درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 18:10   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49899صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی چهارشنبه، 8 تیر 1401 - 09:19
بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022
اگر مردم برند شما را نبینند یا تحت تاثیر پیام‌تان قرار نگیرند، تاثیر بالقوه مقاله/ پست یا پیام‌تان بی‌معنی می شود. بنابراین ما متخصصان روابط‌عمومی چه چیزی را می توانیم ارزیابی کنیم و چه چیزی را باید ارزیابی کنیم؟ چطور بین محتوای بی ارزش و مواردی که مورد استقبال همیشگی مشتریان قرار می گیرد، تعادل برقرار کنیم؟
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بارها و بارها شاهد بوده ام که متخصصان روابط‌عمومی به دنبال نفوذ بیشتر کمپین خود بوده اند.


آخرین باری که اعضای تیم‌تان از شما در مورد میزان نفوذ کمپین سوال می کنند، چه زمانی است؟ (و تا زمانی که من پشت تریبونم هستم، بازاریابان رسانه های اجتماعی در تعیین این معیارهای اغراق آمیز مقصر هستند.)


اگر مردم برند شما را نبینند یا تحت تاثیر پیام‌تان قرار نگیرند، تاثیر بالقوه مقاله/ پست یا پیام‌تان بی‌معنی می شود. بنابراین ما متخصصان روابط‌عمومی چه چیزی را می توانیم ارزیابی کنیم و چه چیزی را باید ارزیابی کنیم؟ چطور بین محتوای بی ارزش و مواردی که مورد استقبال همیشگی مشتریان قرار می گیرد، تعادل برقرار کنیم؟


هر چند معیارهای واقعی ارزیابی به اهداف خاص شرکت بستگی دارد، در ادامه برای شروع چند ایده را پیشنهاد می کنیم.


ارزیابی روابط‌عمومی در دنیای یکپارچه


مشتریان برای هر بار خرید حداقل بیست بار کلیک می کنند و از بیست و گاهی صدها سایت بازدید می کنند. روابط‌عمومی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیل هیچ یک به تنهایی برای جلب نظر خریداران کافی نیست. این کانال ها همه بر یکدیگر و در نهایت بر خریداران تاثیر می گذارند که منجر به فروش می شود.


بنابراین به جای اینکه فقط به نتیجه روابط‌عمومی فکر کنید (تعداد بازخوردها و اشتراک گذاری ها)، خیلی مهم است که به تاثیر و قدرت نفوذ روابط‌عمومی بر بازاریابی شرکت توجه کنید.


در این قسمت سه روشی را بیان می کنیم که تاثیر روابط‌عمومی را با نتیجه نهایی آن مقایسه می کند:


1. تاثیر سئو. جستجوی ارگانیک معمولا یکی از محرک های ترافیک وب‌سایت است. در حقیقت، 53 درصد ترافیک وب‌سایت به دلیل جستجوی ارگانیک است و متخصصان روابط‌عمومی هوشمند می دانند برای تقویت سئو چه کارهایی باید انجام دهند و از چه کلیدواژه‌ها و بک‌لینک‌هایی باید استفاده کنند.


به همین دلیل است که معیارهای سئو مثل ترافیک وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک، تعداد بک‌لینک‌ها و دامنه بسیار اهمیت دارد و یک شاخصه کلیدی برای ارزیابی تاثیر روابط‌عمومی است.


2. عملکرد ایمیل در زمینه بازاریابی. اگر شرکت شما از پوشش رسانه ای در خبرنامه ها، ایمیل های فروش و برنامه های پرورش فکری استفاده نمی کند، فرصت بسیار مهمی را از دست داده اید چرا که این عامل به عنوان یک شخص سوم موجب تقویت رابطه شرکت با مشتریان و بهتر دیده شدن آن می شود. وقتی از این کانال تقویت روابط‌عمومی استفاده می کنید، مطمئن شوید که با بررسی میزان کلیک می توانید پوشش رسانه ای این روش را با لینک ها و پیام های فروش مقایسه کنید.


3. ترافیک وب‌سایت. در روابط‌عمومی ایده آل، هر قسمت از پوشش رسانه ای محافظت شده، بک‌لینکی دارد که به یک مقاله خاص وصل می شود. اما ما در این دنیای ایده آل کار نمی کنیم.


به دلایل مختلف، نشریات اغلب به بک‌لینک‌ها مخصوصا وب‌سایت های فروش اشاره ای نمی کنند و اگر هم این کار را بکنند در ارزیابی اینکه در روز یا در هفته چند نفر نام برند را جستجو می کنند، کمکی نمی کند. بنابراین همزمان که باید ترافیک وب‌سایت را از طریق لینک های رسانه بررسی کنیم، باید ترافیک کلی را نیز از طریق کمپین های رسانه ای برای درک میزان پیشرفت و تغییرات در منابع ترافیکی بررسی کنیم. به علاوه می توانید با این پرسش که "چطور با ما آشنا شدید" عملکرد خود را ارزیابی کنید.


روابط‌عمومی برای شما مثل یک گلوله جادویی نیست که خط لوله را با سرب پر کند. حتی یک مقاله خاص بعید است بتواند با صدها مشتری که درخواست نسخه آزمایشی می کنند، برابری کند. به همین دلیل است که تاثیر روابط‌عمومی را نباید فقط از یک منظر بررسی کرد، بلکه آن را از یک نمای پانوراما مشاهده کرد که کانال های بازاریابی متعددی را در خود جای داده است.

 

 

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده:
رنه اسپورلین | 22 فوریه 2022 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر سلامت روان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد