درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50188صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 19 مرداد 1401 - 10:26
خبرسازی و خبرسوزی روابط‌عمومی‌ها
امروزه کنش و واکنش‌های خبری در دهکده جهانی، امری ملموس و غیرقابل انکار است و بر همگان مسلم گشته است که هیچ مقوله‌ای که از حیث خبری برای افکار عمومی ارزش و اهمیت داشته باشد، از چشم‌ها و گوش‌ها پنهان نمی‌ماند و اگر برای مقطعی پوشیده باشد، بی شک بعد از مدتی برملا خواهد شد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیران و فعالان واحدهای روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی با پرداخت به موقع به خبرها و رویدادهای مرتبط، دست بالا را در تشخص دادن به دستگاه خود دارند و به همان اندازه، کم‌توجهی سهوی یا عمدی آنها سبب افول جایگاه آنان در بین اصحاب رسانه و تغییر دیدگاه مردم به دستگاه یا مسئولان آن می‌شود.
 
 بارها اتفاق افتاده است که مدیر یا مسئولی در تراز ملی برای امری وارد استان می‌شود و خبرنگاران انتظار دارند، برنامه‌ها و هدف‌های سفر او از ناحیه روابط‌عمومی دستگاه مربوطه به خبرنگاران ارائه شود تا نسبت به پوشش خبری سریع، صحیح و دقیق اقدام کنند اما مدیر یا مسئولان روابط‌عمومی اداره کل یا سازمان مدنظر، کاری در این راستا انجام نمی‌دهد.
 
 از سوی دیگر تصاویر و خبرهای حضور، نشست‌ها، دیدارها و بازدیدهای آن مقام میهمان، از سوی شهروند خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و هر چند این محتواها، بار خبری لازم را ندارند اما زوایای مختلف اینگونه سفرهای مسئولان از دید افکار عمومی پنهان نمی‌ماند و به قول معروف " نهان کی ماند آن رازی کزو سازند محفل‌ها"
 
 در چنین موقعی خبرنگاران مقید به وجدان کاری که حضوری مستمر و کنجکاو در فضای مجازی دارند، به محض اطلاع از موضوع، برای برقراری ارتباط با روابط‌عمومی یا مسئول دستگاه مربوطه دست به کار می‌شوند، اما اغلب در این مواقع مطالب به دست آمده، دست اول نبوده و چنگی به دل نمی‌زند و این قبیل کم توجهی‌ها به مقوله خبر، از گلایه‌های دایمی خبرنگاران از
روابط‌عمومیهاست هر چند "آنچه البته به جایی نرسد فریاد است".
 
 اگر کارمند یا فعال روابط‌عمومی به طور علمی یا حسب تجربه کاری به حوزه وظایف و اختیارات خویش واقف باشد، هرگز تن به خبرسوزی نمی‌دهد بلکه قبل از ورود مقام یا مسئول ملی به استان، خبرنگاران را در جریان امر قرار می‌دهد و سپس برنامه‌های آن مسئول را به تناوب به اصحاب خبر منتقل کرده و خود نیز در معیت اصحاب خبر در میدان کار حضور می‌یابد تا هیچ گوشه‌ای از وقایع خبری از قلم نیفتد و همه ابعاد سفر به طور واضح به سمع و نظر مردم برسد.
 
 عکس این قضیه، یعنی عدم اطلاع رسانی درست روابط‌عمومی، موجب خبرسوزی یا ناقص بودن محتوا و محصول خبری می‌شود و مقدار این خسران خبری برای یک دستگاه اداری و مدیر آن، به حدی جدی است که کارکنان شایسته روابط عمومی‌ها و خبرنگاران مشرف و مجرب هرگز مایل نمی‌شوند متحمل این ضرر و زیان قرار گیرند.
 
 البته در تحلیل این مسئله، از یک نکته دیگر نباید غفلت ورزید و آن، نقش و نگاه مدیران دستگاه‌ها نسبت به نحوه و نوع اطلاع رسانی از سفرهای مقامات ملی یا استانی است؛ به این صورت که اگر مدیرکل یا رییس یک دستگاه اداری به هر دلیلی میل به پوشش خبری از سفر مقام عالی رتبه را نداشته باشد، کاری از روابط‌عمومی ساخته نیست و نمی‌توان بر او خرده گرفت.
 
 در این قبیل موارد، پرسش‌های مهمی در اذهان عمومی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا سفر فلان مقام ملی به استان، محرمانه یا امنیتی بوده یا دلیل دیگری برای عدم پوشش خبری سفر وجود دارد؟
 
 اگر سفر آن میهمان عزیز، جنبه محرمانگی و شخصی نداشته است، چرا سفر او از سوی شهروند خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته اما به طور رسمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و صداوسیما انعکاس نیافته است؟
 
 دانش روابط‌عمومی و ارتباطات ایجاب می‌کند ادارات از ظرفیت خبر و رسانه‌ها برای نمود و بروز خویش بهره بگیرند و هر اندازه همچون آینه‌ای صاف و شفاف درصدد نمایاندن واقایع خبری خود برآیند، به همان میزان نزد افکار عمومی مقبول و محبوب خواهند بود و در غیر این صورت، شکاف ایجاد شده بین سازمان یا اداره با مخاطبان، سبب خواهد شد تا به اصطلاح "کلاهشان پس معرکه باشد".
 
 ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بهانه‌ای شد تا به این درد و دغدغه دیرین اصحاب رسانه پرداخته شود، دردی که هر چند از حوزه کاری همکاران روابط‌عمومی برمی‌خیزد، اما کم توجهی به آن، سبب تکرار مشکلات ناشی از آن می‌شود؛ خبرنگاران به طور معمول در همه ایام مشغول خبررسانی و آگاهی بخشی به جامعه هستند و همه روزهای سال برای این قشر، روز خبرنگار محسوب می‌شود، بنابراین از مدیران و همکاران روابط‌عمومی انتظار می‌رود، با استفاده از ظرفیت این اصحاب قلم از بار تکالیف خود بکاهند و دستگاه یا سازمان خود را در صدر رسانه‌ها مطرح کنند.
 
 امروزه کنش و واکنش‌های خبری در دهکده جهانی، امری ملموس و غیرقابل انکار است و بر همگان مسلم گشته است که هیچ مقوله‌ای که از حیث خبری برای افکار عمومی ارزش و اهمیت داشته باشد، از چشم‌ها و گوش‌ها پنهان نمی‌ماند و اگر برای مقطعی پوشیده باشد، بی شک بعد از مدتی برملا خواهد شد؛ بنابراین دهکده جهانی و عصر فناوری و اطلاعات ایجاب می‌کند که یا به عنوان یک فعال روابط‌عمومی یا در جایگاه یک مدیر و مسئول، چشم و گوش دوربین‌ها و ضبط صوت‌ها را بر خود ناظر بدانیم تا در چالش حاشیه‌ها و قضاوت‌های ناخواسته گرفتار نشویم.
 
 منبع: ایرنا
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد