درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 18:58   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50113صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 8 مرداد 1401 - 20:58
برای راه‌حل‌ها مشکل پیدا کنید
مردم کمتر درباره نظریه TIPS در حل چالش‌ها شنیده‌اند. دلیل این است که این نظریه توسط یک مهندس در اتحاد جماهیر شوروی به نام گنریچ آلتشولر توسعه یافته است. با این حال، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بعضی شرکت ها از این نظریه استفاده کرده اند. سامسونگ یکی از آن ها و نمونه ای خوب در این زمینه است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چارچوب های متنوعی برای یافتن محصول یا ایده استارتاپی وجود دارد. فوربز در مقاله ای تلاش کرده از یک چارچوب تازه در این باره بگوید. چارچوبی که کمتر درباره آن شنیده اید.

این چارچوب از دل نظریه TRIZ And TIPS استخراج شده است. این نظریه مجموعه ای از روش ها برای حل یا بهبود مشکلات، یافتن و حل تناقض ها را ارائه می کند. درواقع این نظریه می گوید روش هایی یکسان برای حل مشکلات فنی و تناقض های متفاوت وجود دارد. در این نظریه، کاربران برای حل یک مشکل خاص، در گام نخست آن مشکل را در یک چارچوب کلی کوچک ارزیابی می کنند. بعد تلاش می کنند آن مشکل کلی را با روش های مناسب اما معمول حل کنند. پس از انجام این کار، آن ها مشکل را به موقعیت خاصی که در آن ایجاد شده باز می گردانند و تلاش می کنند راه حل پیدا شده را، اجرا کنند.

به عبارت ساده تر، این نظریه بر این فرض استوار است که هر مشکلی که هر فردی، در هرجایی و هر زمانی به آن بر می خورد، راه حلی وجود دارد و آن راه حل پیشتر پیدا شده است. فوربز در توضیح بیشتر، به نحوه سفارش غذا در سال های گذشته اشاره می کند. مردم در گذشته باید برای خرید پیتزا به پیتزا فروشی زنگ می زدند و با یک نفر صحبت می کردند و سفارش می دادند. بعضی اوقات این کار غیرممکن بود، به ویژه در روزهای جمعه. دلیل این بود که اپراتور در پیتزافروشی نمی توانست با بیش از یک نفر صحبت کند.

 

راه حل این مشکل ساده به نظر می رسید. رستوران ها چند اپراتور استخدام کردند. اما در واقع، بهترین ایده عدم وجود اپراتور در پیتزافروشی ها و ثبت سفارش توسط خود مشتریان بود. پس از گذشت سال ها، بالاخره یک نفر این مشکل را در رستوران ها دید و اپلیکیشن هایی برای سفارش و تحویل غذا ایجاد شد.

مردم کمتر درباره نظریه TIPS در حل چالش‌ها شنیده‌اند. دلیل این است که این نظریه توسط یک مهندس در اتحاد جماهیر شوروی به نام گنریچ آلتشولر توسعه یافته است. با این حال، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بعضی شرکت ها از این نظریه استفاده کرده اند. سامسونگ یکی از آن ها و نمونه ای خوب در این زمینه است.

استفاده از رویکرد TIPS برای استارتاپ ها

یکی از نکته های اساسی در نظریه TIPS تعریف این نظریه از سیستم های ایده آل است. در این نظریه سیستم ایده آل، سیستمی است که وجود ندارد، اما وظایفش را به درستی انجام می دهد. ماکسیم بابیچ، موسس Spdload در فوربز می گوید «ممکن است الان فکر کنید می خواهم بگویم ویژگی های محصول را کوچک کنید تا به ارزش بیشتری برسید، اما منظور من این نیست. نکته هیجان انگیز این است که بسیاری از محصولات موفق، ویژگی های بسیاری داشتند. عرضه کنندگان این محصولات نه تنها از ویژگی ها کم نکردند بلکه به آن افزوده اند. این برخلاف یک سیستم ایده آل در نظریه TIPS به نظر می رسد. پس مشکل چیست؟».

نکته مهم این است که این محصولات با همه ویژگی هایشان توانستند زمان استفاده و اجرای عملیات را کم کنند. به عبارت ساده تر، در نسخه اولیه از یک محصول، کاربر باید یک ساعت زمان برای انجام کار اختصاص می داده اما در نسخه دوم، این زمان به 10 دقیقه کاهش یافته است. در نسخه سوم، به طور تقریبی زمان خاصی به انجام کاری اختصاص نیافته و این نتیجه به کمک هوش مصنوعی به دست آمده است. نسخه سوم، محصولی ایده آل از دید مشتریان است چراکه بدون صرف زمان، کاری که لازم است انجام می شود. نکته قابل توجه اینکه در مورد محصولاتی که به نوعی، به عنوان قاتل زمان اشخاص شناخته می شوند، مثل تیک تاک، نتفلیکس، اینستاگرام و ... نظریه TIPS راهگشا به نظر نمی رسد.

پیدا کردن مشکلات با راه حل های شناخته شده

نکته جالب درباره نظریه TIPS یافتن راه حل مشکلات است، اما در استارتاپ ها مشکلات را پیدا می کنند تا حل کنند. باتوجه به این رابطه، موسس استارتاپ می تواند مسیر را برعکس حرکت کند. آن ها می توانند براساس نظریه TIPS، راه حل های شناخته شده را پیدا کنند و از این راه حل ها برای حل مشکلات استفاده کنند. روش سریع و ارزان برای توسعه محصولات با ارزش، داشتن چیزی برای اعتبارسنجی سریع ایده هاست. یک نمونه در این زمینه، کارخانه تسلاست. این شرکت هیچ خودروی مدرنی را اختراع نکرده بلکه این خودروها را به عنوان راه حلی برای پایان یافتن بحران انرژی و آلودگی زیست محیطی در جهان ارائه کرده است.


 

منبع: tccim
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد