درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:59   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50211صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 22 مرداد 1401 - 16:48
درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
«سانسور نامحسوس» عبارت است از مسدود کردن یا محدود کردن مشارکت یک کاربر در رسانه‌های اجتماعی، به ترتیبی که آن کاربر و دیگران متوجه نشوند که او محدود شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «سانسور نامحسوس» (Shadow Banning) عبارت است از مسدود کردن یا محدود کردن مشارکت یک کاربر در رسانه‌های اجتماعی، به ترتیبی که آن کاربر و دیگران متوجه نشوند که او محدود شده است.

این کار معمولا از طریق پنهان کردن یا کمتر برجسته کردن پست‌های یک کاربر خاص در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، به‌طوری که مخاطبان معمولا پست‌های وی را نمی‌بینند یا کمتر می‌بینند، و هدف آن کاهش نفوذ آن کاربر در سطح جامعه است.

توییتر، فیس‌بوک، یوتوب و اینستاگرام از رسانه‌های اجتماعی مشهوری هستند که همیشه در مظان اتهام سانسور نامحسوس کاربران بوده‌اند. سازندگان محتوا برای این شبکه‌های اجتماعی عموما شکایت می‌کنند که پست‌های‌شان توسط مدیریت رسانه به‌طور نامحسوس سانسور شده است.

بحث درباره سانسور نامحسوس گرچه از زمان ایجاد رسانه‌های اجتماعی وجود داشته است، اما در سال 2018 به دنبال برخی مدعیات مبنی بر اینکه توییتر، جمهوری‌خواهان آمریکا را به‌طور گسترده سانسور می‌کند، به موضوعی داغ تبدیل شد.

در اواخر ژوئیه 2018، شبکه خبری «وایس نیوز» طی پژوهشی متوجه شد که نام برخی از جمهوری‌خواهان در منوی جستجوی کشویی از پیش پر شده توییتر ظاهر نمی‌شود، و بنابراین در هنگام جستجوی کلی توسط کاربران، این افراد در منو ظاهر نمی‌شوند.

پس از آن ماجرا برخی از جمهوری‌خواهان توییتر را متهم کردند که حساب‌های افراد جمهوری‌خواه را به‌طور نامحسوس سانسور می‌کند. توییتر در آن زمان این ادعا را رد کرد، اما به نظر می‌رسد بعدها تنظیمات خود را طوری تغییر داد تا جمهوری‌خواهان محدود نشوند.

این تنها مرتبه‌ای نبود که توییتر به سانسور نامحسوس متهم می‌شد. بر اساس یک پژوهش، طی سال‌های 2014 و 2015 بیش از 250 هزار توییت انتقادی در ترکیه سانسور نامحسوس شده بودند. به علاوه، در سال 2015 مشخص شد که توییتر، توییت‌هایی که حاوی اسناد فاش‌شده دولت آمریکاست را بدون اینکه حذف کند، سانسور نامحسوس کرده است.
 

منبع: farsi.alarabiya

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد