درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 4 مهر 1401 - 07:47   

کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی

  کتاب فنون روابط‌عمومی - دفترچه راهنمای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50218صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 23 مرداد 1401 - 13:36
محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است
بر اساس این تجزیه‌وتحلیل، از نظرسنجی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، سهم رو به رشدی از نوجوانان به استفاده از اینستاگرام و اسنپ‌چت رو آورده‌اند و تعداد پاسخ‌دهندگانی که می‌گویند از توییتر و تامبلر استفاده می‌کنند روند کاهشی داشت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مرکز تحقیقات پیو روز چهارشنبه بر اساس اطلاعات به دست آمده از دو دوره نظرسنجی‌ گزارش داد سهم نوجوانان آمریکایی ۱۳ تا ۱۷ ساله که می‌گویند از فیسبوک استفاده می‌کنند از ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

به گفته این اندیشکده آمریکایی مستقر در واشینگتن، محبوبیت تیک تاک در این دوره افزایش چشمگیری داشته است. حدود ۶۷ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این جدیدترین نظرسنجی گفتند از تیک تاک استفاده می‌کنند و ۱۶ درصد از کل نوجوانان گفتند «تقریبا به‌طور دائم» از این برنامه چینی میزبان کلیپ‌های ویدیویی استفاده می‌کنند.

به گفته محققان، این تازه‌ترین تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر نظرسنجی اینترنتی خودگردان در بازه زمانی ۱۴ آوریل تا ۴ مه ۲۰۲۲ است و فضای نمونه آن هزار و ۳۱۶ جفت کاربر و هر جفت متشکل از یک نوجوان آمریکایی و یکی از والدین او بود.

بر اساس این تجزیه‌وتحلیل، از نظرسنجی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، سهم رو به رشدی از نوجوانان به استفاده از اینستاگرام و اسنپ‌چت رو آورده‌اند و تعداد پاسخ‌دهندگانی که می‌گویند از توییتر و تامبلر استفاده می‌کنند روند کاهشی داشت.

در این نظرسنجی جدید، یوتیوب با کاربری ۹۵ درصدی در میان پاسخ‌دهندگان نوجوانان در صدر چشم‌انداز فضای مجازی نوجوانان ۲۰۲۲ قرار گرفت.

تقریبا سه چهارم نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند حداقل روزانه یک‌بار از یوتیوب بازدید می‌کنند و این شامل ۱۹ درصدی بود که گفتند «تقریبا همیشه» از این سایت یا برنامه‌اش استفاده می‌کنند.

تیک‌تاک در این فهرست در ردیف بعدی قرار دارد و اینستاگرام و اسنپ‌چت پس از آن قرار می‌گیرند و بنا بر گزارش‌ها از هر ۱۰ نفر کاربر نوجوان، شش نفرشان از این دو برنامه استفاده می‌کنند.

این گزارش افزود: «نوجوانان امروزی به اندازه نوجوانان سال‌های گذشته از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند، اما این برنامه همچنان به شکل گسترده در میان بزرگسالان استفاده می‌شود».

هم‌زمان با صعود تیک‌تاک، سهم نوجوانانی که از فیس‌بوک، رسانه اجتماعی غالب در نظرسنجی ما از نوجوانان در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۴، استفاده می‌کنند از ۷۱ درصد در آن زمان به ۳۲ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، غیر از فیس‌بوک، کاربری توییتر نیز در میان نوجوانان آمریکا از سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ کاهش یافته است و اکنون ۳۲ درصد نوجوانان می‌گویند از این بستر ریزبلاگ‌نویسی استفاده می‌کنند، در حالی که این شاخص در نظرسنجی قبلی برابر با یک‌سوم پاسخ‌دهندگان بود.

چشم‌انداز تغییرهای کاربری رسانه‌های اجتماعی در میان نوجوانان از ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد، فراتر از صعود تیک‌تاک و افول فیس‌بوک است. درصد فزاینده‌ای از نوجوانان می‌گویند از سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به بعد دارند از اینستاگرام و اسنپ‌چت استفاده می‌کنند در حالی که توییتر و تامبلر با افول مواجه شد.

در این تحلیل همچنین تفاوت‌های جمعیت شناختی نوجوانان در انتخاب رسانه اجتماعی مشخص شده است.

فناوری دیجیتالی چقدر در زندگی نوجوانان محوریت دارد؟

۹۵ درصد تلفن همراه هوشمند دارند
۹۰ درصد تلفن رایانه رومیزی/کیفی دارند
۸۰ درصد کنسول بازی دارند
۹۷ درصد می‌گویند حداقل یک‌بار در روز از اینترنت استفاده می‌کنند.
داده‌های جدید پیواینترنت در مورد فناوری و نوجوانان (رده سنی ۱۳ تا ۱۷)
لی رینی (@lrainie) ۱۰ اوت ۲۰۲۲

پیو برای مثال گزارش داد احتمال آن که پسران نوجوان بگویند از یوتیوب، توییچ و ردیت استفاده می‌کنند از دختران نوجوان بیشتر است، در حالی که احتمال استفاده از تیک‌تاک، اینستاگرام و اسنپ‌چت در میان دختران نوجوان بیشتر است.

یک‌سوم پاسخ‌دهندگان هم گفتند وقت خیلی زیادی را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.

همچنین طبق این بررسی آماری، اکثریت نوجوانان به افزاره‌های دیجیتالی مانند تلفن همراه هوشمند (۹۵ درصد) و رایانه‌های رومیزی یا کیفی (۹۰ درصد) دسترسی داشته‌اند و درصد نوجوانانی که هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند از ۹۲ درصد در سال‌های ۱۹۱۵-۱۹۱۴ به ۹۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.
 

منبع:  independentpersian
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  ایموجی‌ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته‌اند؟


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد