درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:06   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50088صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 5 مرداد 1401 - 14:37
رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت "روابط‌عمومی‌های بیونیک" متمرکز باشد/ راه‌اندازی «نهضت تدوین استراتژی تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌» را در دستور کار قرار دهیم
تحول دیجیتال همه چیز در مورد تبدیل شدن به یک روابط‌عمومی‌ بیونیک است. روابط‌عمومی‌ بیونیک از نقاط قوت انسان و فناوری برای تکامل مداوم مدل‌های ارتباطی خود (آنچه ارایه می‌دهد، نحوه تعامل با مخاطبان و نحوه عملکردش) استفاده می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هفدهمین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر استان اصفهان صبح امروز، پنجم مردادماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.


در آیین اختتامیه این جشنواره، رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: در دو سال گذشته دنیا با دو رویداد بزرگ جهانی مواجه شد. یکی بیماری هولناک کووید-19 که آثار زیانبار آن هنوز ادامه دارد و دیگری ظهور جنبش جهانی متاورس که قرار است دنیای واقعی و غیر واقعی را با هم ترکیب کند.


مهدی باقریان در ادامه با اشاره به تاثیرهای سه‌گانه تحول دیجیتالی در روابط‌عمومی‌ و یکی از تاثیرهای مهم دو رویداد مذکور بر صنعت روابط‌عمومی‌ که به تحول دیجیتالی در روابط‌عمومی‌ سرعت بخشیده است، گفت: دیجیتالی شدن همین الان بخش عمده‌ای از زندگی همه انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده و زندگی تک‌تک ما الان تحت سیطره تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، و بسیاری از فناوری ها و ابزارهای دیگر قرار دارد.


باقریان گفت: قطعا صنعت روابط‌عمومی‌ از این قاعده نمی‌تواند مستثنی باشد. تحول دیجیتال اجتناب‌ناپذیر و باید به طور جدی و حساب‌شده و با برنامه‌ریزی و با تدوین «استراتژی تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌» درباره آن فکر و عمل کرد چراکه تحول دیجیتالی قبل از هر چیزی نحوه صحبت کردن متخصصان روابط‌عمومی‌ با مردم را تغییر داده است. امروز ما در مکالمات‌مان، «تنها از کلمات استفاده نمی‌کنیم چراکه پاسخگوی همه نیازهای ما نیستند». ما امروزه در مکالمات‌مان از شکلک‌ها، گیف‌ها، استیکرها وهشتگ‌ها استفاده می‌کنیم که قبلا از آنها استفاده نمی‌کردیم؛ یعنی وجود نداشت.


مدیرعامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌، سپس به دومین تاثیر نهضت تحول دیجیتالی بر صنعت روابط‌عمومی‌ اشاره کرد و اظهار داشت: نحوه استفاده ما از کانال‌ها و روش‌های ارتباطی هم تغییر کرده است. امروز متخصصان روابط‌عمومی‌ برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند.


وی با اشاره به نظرسنجی "آی.ان.جی" در همین زمینه اظهار کرد: 81 درصد متخصصان روابط‌عمومی‌ دیگر نمی‌توانند کارشان را بدون استفاده از رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل انجام بدهند.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان این مطلب که تحول دیجیتال، نحوه تولید و توزیع محتوا را هم تغییر داده است، گفت: با تحلیل کلان‌داده‌ها و با کمک هوش مصنوعی می‌توانیم رفتار مخاطبان‌مان را ارزیابی کنیم. می‌توانیم با تحلیل داده‌ها و کلان‌داده‌ها، علایق مخاطب و مشتری‌مان را کشف کنیم و بر اساس آن، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.


وی در تایید اظهارات خود گفت: ما امروز در جهان "متاورس" با گونه‌ی جدیدی از ارتباطات روبرو هستیم که به آن‌، ارتباطات داده‌ای یا ارتباطات مبتنی بر داده می‌گویند. معنایش این است که اینترنت معدن دیتاست. البته گفته می‌شود در جهان متاورس ما با داده‌های خیلی‌خیلی‌ بیشتری روبرو خواهیم شد که سودآوری و منفعت آن نسبت به اینترنت هم قطعا بیشتر است. در واقع داده یک معدن طلای بی‌پایان است.


باقریان سپس به صورت گذرا به سیر سفر تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌ اشاره کرد و اظهار داشت: اولین گام از سفر تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی‌ این است که باید اطمینان حاصل کنیم که مدیریت پشتیبان آن است و به ایجاد تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌ اعتقاد دارد و به آن متعهد خواهد ماند. ما در این زمینه چه در گذشته و چه در وضع فعلی، تجربه‌های تلخی داریم.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ تصریح کرد: تا زمانی که روابط‌عمومی‌ در سازمان و شرکت ما هیچ شان و منزلتی نداشته باشد؛ و یا تا زمانی که مدیران روابط‌عمومی‌ یک صندلی در هیئت‌مدیره نداشته باشند، نه ایجاد تغییرات بنیادین میسر می‌شود و نه حفظ آن تغییرات در سطح سازمان یا شرکت استمرار پیدا می‌کند. علتش هم این است که تحول دیجیتال از بالا شروع می‌شود.


وی تاکید کرد که اگر چنین تعهدی وجود نداشته باشد نمی‌توانیم وارد مرحله بعدی و دوم بشویم چون تحول دیجیتال یک فرایند طولانی و مستمر است و نیاز به سرمایه‌گذاری مطمئن دارد. سرمایه‌گذاری مطمئن باید در سه حوزه "فناوری"، "آموزش" برای تربیت نیروی کار چابک و همچنین در حوزه "خدمات جدید" صورت بگیرد.


باقریان در ادامه با طرح این پرسش که آیا مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها، تخصیص بودجه مناسب برای فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ را سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنند؟، گفت: این پرسشی است که هر یک از ما می‌توانیم بر اساس تجربه و از زوایه دیدمان به آن پاسخ دهیم.


ایجاد یک محیط کاری چابک و تربیت نیروی واکنش سریع در روابط‌عمومی‌ از گام‌ها و موضوعاتی بود که باقریان به آن پرداخت و گفت: برای اینکه محیط‌های کاری دیجیتال روابط‌عمومی‌، چابک و پویا باشند باید تیم‌های فناوری، فناوری اطلاعات، نوآوری و ارتباطات را کنار هم قرار بدهیم تا نوآوری و خلاقیت مرتب به محیط‌های کاری دیجیتال روابط‌عمومی‌ تزریق بشود. بدون طوفان فکری و شبکه‌سازی و خلاقیت و صداقت و پاسخگویی، نه تنها یک محیط کاری چابک و پویا به‌وجود نخواهد آمد بلکه فرایند تربیت نیروی کار واکنش سریع هم با مشکل روبرو و در نتیجه سفر تحول دیجیتال روابط‌عمومی به احتمال زیاد مختل یا کند خواهد ‌شد.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ به چهارمین و پنجمین گام سفر دیجیتالی روابط‌عمومی‌ یعنی ایجاد و تقویت "فرهنگ دیجیتال" و انتخاب و "پیاده‌سازی فناوری‌های جدید"پرداخت و اظهار داشت: الان نیروی کار چابک داریم؛ فرهنگ دیجیتال خلاق و مناسب هم داریم؛ پشتیبانی مدیریت ارشد را هم داریم؛ مرحله‌ی بعدی این است که بدانیم روابط‌عمومی‌ به کدام یا کدامین فناوری نیاز دارد؛ فناوری‌های جدیدی مانند روباتیک، اتوماسیون، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و سایر فناوری‌ها که اساس جهان متاورس را تشکیل می‌دهند.


وی گفت: وقتی فناوری همیشه در فرایند تغییر و بهبود قرار دارد کارکنان روابط‌عمومی‌ هم هر چند ماه یک‌بار باید آموزش ببینند. امروزه داشتن نیروی کار ماهر یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود و در همین زمینه، شرکت‌ها و سازمان‌ها با هم رقابت می‌کنند.


توجه به «قابلیت‌های فرا انسانی» از آخرین فراز سخنرانی آقای باقریان بود و بیان کرد: مساله‌ی مهمی که باید در تدوین هر استراتژی تحول دیجیتال روابط‌عمومی‌ مدنظر قرار بگیرد این است که تحول دیجیتال صرفا یک پروژه‌ی فناوری نیست. تحول دیجیتال فقط شامل خرید و تجهیز جدیدترین دستگاه‌ها و فناوری‌ها نیست.


وی سپس با طرح این پرسش که چرا شرکت‌ها و سازمان‌ها در فرایند تحول دیجیتال شکست می‌خورند و به‌قول معروف پول‌شان را دور می‌ریزند؟، تاکید کرد: مطالعه کمپانی "بین" نشان می‌دهد که تنها 8 درصد از شرکت‌های جهانی توانستند به نتایج تجاری هدفمند در فناوری دیجیتال دست پیدا کنند. در واقع 92 درصدشان متحمل شکست شدند.


وی سپس با طرح این موضوع که تحول دیجیتال بدون توجه به تحول فکری و تغییر ذهنیت و نگرش سازمانی اتفاق نمی‌افتد به یک تحقیق دیگر اشاره کرد که تنها حدود 30 درصد از شرکت‌ها با موفقیت، فرایند یک تحول دیجیتال را پیگیری می‌کردند.


باقریان در جمع‌بندی نهایی با طرح موضوع "روابط‌عمومی‌ بیونیک"، گفت: تحول دیجیتال همه چیز در مورد تبدیل شدن به یک روابط‌عمومی‌ بیونیک است. روابط‌عمومی‌ بیونیک از نقاط قوت انسان و فناوری برای تکامل مداوم مدل‌های ارتباطی خود (آنچه ارایه می‌دهد، نحوه تعامل با مخاطبان و نحوه عملکردش) استفاده می‌کند.


وی در ادامه، اظهار داشت: استراتژی تحول دیجیتال روابط‌عمومی‌ باید مبتنی بر رویکرد بیونیک که همان فلسفه تاسیسی روابط‌عمومی است، باشد. در واقع با ترکیب توانایی‌های انسانی و فنی، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند تحول دیجیتالی‌شان را با موفقیت بیشتری پیگیری کنند.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ تاکید کرد هر چند تحول دیجیتال یک الزام جدید برای متخصصان روابط‌عمومی‌ نیست، اما همه‌گیری کووید-19 و ظهور جنبش متاورس آن را ضروری‌تر از هر زمانی کرده و روابط‌عمومی‌ها مانند هر صنعت دیگری به‌دنبال افزایش چابکی، سرعت و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ هستند.


باقریان افزود: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت روابط‌عمومی‌های بیونیک متمرکز باشد؛ روابط‌عمو‌می‌هایی که "قابلیت‌های دیجیتال و انسانی" را با هم ترکیب می‌کنند و آنها را در تمام جنبه‌ها و زوایای طرح تحول دیجیتال در روابط‌عمو‌می توزیع می‌کنند.


وی در ادامه با اشاره به این موضوع که «در فرایند تحول دیجیتال نمی‌شود جنبه‌های فرهنگی و انسانی را نادیده گرفت»، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، 46 درصد از مدیران ارشد فناوری، فرهنگ را بزرگترین مانع برای تغییر و تحول دیجیتال می‌دانند.


دنیل نیومن در این زمینه مطالب جالبی عنوان می‌کند که روایت آن خالی از لطف نیست: «اغلب از من سؤال می‌شود که شرکت‌ها باید سفر تحول دیجیتال خود را از کجا شروع کنند. اغلب این سوال به این صورت مطرح می‌شود که «برای تسریع در تلاش برای تحول دیجیتال خود، ابتدا باید روی چه فناوری(هایی) سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی به آنها پاسخ می‌دهم که باید با "فرهنگ" شروع کنند، اغلب متعجب می‌شوند. هیچ روابط‌عمومی‌‌یی نمی‌تواند تحول دیجیتالی عمیقی را بدون قرار دادن افراد در اولویت و همراهی افراد با آن محقق کند. اصلا امکان‌پذیر نیست. تحول دیجیتال روابط‌عمومی‌ بدون ترکیب فناوری با انعطاف‌پذیری، سازگاری و تجربه انسان به سرانجام نمی رسد؛ جایی که مردم بیشترین اهمیت را دارند.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ با بیان این مطلب که زمان راه‌اندازی «نهضت تدوین استراتژی تحول دیجیتال در روابط‌عمومی‌ ایران» فرا رسیده است، تصریح کرد: تاثیرگذاری روابط‌عمومی‌ زمانی حفظ می‌شود که به تحولات جهانی بی‌اعتنا نباشد. به قول پروفسور ساروخانی نگذاریم روابط‌عمومی‌ دچار «غربت زمانی» شود و از زمانه خود عقب بیفتد.


باقریان در پایان گفت: روابط‌عمو‌می‌های پیشروی جهان در بخش‌های مختلف در حال «ترکیب نقاط قوت انسان و فناوری برای ایجاد قابلیت‌های فرا انسانی - بیونیک -» هستند.

آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره روابط عمومی‌های استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان با سخنرانی استادان و پیشکسوتان عرصه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه برگزار شد و با قرائت بیانیه داوران و برترین‌های این دوره جشنواره به کار خود پایان داد.
 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد