درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 08:36   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49886صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 7 تیر 1401 - 10:11
مستندسازی در روابط عمومی
قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه - فراهم شدن مجموعه اطلاعات دسته بندی شده درهر فضای واقعی و مجازی که در قالب فایل های چند رسانی اعم از مکتوب، تصاویر و عکس طرح و نمودارها فیلم و... در خصوص کارنامه عملکرد یک سازمان یا واحد روابط عمومی تهیه و تدوین گردد که بر اساس این مجموعه مجلد در دو فضای متنی و دیجیتالی جدایی از جنبه آرشیوی ماندگار کردن نتایج اقدامات صورت گرفته و مبنای بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و پژوهش ها می توان در سازمان و روابط عمومی ها واقع شود ماندگاری هر فعالیتی در گروه ثبت و مستندسازی آن هست.
  

تعریف مستندسازی در روابط عمومی عبارت از:
فراهم شدن مجموعه اطلاعات دسته بندی شده درهر فضای واقعی و مجازی که در قالب فایل های چند رسانی اعم از مکتوب، تصاویر و عکس طرح و نمودارها فیلم و... در خصوص کارنامه عملکرد یک سازمان یا واحد روابط عمومی تهیه و تدوین گردد که بر اساس این مجموعه مجلد در دو فضای متنی و دیجیتالی جدایی از جنبه آرشیوی ماندگار کردن نتایج اقدامات صورت گرفته و مبنای بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و پژوهش ها می توان در سازمان و روابط عمومی ها واقع شود ماندگاری هر فعالیتی در گروه ثبت و مستندسازی آن هست.


دو بخش مهم در مستند سازی روابط عمومی
1-تولید مستندات با بهره گیری از ابزار های نوشتاری سمعی و بصری
2- تهیه اطلاعات دقیق از اثر تولید شده
 

مزایا مستند سازی: نگهداری سابقه، حفظ منابع اطلاعات، جلوگیری از پراکندگی ،مشخص نبودن نیازهای آماری و اطلاعاتی، مستندسازی مشکلات موجود، ثبت تاریخی، فراهم شدن زمینه ثبت، فراهم شدن زمینه بروز رویدادهای گذشته ، الگو برداری از بهترین تجربیات


چرا مستند سازی می‌کنیم؟
1- برای ارزیابی عملکرد سازمان حتی هدف
2- سنجش و ارزش گذاری فعالیت‌های انجام شده
3- نقاط قوت و نقاط ضعف در همه حوزه ها شناسایی می‌شود.
 

پایه اصلی یک نظرسنجی علمی اطلاعات درست است مستندسازی اطلاعات را در روابط عمومی اصل اساسی است با تهیه اسناد و اطلاعات و نگهداری مطلوب اسناد که فرایندی بسیار پر هزینه است آماده سازی اسنادومدارک، تصمیم‌گیری اطلاع رسانی، مسئله گشایی برای دسترسی سریع به اطلاعات ،تکمیل،پردازش، روز آمدشدن مستمر اسناد و مدارک و محتوای آنها از مراحل مهم مستند سازی در روابط عمومی است.


روابط عمومی‌ها باید مخزن جامع و اصلی سازمان باشند تا بتوانند خدمات اطلاعات مطلوب به مخاطبان درون سازمان و برون ارائه نمایند طراحی، تولید ،نگهداری، بازیابی و روزآمد سازی اسناد و مدارک حاوی اطلاعات گوناگون سازمان یک ضرورت جدی و پایه‌ای است.


مهمترین مفاهیم مستند سازی
داده ها، پایگاه‌های اطلاعاتی ،پایگاه داده‌ها ،اطلاعات اشاعه اطلاعات، ذخیره اطلاعات، بازیابی اطلاعات، سند و مدرک مستندسازی، مدرک شناسی ،دکومانتاسیون ،متن ،ابرمتن، ابر رسانه و آرشیوهای بایگانی/ فیلم بالاترین اثرگذاری را در مستند سازی دارد.

اهمیت مستند سازی
1- گنجینه ارزشمند که بر اساس آن در مقاطع زمانی مختلف و به اتکا به این مستندات ارزیابی درست و مستندی از برنامه عملکرد و اقدامات سازمان روابط عمومی را به عمل می آورد و با سند و مدرک اعلام داشته که یک سازمان و روابط عمومی در مقاطع زمانی خاص در چه سیری و با چه کمیت و کیفیتی حرکت کرده است.


مراحل مستند سازی شامل:1- فرآیند شناسی 2-گردآوری 3-طبقه‌بندی 4-ارزش گذاری5- پالایش فهرست نویسی 6-در دسترس قرار دادن سوابق یا اسناد موجود از قبیل عکس و مکاتبات و فایل های کامپیوتری و... می‌باشد که داری ارزش تاریخی هم می باشد.


2- معرفی همیشگی برای حضور عملکرد سازمان و روابط عمومی در انواع جشنواره ها و رقابت های مختلف علمی و اجرایی .
3- مستندسازی در روابط عمومی به ما می‌گوید که از کجا شروع کرده ایم و چه مسیری را طی کرده و هم اکنون در کجا ایستاده ایم
4- مستندسازی در فضای مجازی ضرورتی انکارناپذیر و فرصتی ارزشمند است
5- مستندسازی بیانگر تهیه اسناد و مدارک است
6- نگهداری و به روز رسانی آرشیوهای سازمان در سایت های رسمی سازمان
برای بهربرداری همگانی و دسترس اطلاعات آن
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  جنگ‌های عصر متاورس


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد