درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49899صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی چهارشنبه، 8 تیر 1401 - 09:19
بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022
اگر مردم برند شما را نبینند یا تحت تاثیر پیام‌تان قرار نگیرند، تاثیر بالقوه مقاله/ پست یا پیام‌تان بی‌معنی می شود. بنابراین ما متخصصان روابط‌عمومی چه چیزی را می توانیم ارزیابی کنیم و چه چیزی را باید ارزیابی کنیم؟ چطور بین محتوای بی ارزش و مواردی که مورد استقبال همیشگی مشتریان قرار می گیرد، تعادل برقرار کنیم؟
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بارها و بارها شاهد بوده ام که متخصصان روابط‌عمومی به دنبال نفوذ بیشتر کمپین خود بوده اند.


آخرین باری که اعضای تیم‌تان از شما در مورد میزان نفوذ کمپین سوال می کنند، چه زمانی است؟ (و تا زمانی که من پشت تریبونم هستم، بازاریابان رسانه های اجتماعی در تعیین این معیارهای اغراق آمیز مقصر هستند.)


اگر مردم برند شما را نبینند یا تحت تاثیر پیام‌تان قرار نگیرند، تاثیر بالقوه مقاله/ پست یا پیام‌تان بی‌معنی می شود. بنابراین ما متخصصان روابط‌عمومی چه چیزی را می توانیم ارزیابی کنیم و چه چیزی را باید ارزیابی کنیم؟ چطور بین محتوای بی ارزش و مواردی که مورد استقبال همیشگی مشتریان قرار می گیرد، تعادل برقرار کنیم؟


هر چند معیارهای واقعی ارزیابی به اهداف خاص شرکت بستگی دارد، در ادامه برای شروع چند ایده را پیشنهاد می کنیم.


ارزیابی روابط‌عمومی در دنیای یکپارچه


مشتریان برای هر بار خرید حداقل بیست بار کلیک می کنند و از بیست و گاهی صدها سایت بازدید می کنند. روابط‌عمومی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیل هیچ یک به تنهایی برای جلب نظر خریداران کافی نیست. این کانال ها همه بر یکدیگر و در نهایت بر خریداران تاثیر می گذارند که منجر به فروش می شود.


بنابراین به جای اینکه فقط به نتیجه روابط‌عمومی فکر کنید (تعداد بازخوردها و اشتراک گذاری ها)، خیلی مهم است که به تاثیر و قدرت نفوذ روابط‌عمومی بر بازاریابی شرکت توجه کنید.


در این قسمت سه روشی را بیان می کنیم که تاثیر روابط‌عمومی را با نتیجه نهایی آن مقایسه می کند:


1. تاثیر سئو. جستجوی ارگانیک معمولا یکی از محرک های ترافیک وب‌سایت است. در حقیقت، 53 درصد ترافیک وب‌سایت به دلیل جستجوی ارگانیک است و متخصصان روابط‌عمومی هوشمند می دانند برای تقویت سئو چه کارهایی باید انجام دهند و از چه کلیدواژه‌ها و بک‌لینک‌هایی باید استفاده کنند.


به همین دلیل است که معیارهای سئو مثل ترافیک وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک، تعداد بک‌لینک‌ها و دامنه بسیار اهمیت دارد و یک شاخصه کلیدی برای ارزیابی تاثیر روابط‌عمومی است.


2. عملکرد ایمیل در زمینه بازاریابی. اگر شرکت شما از پوشش رسانه ای در خبرنامه ها، ایمیل های فروش و برنامه های پرورش فکری استفاده نمی کند، فرصت بسیار مهمی را از دست داده اید چرا که این عامل به عنوان یک شخص سوم موجب تقویت رابطه شرکت با مشتریان و بهتر دیده شدن آن می شود. وقتی از این کانال تقویت روابط‌عمومی استفاده می کنید، مطمئن شوید که با بررسی میزان کلیک می توانید پوشش رسانه ای این روش را با لینک ها و پیام های فروش مقایسه کنید.


3. ترافیک وب‌سایت. در روابط‌عمومی ایده آل، هر قسمت از پوشش رسانه ای محافظت شده، بک‌لینکی دارد که به یک مقاله خاص وصل می شود. اما ما در این دنیای ایده آل کار نمی کنیم.


به دلایل مختلف، نشریات اغلب به بک‌لینک‌ها مخصوصا وب‌سایت های فروش اشاره ای نمی کنند و اگر هم این کار را بکنند در ارزیابی اینکه در روز یا در هفته چند نفر نام برند را جستجو می کنند، کمکی نمی کند. بنابراین همزمان که باید ترافیک وب‌سایت را از طریق لینک های رسانه بررسی کنیم، باید ترافیک کلی را نیز از طریق کمپین های رسانه ای برای درک میزان پیشرفت و تغییرات در منابع ترافیکی بررسی کنیم. به علاوه می توانید با این پرسش که "چطور با ما آشنا شدید" عملکرد خود را ارزیابی کنید.


روابط‌عمومی برای شما مثل یک گلوله جادویی نیست که خط لوله را با سرب پر کند. حتی یک مقاله خاص بعید است بتواند با صدها مشتری که درخواست نسخه آزمایشی می کنند، برابری کند. به همین دلیل است که تاثیر روابط‌عمومی را نباید فقط از یک منظر بررسی کرد، بلکه آن را از یک نمای پانوراما مشاهده کرد که کانال های بازاریابی متعددی را در خود جای داده است.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده:
رنه اسپورلین | 22 فوریه 2022 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد