درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:49   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49912صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 تیر 1401 - 08:40
بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان‌سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند
به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم: "امروز شرکت خود را چگونه می بینید؟"، "پس از دو سال خود را در چه جایگاهی ارزیابی می کنید؟" استراتژی شرکت و موقعیت یابی مثل حکایت نان و کره مک‌دوگال است. وقتی روابط‌عمومی استراتژی، روابط سرمایه گذار و برندسازی هوشمند به صورت لایه لایه فراهم باشد، ابزارهای رسیدن به اهداف کسب و کار فراهم می شود و در نهایت نیازها تامین می شوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همه ما ضرب المثل "ریسک بیشتر، پاداش بیشتر" را شنیده ایم. این ضرب المثل در هیچ جا به اندازه صنعت بیوتکنولوژی کاربرد ندارد، چرا که این صنعت همواره با چالش ها و تغییرات بسیاری همراه بوده است و همیشه راهکارهایی برای مقابله با مشکلات داشته است. شرکت ها چطور توانسته اند با موفقیت این شرایط را پشت سر بگذارند و از ترس سهامداران، کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری و سایر افراد بکاهند؟


ارتباطات استراتژیک موثر و کارآمد


ارتباطات منسجم و قوی برای خلق و حفظ ارزش شرکت حیاتی هستند. حفظ اعتبار صنعت بیودارو و مقاومت در برابر فرازونشیب ها صرف نظر از استراتژی ارتباطات کار دشواری است. در شرکتی که عملکرد ضعیفی داشته اگر ارتباطات به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، پایه و اساس رسیدن به موفقیت ساخته می شود.


ما این مسئله را بهتر از هرکس دیگری می دانیم که در بیست سال گذشته چقدر به شرکت های بزرگ بیوتکنولوژی برای تامین اعتبار، دیده شدن و اعتباربخشی کمک کرده ایم. در حقیقت ما به بیش از 650 شرکت کمک کرده ایم تا داستان خود را به روشی تاثیرگذار بیان کنند. با اینکه افراد در مراحل مختلف چرخه حیات از ما مشورت می گیرند، از پنهان کاری گرفته تا پیمایش در بازارهای عمومی و تمام مراحل بین آن، اولین مؤلفه ای که ما ارزیابی می کنیم در قلب استراتژی ارتباطات هوشمند نهفته است: هویت سازمانی شما.

 

به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم: "امروز شرکت خود را چگونه می بینید؟"، "پس از دو سال خود را در چه جایگاهی ارزیابی می کنید؟" استراتژی شرکت و موقعیت یابی مثل حکایت نان و کره مک‌دوگال است. وقتی روابط‌عمومی استراتژی، روابط سرمایه گذار و برندسازی هوشمند به صورت لایه لایه فراهم باشد، ابزارهای رسیدن به اهداف کسب و کار فراهم می شود و در نهایت نیازها تامین می شوند.


ما در دهه های اخیر درس های زیادی آموخته ایم. در ادامه به بیست راهکار برای هموار کردن مسیر ارتباطات شرکت اشاره کرده ایم:



بررسی نیازهای فعلی و آینده کسب و کار


1. از اعضای تیم خود نظرسنجی کنید. از اعضای داخلی تیم خود از جمله مدیران و مشاوران بخواهید تا نظر خود را در مورد موقعیت فعلی برند بیان کنند.


2. ترسیم نقشه چشم انداز رقابتی: هیچ شرکتی نمی تواند در تنهایی و انزوا فعالیت کند. رقبای امروز و دو سال آینده شما چه کسانی هستند؟


3. مخاطبان مهم خود را اولویت بندی کنید: می خواهید به چه کسانی دسترسی داشته باشید؟ به سرمایه گذاران، رسانه ها، کارکنان فعلی خود توجه داشته باشید.


4. پیام فعلی شرکت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید: کدام بخش از داستان شما برجسته تر است؟ آیا این قسمت مستقیما با مخاطبان خاص‌تان ارتباط برقرار می کند؟


5. تثبیت و برای استحکام: به نظر شما دو محرک اصلی شرکت شما چه چیزهایی هستند؟

 


تعیین هویت شرکتی خود


1. تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها) را انجام دهید: پس از اینکه شرکت را خوب تحلیل و ارزیابی کردید، چه عواملی را به عنوان نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت و تهدید شناسایی کردید؟

2. تهیه یک برنامه دو ساله از نقاط عطف تهیه کنید: یک برنامه فصلی برای پیش بینی جریان اخبار مهم و کاتالیزورهای شرکتی تهیه کنید.


3.  بیانیه موقعیت یابی خود را تثبیت کنید: به قلب شرکت شما و آنچه در تلاش برای رسیدن به آن هستید توجه کنید.


4. ارائه نقشه پیام: جزئیات، جزئیات، جزئیات. با چه کسانی می خواهید ارتباط برقرار کنید و انتظار دارید چه پیامی به گوش آنها برسد؟


5. یک برنامه ارتباطات استراتژیک سفارشی تهیه کنید: پس از تکمیل تمرینات فوق، پیش نویسی از برنامه ای مناسب برای همسو کردن جریان های کاری، تاکتیک ها و مخاطبان تهیه کنید.



از جعبه ابزار ارتباطات خود برای دستیابی به مخاطبان کلیدی استفاده کنید


1. قدرت مطبوعات را درک کنید. انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به کسب و کار به صورت آنلاین روش موثری برای حفظ جریان انتشار اخبار مهم به طور مستمر است. از رسانه ها برای بیان داشتان خود کمک بگیرید.


2. پیام های خود را از طریق رسانه های اجتماعی تقویت کنید: لینکداین و توئیتر دو پلتفرمی هستند که شرکت های بیودارو نباید از آن غافل بمانند.


3. در کنفرانس ها و رویدادهای علمی شرکت کنید: در نشست های علمی، پزشکی، توسعه کسب و کار یا سرمایه گذاری شرکت کنید.


4. در صنایع گسترده سرمایه گذاری کنید: در حوزه نوآوری و تکنولوژی به‌روز باشید و با مشارکت و اظهار نظر در رویدادها ارزش آفرینی کنید.


5. در گفتگوها شرکت کنید: در رسانه ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته باشید و از این طریق داستان و رسالت خود را بیان کنید. برای سازمان خود بیش از یک سخنگو باشید، سعی کنید از رهبران فکری اصلی شرکت باشید تا نشان دهید ارزش خبر و گزارشی که بیان می کنید چقدر است.


داستان شرکت را درست بیان کنید


1. رهبر فکری شرکت خود باشید. با قرار دادن پست در صفحه شخصی لینکداین خود و مشارکت در رسانه های علمی و تجاری و مطبوعات ملی، مهارت تیم خود را نشان دهید. برای شرکت خود عامل تحریک افکار باشید نه یک مبلغ.


2. تقویت ارتباط کارکنان. اعضای تیم می بایست در بیان داستان با هم همسو باشند، برقراری ارتباط داخلی شفاف را در اولویت قرار دهید. این مورد را در ترسیم نقشه و ارزش های شرکت درنظر بگیرید.


3. به‌کارگیری ابتکارات در بازاریابی موازی: با تکامل شرکت از نظر علمی و نحوه بیان داستان، برند شرکت نیز تکامل می یابد.


4. به بهداشت برندتان توجه داشته باشید: مطمئن شوید در جایی مناسب از برند شرکت نام می برند، چه در پیام رسانی و چه در امور مبتکرانه.


5. خودتان باشید. در پایان روز، شرکت و اعضای تیم، شاخص و منحصر به فرد می شوند؛ این حس را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.

 

 


منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: کارن شارما | 21 ژوئن 2022 | روابط‌عمومی‌
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد