درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:51   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50237صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 24 مرداد 1401 - 16:48
۴ مهارت مدیران دنیای جدید کار
دنیای جدید کار با «نه» به مدیران «سنتی‌نگر»، مدیران دارای «مهارت نرم» را می‌طلبد. نیروی کار فعلی، تجربه عصر کرونا را پشت سر گذاشته و نمی‌تواند با مدیرانی که فقط به دنبال تحقق «انجام وظیفه» هستند تا توجه به «چگونگی انجام کار توسط نیروها»، به‌کار ادامه دهد. «هوش هیجانی»، «به‌کارگیری زنان در مدیریت»، «توجه به رشد» و «حمایت سازمانی از نیروها» چهار مهارت مدیران امروزی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دنیای جدید کار با «نه» به مدیران «سنتی‌نگر»، مدیران دارای «مهارت نرم» را می‌طلبد. نیروی کار فعلی، تجربه عصر کرونا را پشت سر گذاشته و نمی‌تواند با مدیرانی که فقط به دنبال تحقق «انجام وظیفه» هستند تا توجه به «چگونگی انجام کار توسط نیروها»، به‌کار ادامه دهد. «هوش هیجانی»، «به‌کارگیری زنان در مدیریت»، «توجه به رشد» و «حمایت سازمانی از نیروها» چهار مهارت مدیران امروزی است.

مفهوم «
مدیریت» در محیط کار به عنوان عواقب پاندمی دو سال گذشته، اهمیت جدیدی پیدا کرده است. مدیران در گذشته بر نظارت بر تیم‌‌ها و پروژه‌ها متمرکز بودند تا مطمئن شوند کارها به درستی و به‌‌موقع انجام می‌شوند، اما الان عوامل فرد‌محور در مشاغل بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است. کارکنان در صنایع مختلف با سطح تجربیات مختلف، برای ایجاد توازن بین چالش‌‌ها و الزامات زندگی روزمره در طول پاندمی با دشواری مواجه بودند و در نتیجه انتظار آنها از مدیران تغییر کرده است.

 

کارکنانی که یکسری افراد دیگر را مدیریت می‌کنند هم با این مسائل، در سطح فردی و حرفه‌‌ای مواجه بوده‌‌اند و در شرایط ابهام، همزمان که تلاش می‌کنند بهترین کار را ارائه دهند، باید از زیردستان خود هم حمایت کنند. بین آنچه کارکنان از نیازهای خود می‌گویند و آنچه مدیران برای ارائه دادن آموزش دیده‌‌اند، یک عدم ارتباط جدی دیده می‌شود. بنابراین، طبق تحقیقات، در فاز بعدی دنیای کار، شرح وظایف یک مدیر باید به این شکل تغییرکند:


نیاز به هوش هیجانی بالا

اگر می‌خواهید کارکنان شما بیشترین کارآیی را داشته باشند، باید آنها را به عنوان یک فرد بشناسید. این موضوع همیشه وجود داشته، اما در دوره‌‌ای که خیلی از افراد با سختی و ضرر مالی مواجهند، بهره‌‌برداری از جنبه انسانی رهبری سازمانی حیاتی‌‌تر می‌شود. انتظارات کارکنان نیز به شکل قابل توجهی تغییر کرده و آنها بیش از پیش به دنبال فرصت‌‌هایی هستند که به آنها انعطاف‌‌پذیری، استقلال و توازن می‌دهد.

ایجاد شرایط فرهنگی برای حمایت از این نیازهای کارکنان، مستلزم این است که مدیران هوش هیجانی بالایی داشته باشند. در شرح وظایف مدیران، این مهارت باید به شکل ویژه‌‌ای گنجانده شود و بر اهمیت آن برای موفقیت در این نقش تاکید شود. به عنوان مثال، لیستی که حاوی مسوولیت‌های یک مدیر است، باید موارد این‌چنینی را دربربگیرد: «ایجاد یک محیط تیمی همه‌‌جانبه که از نظر روانی امن باشد، به‌طوری که اعضای تیم حس کنند از آنها حمایت می‌شود و صدایشان شنیده می‌شود.»

مدیریت کردن، فراتر از ارائه گزارش دستاوردها است. مدیریت یعنی فرد چطور تیمش را در طول سفری که بین موعدهای تحویل کار طی می‌کند، حمایت می‌کند. بهترین مدیران، به اینکه تیمشان در طول انجام کار چه چیزهایی تجربه می‌کنند اهمیت می‌دهند، نه اینکه صرفا به دنبال نتیجه کار باشند. اگر کار به‌‌موقع انجام شود، اما کیفیت آن زیر سوال باشد، نشان‌دهنده این است که باید چک شود تیم چگونه روی پروژه کار می‌کرده و شاید یک نفر بار کاری بیشتری نسبت به بقیه داشته است. اگر کارمند یا تیمی که عملکرد خوب داشته دچار مشکل شود، مدیران باید بتوانند نشانه‌ها را شناسایی کنند و اقداماتی برای رسیدگی به تعارض‌‌های بین تیمی یا فراتیمی که بر عملکرد تاثیرگذارند، انجام دهند.


به الگوی «مدیریت مردانه» پایان دهید

مدیریت از گذشته به صورت کلیشه‌‌ای با ویژگی‌‌هایی همراه بوده که آن را «مردانه» تلقی می‌کنیم و مهارت‌‌های نرم را کارهای اضافی «زنانه‌‌ای» می‌‌دانیم که جزو هسته اصلی یک رهبری سازمانی خوب نیستند. مردان و مدیران، همواره «بی‌‌طرف، مدعی، کوشا و مقتدر» تلقی شده‌‌اند. این ویژگی‌‌ها را مهارت‌‌های مدیریتی «استاندارد» می‌‌دانند، چون القاکننده توانایی انجام وظایف هستند و تضمین می‌کنند که تیم می‌تواند ضرب‌‌الاجل‌‌های کاری را رعایت کند.

در مقابل، کلماتی که زنانه توصیف می‌شوند عبارتند از «احساسی، شهودی، پرورش‌‌دهنده و حساس». این کلمات از گذشته هیچ‌گاه با مدیریت همراه نبوده‌‌اند و در حالی که به شکل ناعادلانه‌‌ای زنان را در کار به عقب رانده‌‌اند، شکی وجود ندارد که در محیط کار مدرن، ویژگی‌‌های ارزشمندی هستند. نشان دادن حس همدلی با کارکنان در شرایط سخت، ایجاد امنیت روانی و پشتیبانی از پیشرفت شغلی کارکنان، از مهارت‌‌های حیاتی برای مدیران امروز هستند.


تاکید بر ذهنیت رشد

شرح وظایف مدیران همچنین باید اهمیت ذهنیت رشد را برای متقاضیان شغلی و استخدام‌های جدید مورد تاکید قرار دهد. این ذهنیت در حال حاضر در خیلی از مدارس تدریس می‌شود، اما برای خیلی از مدیران میانی یک مفهوم جدید است. این دیدگاه که مدیران به صورت اتوماتیک عملکرد عالی دارند و بر کارشان مسلط هستند، می‌تواند جلوی تکامل تدریجی مدیران را بگیرد. ذهنیت رشد در محیط کار یعنی اذعان به اینکه همواره جای پیشرفت وجود دارد؛ یعنی بازخورد گرفتن فعالانه از بالادستی‌‌ها و زیردست‌‌ها و یعنی داشتن پیشرفت قابل توجه.

داده‌ها نشان می‌دهند حتی وقتی مدیران در نقش خود تازه‌‌کارند یا دوران کاری سختی را می‌‌گذرانند، کارکنانی که سعی آنها برای پیشرفت را به وضوح می‌‌بینند، بیشتر راه می‌‌آیند. در مقابل، اگر مشخص شود مدیران پیشرفت خود را یک فرآیند از سربازکنی می‌‌دانند و هیچ‌‌گونه تلاش یا تمایل واقعی برای پیشرفت ندارند، بر دیدگاه کارکنان از عملکرد مدیران تاثیر منفی می‌‌گذارد.


بازآفرینی حمایت سازمانی برای مدیران

مدیران پرمشغله‌‌تر از همیشه هستند و بنابراین یافتن روش‌هایی با کمترین زحمت برای تقویت عادت‌‌های مدیریت کارکنان، کلید کار است. مدیران می‌توانند به جای تقلای پنج دقیقه قبل از جلسه، برای بررسی نکاتی که باید در طول جلسه با تک‌تک افراد چک کنند، از یادآوری‌‌کننده‌های تقویم و یادداشت‌‌های زیردستان خود برای آماده شدن قبل از جلسه استفاده کنند. مدیرانی که با زیردستان متعدد کار می‌کنند، باید درباره جزئیات کوچک از کارکنان خود بپرسند؛ از اسم فرزندانشان گرفته تا عادت‌‌ها و سرگرمی‌‌هایی که آنها خارج از کار دارند.

اختصاص زمان به این عادت‌‌های مدیریتی خرد، کمک می‌کند روابط قوی‌‌تری با کارکنان و تیم‌‌های تاثیرگذارتری در طول زمان داشته باشند. تحقیق جدیدی نشان می‌دهد جنبه‌های احساسی و میان‌‌فردی مدیریت نسبت به مسوولیت‌های سنتی یک مدیر مثل تعیین اهداف سازمانی یا مشخص کردن یک ساختار واضح، در حفظ کارکنان اثرگذاری بسیار بیشتری دارد. با توجه به افزایش تعداد وظایفی که بر عهده مدیران گذاشته می‌شود، اولویت‌‌بندی این اقدامات مفید به این معنی است که رهبران سازمانی باید به کاهش بار کاری مدیران فکر کنند تا آنها زمان و فضای کافی برای رسیدگی به زیردستان خود داشته باشند.

نقش مدیران در چند سال اخیر، تغییر اساسی کرده و وقت آن رسیده که رهبران کسب‌‌وکار مطمئن شوند شرح وظایف شغلی و فعالیت‌‌های فرهنگی در سازمان آنها با این تغییرات هماهنگ شده‌‌اند.
 

مترجم: مریم رضایی

منبع: Forbes
donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد