درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49985صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 21 تیر 1401 - 16:25
در آرزوی روابط‌عمومی جهانی در ایران
منوچهر محمدشمیرانی - برای این که بتوانیم روزگار خوشی را برای روابط‌عمومی کشورمان رقم بزنیم و قد و قامتش را، برازنده جهانی شدن نماییم لازم است انجمن‌ها و نهادهای موجود روابط‌عمومی، همراه و همداستان شوند و با جذب حداکثری دانشجویان و شاغلان و بازنشستگان در روابط‌عمومی ایران، تلاش نمایند مطالبات جامعه روابط‌عمومی را در زمانی قابل قبول محقق نمایند و با استفاده از روابط مناسبی که با مقامات تصمیم گیرنده کشوری دارند شرایط مطلوبی را برای فعالان عرصه روابط‌عمومی، ایجاد و تثبیت و نهادینه نمایند.
  

اگر رویایی در سر دارید حتما روزی ، قدرت تبدیل آن به واقعیت را پیدا خواهید کرد .
( والت دیسنی )

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| لازمه جهانی شدن هر پدیده ای ، انجام حرکت های نوین و موثر و متفاوت و پر کشیدن و سر کشیدن به تمام جهان ، فراتر از مرزها و چارچوب های داخلی است. اگر بخواهیم روابط‌عمومی ایران هم ، چنین صعودی را داشته باشد راهی به جز پذیرش الزامات جهانی شدن ندارد.

یادمان نرفته است مارشال مک لوهان، موضوع "دهکده جهانی" را در دهه ۱۹۶۰ مطرح کرد که نظریه اش ، با استقبال فراوانی روبرو شد ؛ دهکده ای که مبتنی بر فناوری است و به دلیل سرعت اجتماعی بالایی که دارد در تمامی زمینه های زندگی بشر ، نفوذ کرد.

پس از او ، مارتین هایدگر آلمانی، به جهانی شدن از نگاه فلسفی پرداخت . به قول او ، همه فاصله ها در زمان و مکان، در حال کم شدن است . امروزه بشر ، یک شبه از مکانی به مکان دیگر می رسد . در حالی که پیش از این، همین جا به جایی هفته ها و شاید ماه ها طول می کشید .

جهانی سازی و جهانی گرایی

شاید خیلی ها ، جهانی سازی را با جهانی گرایی یکی بدانند . ولی بد نیست بگوئیم جهانی سازی ، بیشتر بر اساس فرهنگ ها و ارزش ها و هنجارها و باورهاست .


در این شرایط ، هر جامعه ای هویت ملی و حقوقی و زبانی و دینی خود را خواهد داشت و نسبت به پدیده های مغایر با هویت خویش ، واکنش نشان خواهد داد .

در جریان فرآیند جهانی شدن ، انتظار "شهروند جهانی شدن" از همگان می رود و به همین دلیل، به یاد شعر معروف شیخ اجل سعدی می افتیم که بر روی فرش نفیس ایرانی، افتخار حضور بر روی یکی از دیوارهای سازمان ملل متحد را دارد و می گوید:


بنی آدم، اعضای یک پیکرند
که در آفرینش، ز یک گوهرند

جهانی گرایی، که با موتور اقتصاد آزاد و بخش خصوصی رشد می کند و افزایش منافع اقتصادی ، هدف اصلی آن است را نیز می توان در جای جای کره زمین مشاهده کرد؛ هتل های زنجیره ای در دنیا ، شعبه های مک دونالد ، فیلم ها و موسیقی های مشابه ، آرایش و پوشش مشابه و ... نشانه هایی از جهانی گرایی در عصر کنونی به شمار می رود.

روز جهانی روابط‌عمومی

۱۶ جولای سال ۲۰۲۲ ، دومین سال است که به بهانه روز تولد " آیوی لی "پدر روابط‌عمومی جهان، این روز جشن گرفته می شود و برگزاری رویدادهای گوناگون ، این امکان را فراهم می کند تا همگان ، ابعاد مختلف و ظرفیت های فراوان عملکرد روابط‌عمومی را بیشتر بشناسند و بهتر بتوانند برای دستیابی به اهداف ارتباطی خود ، از آن استفاده کنند.

آیوی لی در زمان فعالیت خود تلاش کرد سیاست پرده پوشی در خصوص اخبار و وضعیت موسسه را کنار بگذارد و با احترام به مردم، اخبار واقعی از شرایط محیط کاری خود را در اختیار روزنامه نگاران قرار دهد . او به خوبی ، تجسم تعریف " روابط‌عمومی به عنوان یک خانه شیشه ای " بود که همه کس ، امکان مشاهده همه جای خانه را داشته باشد .

در مراسم بزرگداشت روز جهانی
روابط‌عمومی در ایران ، که به همت انجمن متخصصان و انجمن روابط‌عمومی ایران و موسسه کارگزار روابط‌عمومی برگزار می شود علاوه بر این مناسبت جهانی ، به یک مناسبت مهم داخلی نیز توجه شده است . این مناسبت، روز ۲۵ تیرماه ، مقارن با بیست و سومین سالگرد درگذشت " دکتر حمید نطقی " بنیانگذار روابط‌عمومی در ایران می باشد.

گفتنی است بسیاری از مدیران و کارشناسان کنونی روابط‌عمومی کشور ، به عنوان شاگردان این بزرگمرد عرصه روابط‌عمومی، خود را وامدار دانش همه جانبه و تسلط فراوان وی در هنر برقراری ارتباط با مخاطب و آموزش های او می دانند .

پدر روابط‌عمومی نوین ایران که در سال ۱۲۹۹ به دنیا آمده بود پس از روابط‌عمومی شرکت ملی نفت ایران ، ریاست گروه روابط‌عمومی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی را بر عهده داشت و با مجموعه آثاری پیرامون روابط‌عمومی و کتاب های دیگر ، در سال ۱۳۷۸ دارفانی را وداع گفت .

به امید روابط‌عمومی جهانی

به دنبال عدم شناخت کافی مدیران و سیاستگزاران رده بالای کشور از قدرت و پتانسیل روابط‌عمومی در پیشگیری و یا حل بحران های گوناگون و میزان اهمیت آن، می توان دید که روابط‌عمومی در ایران، با هزار و یک مساله روبروست و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، با انواع مشکلات ریز و درشت، دست و پنجه نرم می کنند :

انتصاب های خارج از چارچوب و بدون رعایت سواد ارتباطی و تجربه کاری لازم برای مدیران روابط‌عمومی انتخاب شده، بی توجهی به لزوم ارتباط مدیر روابط‌عمومی با بالاترین مقام، نداشتن نفرات تحصیلکرده و کارآزموده در روابط‌عمومی، نداشتن بودجه مناسب برای اجرای طرح های ارتباطی، نبود انگیزه لازم برای تحقق حرکت های نو در عرصه ارتباطی، عدم تجهیز روابط‌عمومی ها به ابزار نوین ارتباطی ، نداشتن پست و جایگاه اداری مناسب، نداشتن ثبات شغلی در روابط‌عمومی، نداشتن بانک اطلاعاتی کامل از شاغلان و بازنشستگان در روابط‌عمومی ها، نبود اتحادیه و انجمن فراگیر روابط‌عمومی برای مراقبت از منافع شاغلان روابط‌عمومی ها و ... همه و همه، موجب می شود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مناسبت،

 

یادآور شویم برای این که بتوانیم روزگار خوشی را برای روابط‌عمومی کشورمان رقم بزنیم و قد و قامتش را، برازنده جهانی شدن نماییم لازم است انجمن‌ها و نهادهای موجود روابط‌عمومی، همراه و همداستان شوند و با جذب حداکثری دانشجویان و شاغلان و بازنشستگان در روابط‌عمومی ایران، تلاش نمایند مطالبات جامعه روابط‌عمومی را در زمانی قابل قبول محقق نمایند و با استفاده از روابط مناسبی که با مقامات تصمیم گیرنده کشوری دارند شرایط مطلوبی را برای فعالان عرصه روابط‌عمومی، ایجاد و تثبیت و نهادینه نمایند.

 

منبع: asriran


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد