درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:36   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50139صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 10:01
پنج الگوی خبر مجازی که هر خبرنگاری باید از آنها آگاه باشد
طی دهه اخیر، این گزارش ‌ها منتج به تغییر رویه و روند روزانه استفاده از خبر شده اند، از جمله با گرایش به اخبار سیار و اهمیت فزاینده شبکه های اجتماعی. در کنار اینها، مطالعات متعددی نیز به بررسی موضوعاتی چون افزایش میزان اطلاعات جعلی، کاهش میزان اعتماد به رسانه ها، و عادات خبری مخاطبان جوانتر پرداخته اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هفته گذشته، انستیتو مطالعه خبرنگاری بنیاد رویترز در دانشگاه آکسفورد گزارش سالانه خود را با موضوع اخبار مجازی منتشر کرد. این گزارش ده سال است که منتشر می شود و به بررسی دیدگاه ها و رویکردهای مصرف کنندگان خبر در سراسر جهان می پردازد. تازه ترین گزارش این نهاد حاصل یک نظرسنجی است که از ۹۰ هزار کاربر خبر مجازی در ۴۶ کشور جهان در پنج قاره تهیه شده است.

این مطالعه مملو از داده هایی است که اتاق های خبر می توانند برای آگاهی از راهبردهای تازه و تغییر احتمالی راهبردهای کنونی خود از آنها استفاده کنند.

طی دهه اخیر، این گزارش ‌ها منتج به تغییر رویه و روند روزانه استفاده از خبر شده اند، از جمله با گرایش به اخبار سیار و اهمیت فزاینده شبکه های اجتماعی. در کنار اینها، مطالعات متعددی نیز به بررسی موضوعاتی چون افزایش میزان اطلاعات جعلی، کاهش میزان اعتماد به رسانه ها، و عادات خبری مخاطبان جوانتر پرداخته اند.

یک: اعتماد به خبر در فنلاند بیش از همه جاست

فنلاند همچنان کشوری است با بالاترین میزان اعتماد مخاطب به اخبار (۶۹ درصد). این میزان چهار دهم درصد بیش از سال ۲۰۲۱ است. به این ترتیب فنلاند یکی از سه کشوری است که مردم آن بیشتر اوقات به بیشتر منابع خبری اعتماد دارند. دو کشور دیگر در این گروه پرتغال و آفریقای جنوبی هستند.

به طور متوسط، تنها ۴۲ درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی گفتند که اغلب اوقات به منابع خبری اعتماد دارند. پایین ترین میزان اعتماد به خبر در ایالات متحده و اسلواکی، هر دو به میزان ۲۶ درصد است. جایگاه بعدی متعلق به تایوان و یونان است با ۲۷ درصد اعتماد.

دوم: میانگین سن آبونمان خبر دیجیتال نزدیک۵۰ سال است

پرداخت حق اشتراک برای گرفتن خبر در دنیای امروز چالش عظیمی برای نشریات و رسانه هاست. میانگین سن کسانی که برای دریافت خبر حاضرند حق اشتراک بپردازند، ۴۷ سال است، تنها هفده درصد از مشترکان خبر زیر سی سال هستند و تنها ۸ درصد جمعیت مشترکان خبر در بریتانیا زندگی می کنند.

درصد مشترکان جوان خبر در ایالات متحده متناسب با ۲۰ کشور دیگر بررسی شده است. نروژ همچنان پیشگام جهانی آبونمان خبر مجازی است و پس از آن، سوئد و بعد فنلاند و ایالات متحده جای دارند. درصد آبونمان در این کشورها به ترتیب ۴۱ درصد، ۳۳ درصد، ۱۹ درصد و ۱۹ درصد است.

سه: مخاطبان جوانتر به شیوه ای متفاوت از خبر استفاده می‌کنند

یافته های گزارش حاکی از آن است که احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان جوانتر عمدا از دنبال کردن اخبار پرهیز کنند. محبوبیت شبکه های اجتماعی و دنبال کردن اخبار دیجیتال روی گوش تلفن همراه نیز میان آنها بسیار بیشتر از شیوه های سنتی دنبال کردن اخبار است.

جوانان همچنین کمتر به مفاهیم بی طرفی خبرنگاری پایبندند، که بخشی از آن به دلیل آن است که در دنیای شبکه های اجتماعی و اینترنت بزرگ شده اند. در عین حال، این مطالعه دریافت که گزارشگری مغرضانه گاهی جوانان را از دنبال کردن اخبار به کلی منصرف می کند.

نتیجه این تحقیق نشان داده است که پانزده درصد از بزرگسالان از تیک تاک برای آگاهی از خبر استفاده می کنند که نسبت به سال ۲۰۲۰ سه درصد افزایش یافته است. ۴۰ درصد از این گروه سنی در ۴۶ کشور از تیک تاک استفاده می کنند.


چهار: یوتیوب بیش از انتظار برای کسب خبر محبوب است

بیش از نیمی از کاربران خبر در فیلیپین، تایلند و هند از یوتیوب برای آگاهی از اخبار استفاده می کنند. درصد استفاده از یوتیوب برای کسب خبر در این کشورها به ترتیب ۵۷، ۵۵ و ۵۳ درصد است.

علت این موضوع آن است که برخی کاربران خبر تصویری را ترجیح می دهند. عنصری دیگر ممکن است تفاوت یوتیوب از جهات گوناگون با رسانه های سنتی باشد. و علت سوم، که درتایلند استنتاج شده، ممکن است آن باشد که شماری از کاربران خبر به تماشای برنامه های مستقل تلویزیونی می پردازند که ملهم از یوتیوب تهیه شده اند.

یوتیوب برای استفاده از پادکست هم وسیله مناسبی است. پادکست های ویدیویی در میان اینها هستند. علت دیگر محبوبیت یوتیوب آن است که می توان در کنار و همزمان با انجام کارهای دیگر مخاطب آن بود.

یوتیوب برای استفاده از پادکست در اسپانیا از همه جا محبوبتر است، جایی که ۳۰ درصد شنوندگان ماهانه پادکست از آن استفاده می کنند، و در آلمان دومین رسانه محبوب است که ۱۹ درصد از آن استفاده می شود.

از مجموعه داده ها و یافته های این طور استنباط می شود که رویکرد یوتیوب نشان می دهد که داشتن یک راهبرد ویژه یوتیوب می تواند به هدفی برای توسعه نهادهای خبری بدل شود.

پنج: استفاده از ایی میل برای کسب خبر احتمالاً کمتر از آنچه می اندیشید، محبوبیت دارد

این گزارش نشان می‌دهد که همانطور که ممکن است طی سالهای اخیر به محبوبیت و گستردگی استفاده از یوتیوب به قدر کافی توجه نشده باشد، ممکن است به اهمیت دریافت خبر از راه ایی میل بیش از اندازه توجه شده باشد.

با آنکه ایی میل ممکن است راهی برای افزایش میزان اشتراک و میزان تعامل با مخاطبان باشد، حدود ۱۷ درصد از کاربران خبر دیجیتال اخبار مورد نیاز خود را طی هفته از ایی میل دریافت می کنند. اغلب این کاربران نسبت به مخاطبان عادی، مسن تر، دانش آموخته تر، و از اخبار آگاه ترند.

در میان آنها که از ایی میل به عنوان منبع خبر استفاده می کنند، دلیل کاربرد آن در ۶۵ درصد موارد راحتی است، در ۳۰ درصد موارد طیف گسترده مقالات و مطالب، و در ۲۴ درصد موارد نیز ادبیات و شیوه نوشتار اخبار در ایی میل است. این ایی میل ها می تواند شامل خبرنامه ها نیز باشد. خبرنامه در هند و کره جنوبی طرفداران زیادی دارد (به ترتیب ۵۵ درصد و ۴۰ درصد).

نوع ادبیات و لحن ایی میل خبری یا خبرنامه را می توان در افزایش محبوبیت تریبون هایی چون Substack یافت. در ایالات متحده، تنها هفت درصد مشترکان خبر ممکن است برای دریافت خبرنامه از راه ایی میل حق اشتراک بپردازند، و در استرالیا و آلمان این میزان تنها یک درصد است.

در ایالات متحده به رغم رشد و افزایش چشمگیر شمار خبرنامه های خبری، شمار کل مخاطبان آن کاهش یافته است.
 

منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد