درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:55   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49990صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 22 تیر 1401 - 11:06
دکتر بروجردی، الگوی «شرم» و «شفقت»
در عین دانش و تجربه، اما ساده و بی‌تکلف بود‌. وقتی برای پرسش یا مسئله‌ای علمی پاسخ نداشت، آسمان و ریسمان را به هم نمی‌بافت. صادقانه می گفت: «بلد نیستم»، از فلانی بپرسید و یا در فلان کتاب بخوانید. هیچ گاه در دانش و معرفت، دچار توهم نبود، و این خصیصه، البته با ارزش است؛ زیرا اوج آگاهی آنجاست که «بدانیم که نمی‌دانیم».
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| به مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی و اجرایی دکتر مهدخت بروجردی در نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت، دکتر سیدمحمد مهدی‌زاده، دانشیار دانشکده‌ی علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی به بیان برخی از خصوصیات اخلاقی و حرفه‌ای ایشان پرداخته‌اند.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است؛
خانم دکتر بروجردی را از دوران دانشجویی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی می‌شناسم، دورانی که هر دو دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات بودیم. بعدها تقدیر این شد که هر دو در کسوت معلمی در این دانشگاه، همکار شویم. در تمام این سال‌ها، نه فقط دانشجویان، بلکه من و همکارانم نیز از ایشان بسیار آموختیم.


دکتر بروجردی واجد ویژگی‌ها و صفات نیکوی بسیار است، اما از آن میان، دو ویژگی برای من فربه‌تر است: «شرم» و «شفقت». ایشان انسانی با شرم و حیا و واجد شفقت و مهرورزی است. هیچگاه از او پرده‌دری و بی‌شرمی و سخن درشت ندیدم و نشنیدم. در شفقت و مهرورزی نیز زبانزد عام و خاص است. برای دانشجویانش نه فقط یک معلم، بلکه مادر و خواهر دلسوز و مهربان و سنگ صبور بود.


در روزگار پرده‌دری و بی‌شرمی، به‌خصوص در فضای مجازی و رسانه‌ای و قساوت و بی‌رحمی در زندگی مادی خودخواهانه فردی، شرم و شفقت دو سرمایه گرانبهاست.


انسان با شرم و حیا، انسان با تقواست؛ چرا که تقوای الهی داشتن، یعنی شرم از خداوند داشتن. من در تمام این سال‌ها، دکتر بروجردی را در صراط مستقیم دینی و پایبندی به حلال و حرام الهی دیدم. صداقت و سادگی، پاکدستی و حیا و نجابت به همراه دانش و فروتنی، سرمایه او در کسب مسئولیت‌ها و موقعیت‌های علمی و اجتماعی بود.


او سال‌ها به کشور و مردمش خدمت کرد؛ به عنوان مدیر روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی-کاربردی و بالاتر از همه، معلم دانشگاه. همگان از دست و زبان او در امان بودند و خاطره‌ای نیک از او به یاد دارند. قطعا یکی از پایه‌های دانش و آموزش ارتباطات و روابط‌عمومی در کشور، خانم دکتر بروجردی است. او علاوه بر سال‌ها تدریس در دانشگاه و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی و ریاست روابط‌عمومی بزرگترین نهاد علمی کشور، آثار با ارزشی را تالیف و ترجمه نمود که مورد استفاده دانشجویان و دانش‌پژوهان است. در کلاس‌هایش به دانشجویان، نه فقط دانش ارتباطات و روابط‌عمومی، بلکه محبت و مهرورزی را آموخت. صادقانه به دانشجویانش عشق می‌ورزید و با صبر و حوصله مثال‌زدنی، پای درد دل آنها می‌نشست و سنگ صبورشان بود. دانشجویان، او را نه فقط معلم، بلکه مادری دلسوز و مهربان می‌دانستند. وقتی راهنمایی پایان‌نامه یا رساله‌ای را می پذیرفت، با دقت و دلسوزی، دانشجویان را کمک و راهنمایی می کرد. برای او، دانشجو ، یک «اُبژه» یا «شئ» نبود، بلکه انسانی واجد شعور، آگاهی و احساس بود که باید در محیط علمی و دانشگاهی رشد و شکوفایی می‌یافت؛ و نه تنها بر سرمایه علمی، بلکه بر سرمایه عاطفی و اخلاقی او نیز افزوده می‌شد.


در عین دانش و تجربه، اما ساده و بی‌تکلف بود‌. وقتی برای پرسش یا مسئله‌ای علمی پاسخ نداشت، آسمان و ریسمان را به هم نمی‌بافت. صادقانه می گفت: «بلد نیستم»، از فلانی بپرسید و یا در فلان کتاب بخوانید. هیچ گاه در دانش و معرفت، دچار توهم نبود، و این خصیصه، البته با ارزش است؛ زیرا اوج آگاهی آنجاست که «بدانیم که نمی‌دانیم».


دکتر بروجردی نه فقط معلم و همکاری صمیمی و دلسوز، بلکه مادری موفق و مهربان برای فرزندانش و یار و همراه وفادار برای همسرش آقای دکتر فرقانی است. فرزندانی تربیت کرد که در ادب و معرفت نمونه‌اند. اغراق نیست اگر بگوییم دکتر فرقانی، پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایش در حرفه شریف روزنامه‌نگاری، معلمی دانشگاه و دیگر مسئولیت‌ها را علاوه بر دانش و پشتکار و اخلاق نیکویش، مدیون همراهی و همدلی دکتر بروجردی بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
میرشاهی
| 1401/4/22 - 11:45 |     0     0     |
در طی چند وقتی که خبر انتخاب دکتر بروجردی برای تقدیر مطرح شده است، اخباری را خوانده ام که حقیقتا سخن دل است. دکتر بروجردی استاد تکرار ناشدنی دانشگاه علامه هستند. تمام دانشجویانشان مدیون تلاش های ایشان هستند. چراکه ایشان تنها تدریس نمی کردند. ایشان بینش منتقل می کردند. ایشان مهر می پراکندند. درود بر ایشان.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد