درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:41   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50159صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 13 مرداد 1401 - 18:42
تاکید رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد بر نگاه و تصویر نادرست روابط عمومی‌ها به خود و بخش های بیرونی و ضعف های تخصصی
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، گفت: طرح مشکلات به همراه ارائه راه حل در رسانه ها، تبیین درست موضوعات، جلب مشارکت مردم و مسئولان، نظارت بموقع و مسئولانه و امیدآفرینی نیاز امروز کشور است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، گفت: طرح مشکلات به همراه ارائه راه حل در رسانه ها، تبیین درست موضوعات، جلب مشارکت مردم و مسئولان، نظارت بموقع و مسئولانه و امیدآفرینی نیاز امروز کشور است. ‎

اکبر نصراللهی در گردهماهی بزرگ مدیران
روابط‌عمومی‌های استان مازندران در ساری در تشریح آسیب های روابط عمومی در تبیین واقعیت های کشور، افزود: نگاه و تصویر نادرست روابط عمومی‌ها به خود و بخش های بیرونی و ضعف های تخصصی مثل سوژه یابی کلیشه ای و ضعیف، شناخت ناکافی از مراحل مختلف خبر، تعامل نادرست با رسانه ها، غلبه رویکردهای کمی، رویدادی و سنتی و راهبردهای انکار، سکوت و انفعالی، بازی در میدان منابع خبری و بی توجهی به اصل بالانس و توازن در تولید و پوشش اخبار، ازجمله ضعف های مهم روابط عمومی‌ها است.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری گفت: باوجود پدیده ارتباط جمعی شخصی و خروج کنشگری از انحصار، همچنان بسیاری از روابط‌عمومیها و رسانه ها ، شناخت سنتی و فهم ابتدایی از اخبار دارند و تحت تاثیر این نوع شناخت سنتی از مخاطبان و رسانه، منفعل دانستن مخاطبان و غفلت از دسترسی ها و امکانات آنها و همچنین درک نکردن فضای رقابتی کار، فقط برخی سوژه ها را پوشش می‌دهند و از شکار ، شناسایی و مدیریت بسیاری از سوژه های ناب و مورد نیاز مردم ناتوانند.

دکتر نصراللهی همچنین گفت: افراط خبرنگاران در طرح مشکلات بدون ارائه راه حل و در مقابل غلبه امور تشریفاتی و غیرواقعی و تولید و انتشار یک طرفه فعالیت های مسئولان از مشکلات مزمن رسانه ها و روابط عمومی ها است . رسانه ها و روابط عمومی ها با گفتن واقعیت های مثبت و منفی و انعکاس مطالبات مردم و مشکلات کشور در کنار راه حل های آن ها می تواند مردم را امیدوار، راهبرد جهاد تبیین را محقق و کشور را از محاصره تبلیغاتی دشمن خارج کنند. رسانه فموهدف

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، مازندران را آسایشگاه و هدیه خدا به مردم ایران دانست و گفت: مازندران باید در حد ملی در رسانه ها مطرح ، تبیین ، جریان سازی و توسعه آن محقق شود.

استاد مازندرانی ارتباطات ورسانه همچنین با اشاره به ظرفیت های عظیم و انحصاری مازندران در زمینه های مختلف اقتصادی ، گردشگری ، محیط زیستی و فرهنگی تاکید کرد: برای توسعه مازندران به داشتن رسانه های حرفه ای، مسئول، آگاه و جسور و همراهی آن ها و حقیقتا جهاد تبیین نیاز است اما متاسفانه از ظرفیت عظیم رسانه برای انعکاس واقعیت های استان و پیشرفت و توسعه آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه رسانه های استان باید با شناخت دقیق نیاز ها و مسائل و مشکلات استان و با پرهیز از نگاه بخشی و در اقدامات روندی و هم افزا اولویت های استان را پیگیری، مطالبه و محقق کنند، تاکید کرد : مشکلات استان با تدوین پیوست رسانه ای توسعه مازندران ، هم افزایی و همدلی بین رسانه‌ها و مسئولان و نخبگان محقق خواهد شد.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای افزود : باوجود رتبه دوم استان مازندران درزمینه تعداد رسانه ها در کشور و قدمت حدود 110 ساله رسانه های استان ، متاسفانه رسانه های مازندرانی در جریان سازی و طرح مطالبات مردم در زمینه های موضوعات راهبردی استان مثل پسماندها و زباله ها، گردشگری، نابودی جنگل‌ها و گونه های نادر حیوانات، تخریب محیط زیست، هدر رفت آب و ارتباطات جاده ای ناتوان بوده‌اند.

وی همچنین گفت فقدان تولید و پرداخت اختصاصی یا ناکافی بودن آن، حضور کم رنگ مردم در رسانه های استان، ورود آسان افرادغیرحرفه ای به سازمان های رسانه ای، غلبه انگیزه های اقتصادی ، نگاه سطحی، حاشیه ای، اداری و سیاسی بر نگاه حرفه ای، استانی و ملی، فقدان نگاه روندی و تحلیلی ، رقابت در طرح مشکل به جای طرح مشکل به همراه راه حل ،استفاده ناکافی یا بسیار کم از ظرفیت نخبگان مازندرانی، سواد رسانه ای پایین رسانه ها و مسئولان استان و فقدان پیوست رسانه ای برای توسعه مازندران از دیگر مشکلات مهم استان مازندران است که با بازسازی سریع در سازمان رسانه ای استان ، تدوین و اجرای پیوست رسانه ای توسعه استان ، آموزش مستمر و هدفمند و حمایت همه جانبه از رسانه ها قابل حل است .

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت نقش مسئولان و روابط عمومی ها در جهاد تبیین بسیار مهم است ،چون خاستگاه و منشاء خبر هستند؛ اگر آنها وقایع را درست و بموقع و دربسته‌های جذاب روایت کنند و اجازه بدهند روایت شود ، رسانه های معارض تقویت و کشور متضرر نمی شود.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با اشاره به خروج کنشگری از انحصار گفت: زمانی،کنشگری انحصاری بود و سازمان‌های غیررسانه‌ای و رسانه‌ای، در محدوده کشور و منطقه خاصی فعال بودند، این محدودیت جغرافیایی ، وظایف و هنجارهای خاصی را بر آنان تحمیل می‌کرد اما اینک انحصار نیست ؛ همه کنشگر هستند، بنابراین همین تغییر و تحولات، وظایف جدیدی را برای کنشگران حوزه های مختلف ایجاب می‌کند که ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌های خود، آن ها را لحاظ و رویکرد و راهبرد مناسبی را اتخاذ کنند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه با بیان اینکه تحولات رسانه ای و پدیده ارتباط جمعی شخصی را نباید برای سازمان ها و کشورهایی که در این زمینه برنامه و حضور هوشمندانه و بموقع دارند ، تهدید تلقی کرد ، هشدار داد: کندی و تاخیر در «شناخت» و «تنظیم و تطبیق» با "شرایط و آرایش جدید رسانه ای » برای کشور و رسانه ها بسیار گران تمام خواهد شد، به گونه‌ای که جبران آن شاید غیرممکن باشد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد