درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 مرداد 1401 - 19:37   

انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد

  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان تنکابن
  مدیر روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی منصوب شد
  روابط عمومی و دیپلماسی
  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی
  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل
  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49897صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 7 تیر 1401 - 19:39
مدیریت شرایط دوگانه
یکی از نمونه‌‌‌هایی که مشخص می‌کند مدیران باید به رهبران حوزه خود تبدیل شوند، زمانی است که می‌‌‌خواهند فرهنگ را در یک دنیای دوگانه مدیریت کنند. هیچ راه‌حل یکتایی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. شرکت‌ها همچنان در تلاشند که توازن درستی را بین دورکاری و کار حضوری برقرار کنند و بهترین پاسخ، متناسب با اینکه چقدر همکاری در آن کار نیاز است، فرق دارد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از نمونه‌‌‌هایی که مشخص می‌کند مدیران باید به رهبران حوزه خود تبدیل شوند، زمانی است که می‌‌‌خواهند فرهنگ را در یک دنیای دوگانه مدیریت کنند. هیچ راه‌حل یکتایی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. شرکت‌ها همچنان در تلاشند که توازن درستی را بین دورکاری و کار حضوری برقرار کنند و بهترین پاسخ، متناسب با اینکه چقدر همکاری در آن کار نیاز است، فرق دارد.
 
 با اینکه خیلی از مدیران دوست دارند کارکنان حضورا سر کارشان باشند، اما قوانین بیش از حد سختگیرانه در این خصوص، این ریسک را دارد که کارکنان از آنها فرار کنند و به کارفرماهای منعطف‌‌‌تر روی آورند. اندی جیسی، مدیرعامل آمازون، در یادداشتی خطاب به کارکنانش نوشته بود: «انتظار داریم برخی از تیم‌‌‌ها همچنان به دورکاری عمده ادامه دهند، برخی تیم‌‌‌ها ترکیبی از دورکاری و حضور در محیط کار را داشته باشند، و گروهی هم به این نتیجه برسند که با حضور بیشتر آنها در دفتر کار، به مشتری خدمات‌‌‌رسانی بهتری صورت می‌گیرد. ما خودمان نسخه‌‌‌ای تجویز نمی‌‌‌کنیم که چند روز در هفته یا چه روزهایی افراد سر کار بیایند و این مسوولیت را به روسا واگذار می‌‌‌کنیم تا با مدیران ارشد و تیم‌‌‌های خودشان هماهنگ باشند.»
 
 به راحتی می‌توان تنشی را که در این شرایط در شرکت ایجاد می‌شود تصور کرد. چه می‌شود اگر شما در تیمی باشید که رئیس‌‌‌تان تشخیص دهد همه باید هر روز سر کار حاضر شوند، در حالی که همکارانتان در یک واحد دیگر انعطاف‌‌‌پذیری بیشتری در کارشان دارند و بیشتر روزها دورکار هستند؟
 
 اما این یکی از واقعیت‌‌‌های رهبری سازمان در مقایسه با مدیریت است اینکه اغلب مجبورید تصمیم‌‌‌هایی بگیرید که متداول نیستند. برای ادامه کار، منابع انسانی باید روند خود را از اینکه به افراد بگوید چه کار کنند، به ارائه رهنمودهایی تغییر دهد که طی آن افراد خودشان کشف کنند که بهتر است چه کاری انجام دهند. این نکته‌‌‌ای است که هارشا جالیهال، مدیر منابع انسانی شرکت تکنولوژی MongoDB واقع در نیویورک، به آن رسید.
 
 او در این مورد می‌‌‌گوید: «ما دیگر در جایی نیستیم که رهبری سازمان فقط به معنی انجام شدن کارها باشد. خیلی فراتر از آن است. ابهام زیاد شده است.
 
 من دیگر نمی‌توانم یک کتاب قوانین برای توسعه رهبری سازمان بنویسم. نمی‌توانم یک سند ۱۰۰ صفحه‌‌‌ای بنویسم و در آن مشخص کنم آیا باید به یک فرد در تیم‌‌‌تان اجازه دهید طبق یک مدل منعطف کار کند یا نه.
 
 شما مدیر هستید. شما آن فرد را می‌‌‌شناسید، شما می‌‌‌دانید او از عهده چه کارهایی برمی‌‌‌آید. شما چالش‌های آنها را می‌‌‌شناسید. چارچوبی که وجود دارد این است که با توجه به این مسائل تصمیم نهایی را بگیرید. برای خیلی از افراد، قرار گرفتن در چنین موقعیتی سخت و ناراحت‌‌‌کننده است. من فکر می‌‌‌کنم منابع انسانی در آموزش دادن به افراد برای اینکه چطور تصمیم‌‌‌های سخت بگیرند، نقش مهمی دارد.»
 
 وقت آن رسیده که همه «از روی صندلی خودشان» مدیریت کنند. این عبارت را بیش از یک دهه پیش، زمانی که با‌ تری لادویگ، مدیرعامل وقت شرکت غیرانتفاعی Enterprise Community Partners، مصاحبه کردم شنیدم (لادویگ در حال حاضر رئیس گروه بالمر است). لادویگ می‌‌‌گفت «صرف نظر از اینکه کجا قرار دارید، یا نقش شما در سازمان چیست، وظیفه من این است که مطمئن شوم آنقدر احساس استقلال دارید که بتوانید از روی صندلی خودتان هدایت امور را بر عهده بگیرید. یعنی بدانید با هر نقشی که در سازمان دارید، می‌توانید بر تغییر و نتایج آن تاثیر داشته باشید. و همه ما باید خودمان را به چنین چیزی ملزم کنیم، تا نوآوری واقعی داشته باشیم، ماموریت خودمان را اجرا کنیم و به پیشرفت برسیم.»
 
 در آن زمان، تحت‌تاثیر فکر خوب و الهام‌‌‌بخش این عبارت قرار گرفتم: «از هر جایی در سازمان.» همه باید فراتر از شرح وظایفی که به آنها داده شده فکر کنند و به دنبال روش‌هایی برای تاثیرگذاری بر اهداف گسترده‌‌‌تر سازمان باشند و به بازنویسی کتاب راهنمای سازمان کمک کنند. اما مدیریت کردن از روی صندلی، بیش از پیش به جزئی از وظایف شغلی مدیران تبدیل می‌شود و یکی از حداقل انتظارات است.
 
 منبع: donya-e-eqtesad.
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


  روابط عمومی و دیپلماسی


  انتشارا فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» منتشر شد


  جلسه رسمی شورای هماهنگی روابط عمومی های هیات های ورزشی استان اردبیل


  اهمیت حیاتی همکاری راستی‌آزمایان برای مبارزه با انتشار اطلاعات جعلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد