درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 18:31   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49916صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 10 تیر 1401 - 19:53
چطور استعدادها را جذب کنیم و نگه داریم؟
بهترین روش برای جذب و حفظ استعدادها در گروه، ایجاد محیط کاری مناسب و فرهنگ سازمانی خوب است. هرچند چیزهای دیگری در نگاه مثبت مردم به برندها و کسب وکارها هم نقش دارد، اما آنچه به حفظ کارکنان با استعداد می انجامد، محیط کاری و فرهنگ سازمانی است که صاحب کسب وکار، آن را خلق می کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||  استعداد، نقش مهمی در موفقیت کسب وکارها بازی می کند. حتی با وجود چشم اندازی عالی و استراتژی های فوق العاده، بدون وجود آدم های درست که کارها را درست انجام می دهند، به جایی نمی رسید. بنابراین، جذب و نگه داری از نیروهای مستعد برای موفقیت استارتاپ، باید در اولویت قرار بگیرد.

نیک ماسکاری، مشاوره کسب وکارها در سایت کارآفرین در این باره نوشت؛ بهترین سازمان ها و کسب وکارهای بین المللی، از حضور استعدادها در شرکت ها، حتی پیش از تعیین استراتژی اطمینان پیدا می کنند. در فهرست اولویت های این شرکت، اینکه چه کسی کار را انجام دهد، در اولویت است.

آینده غیرقابل پیش بینی است. در سال های اخیر، همه گیری کرونا در جهان نشان داد که چطور ممکن است همه چیز به ناگهان متوقف شود. زمانی که هرج و مرج و بلاتکلیفی فضا را در بر می گیرد، بهترین استراتژی، داشتن گروهی از نخبه هاست که بتوانند خود را با شرایط سازگار کنند و صرفه نظر از اینکه چه پیش می آید، شکوفا شوند. با این وجود، همچنان شرکت های بسیاری با جذب و حفظ استعدادها درگیرند، به این دلیل که با راهکارهای مناسب آن آشنا نیستند.

بهترین روش برای جذب و حفظ استعدادها در گروه، ایجاد محیط کاری مناسب و فرهنگ سازمانی خوب است. هرچند چیزهای دیگری در نگاه مثبت مردم به برندها و کسب وکارها هم نقش دارد، اما آنچه به حفظ کارکنان با استعداد می انجامد، محیط کاری و فرهنگ سازمانی است که صاحب کسب وکار، آن را خلق می کند.

چطور گروه را مدیریت کنیم

با حضور گروه های با استعداد در محیط کار، کار رهبران در اداره کسب وکارها ساده می شود. مدیریت استعدادها کار آسانی است، آن هم زمانی که بدانید کارکنان مستعد، با ارزش های اصلی شرکت همراه شده اند. صاحبان کسب وکارها و مدیران باید در چنین فضایی تفاوت ها در گروه را تحسین کنند، درحالیکه می دانند باید برای هر دسته از کارکنان چه کاری انجام دهند.

کارکنانی که آن ها را در گروه نخست یا A تعریف می کنیم، نقش های اصلی را در شرکت بر عهده دارند. آن ها با انگیزه اند، قدرت تحمل ریسک را دارند، اغلب زندگی حرفه ای را در اولویت قرار می دهند و همیشه ارتقا در سازمان ها را دنبال می کنند. کارفرمایان به طور معمول چنین کارکنانی را دوست دارند، هرچند که این کارکنان همیشه به دنبال فرصت های بهتر در جای دیگری می گردند. بنابراین نکته مهم ایجاد فضای رشد برای این کارکنان در سازمان هاست.

کارکنان گروه دوم یا B، رفتار با ثبات و محکمی دارند. آن ها به طور معمول با ارزش های مرکزی و اصلی در سازمان شما همراه شده اند و امکان ارتقای این گروه از کارکنان، به گروه A بسیار است. بسیاری از شرکت ها در شناسایی کارکنان در این گروه دچار چالش می شوند، با وجود اینکه این افراد، درسطح عمده کارهای شرکت را پیش می برند. هرچند این کارکنان به اندازه گروه A مشتاق به نظر نمی رسند اما کار را خوب انجام می دهند. این گروه به طور معمول به ماندن در جایی که هستند، علاقه نشان می دهند. آن ها می خواهند مثل تاریخچه شرکت به نظر برسند. برای همین، صاحبان کسب وکار باید با استفاده از مشوق هایی کارکنان این گروه را برای ورود به گروه نخست ترغیب کنند.

کارکنان گروه سوم یا C، کسانی اند که با ارزش های اصلی در شرکت ها همراه نشده اند. این گروه عملکرد کاری مناسبی هم ندارند. در شرایط ایده آل، این گروه باید در فرایند مصاحبه کاری از ورود به سازمان منع می شدند. اگر چنین کارکنانی در شرکت دارید، باید آن ها را برای نقش آفرینی در شرکت آموزش دهید. نکته دوم اینکه منافع هر دوی شما در آزاد کردن این گروه است. آن ها علاقه شان را دنبال می کنند و شما هم با جذب کارکنان تازه به منافع خود می رسید.

چگونه استعدادهای برتر را حفظ کنیم؟

سرمایه گذاری بر آموزش، اصلی ترین نکته در حفظ استعدادهاست. باید زمینه رشد گروه را در هر ظرفیتی که دارند فراهم کرد. اگر کسی در گروه شما عملکرد مناسبی ندارد، باید دلیل را جست وجو کرد و دید چرا چنین عملکرد منفی ثبت شده است؟ آیا تنگناهایی وجود دارد که بر کار کارکنان اثر می گذارد؟ شکاف مهارتی یا عدم ارتباط، می تواند به عنوان این تنگناها در نظر گرفته شود. ممکن است بعضی کارکنان را کنار بگذارید درحالیکه آن ها نمی دانند چطور باید به عملکرد بهتر برسند.

 

آموزش و توسعه مهارت ها راه مناسبی برای کمک به این کارکنان است. گاه ممکن است تغییر جایگاه شغلی افراد به آن ها در عملکرد بهتر کمک کند. نقش هر نفر از کارکنان شما براساس مسئولیت ها، پاسخگویی و نتایج است که باید تعریف شود. این می تواند به عملکرد بهتر گروه کمک کند. زمانی که همه وظایف اندازه گیری شده باشد، کارکنان در یک گروه به بهره وری بیشتر یکدیگر کمک خواهند کرد.

به نقش هایی که در سازمان شما وجود دارد نگاهی بیندازد و بعد گروه کارکنان را از نظر ضعف ها و نقاط قوت دسته بندی کنید. این روش به شما کمک می کند آدم های درست را برای نقش ها و جایگاه های درست انتخاب کنید. زمانی می توانید زندگی را برای مشتریان آسان کنید که پیش از آن ها، زندگی برای کارکنان کسب وکارتان آسان بچرخد. نتیجه این وضعیت، بهبود تصویر برند شما و وفاداری هرچه بیشتر مشتریان است.
 

منبع: tccim

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد