی روزنامه‌نگاران را راحت‌تر کنند. پاسخ‌ها از این قرار بود: مخاطبان روزنامه‌نگارها را بشناسند و آنچه به حوزه کار روزنامه‌نگار مرتبط است را بدانند، به روزنامه‌نگار داده و منابع معتبر تخصصی ارائه دهند (در صورت نیاز)، و از ارسال پیام‌های زیاد و درخواست‌های بی‌مورد خودداری کنند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که روزنامه‌نگاران از فعالان روابط‌عمومی‌ انتظار دارند که با آنها یکدل باشند و آنها را درک کنند. این شامل رعایت ضرب‌الاجل کارها، پاسخ سریع به پرسش‌های آنها، ارائه اسناد، مدارک، اطلاعات و منابع لازم برای تهیه گزارش‌هایشان می‌شود. با درک بهتر چالش‌هایی که روزنامه‌نگاران در کار خود با آنها مواجه هستند، فعالان روابط‌عمومی‌ می‌توانند ارتباط مطلوب‌تری با رسانه‌ها ایجاد کنند و روابط حرفه‌ای قوی‌تری خلق کنند.

منبع: https://news.akhbarrasmi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد