درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49876صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 6 تیر 1401 - 13:41
جزئیات پذیرش دانشجوی ارشد روابط‌عمومی برای اولین بار
در پی اضافه شدن مقطع "کارشناسی ارشد" رشته روابط عمومی با دو گرایش به دفترچه انتخاب رشته گروه علوم ارتباطات اجتماعی در سال ۱۴۰۱، یکی از تدوین‌ کنندگان برنامه درسی این مقطع، توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در پی اضافه شدن مقطع "کارشناسی ارشد" رشته روابط عمومی با دو گرایش به دفترچه انتخاب رشته گروه علوم ارتباطات اجتماعی در سال ۱۴۰۱، یکی از تدوین‌ کنندگان برنامه درسی این مقطع، توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
 
 دکتر حسینعلی افخمی، مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چارت درسی این رشته گفت: مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی شامل ۶ درس پایه، معادل ۱۲ واحد درس تخصصی الزامی، ۸ واحد درس تخصصی (اختصاصی گرایش)، ۸ واحد درس اختیاری (انتخابی گرایش) و ۴ واحد پایان‌نامه است. علاوه بر این، دانشجویان باید ۶ واحد درس زبان پیش نیاز را بگذرانند.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان همه گرایش‌ها باید دروس پایه و پایان‌نامه را بگذرانند، اظهار داشت: قسمت دوم چارت به درس‌های تخصصی و اختیاری تقسیم می‌شود. دانشجویان هر یک از گرایش‌ها ۸ واحد درس تخصصی می‌گذرانند که با سایر گرایش‌ها کاملا متفاوت است و از بین ۲۰ عنوان درس اختیاری نیز می‌توانند ۸ واحد درسی خود را انتخاب کنند. دانشجویان رشته روابط عمومی به مدت دو سال تحصیل می‌کنند و براساس قوانین کلی می‌توانند دوره تحصیلی خود را تا یک ترم تمدید کنند.
 
 وی درباره دروس تخصصی این دو گرایش گفت: گرایش روابط عمومی و امور بین‌الملل چهار درس تخصصی با عناوین رسانه‌های بین‌المللی، دیپلماسی رسانه‌ای و فرهنگی، روابط عمومی بین‌المللی، روابط عمومی و جهانی شدن دارد. دروس تخصصی گرایش روابط‌عمومی صنعت و بازرگانی هم شامل ارتباط با مشتریان، ارتباطات بازاریابی، روابط انسانی در سازمان و ارتباطات سازمانی است.
 
 وی ادامه داد: ما برای همه گرایش‌های مقطع ارشد روابط عمومی دو واحد درس کارآموزی در نظر گرفتیم تا بتوانیم دانشجویان را به سازمان‌هایی بفرستیم که آینده شغلی آنها را مشخص کند. به طور مثال تا جایی که بتوانیم دانشجویانی که در گرایش امور بین‌الملل تحصیل می‌کنند را به دفاتر سازمان‌هایی مانند یونیسف و یونسکو در تهران، وزارت امور خارجه، وابسته های مطبوعاتی در نمایندگی های ایران در خارج از کشور یا خبرگزاری‌های بین المللی و شرکت‌هایی که فعالیت‌های برون مرزی دارند معرفی می‌کنیم تا با فعالیت های روابط عمومی در عرصه بین‌المللی آشنا شوند. درس دیگری که ما برای همه گرایش‌های مقطع ارشد روابط عمومی در نظر گرفتیم یادگیری از طریق سمینارهای تخصصی است. به طور مثال دانشجویان گرایش امور بین‌الملل ما گرچه نمی‌توانند به خارج از کشور بروند و فعالیت کنند، اما می‌توان به صورت سمینار زمینه آشنایی را برای آنها فراهم کرد.
 
 وی درباره شرایط کارآموزی در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد این درس فعلا اختیاری است اما به علاقه دانشجویان و امکاناتی که دانشگاه می‌تواند فراهم کند هم بستگی دارد.اعتقاد من این است که اگر دانشجویان دوره کارآموزی را بگذرانند و در جای مناسبی کار کنند نسبت به گذراندن دو واحد یادگیری بیشتری خواهند داشت. اما اگر فردی شاغل باشد و چند سال سابقه کار داشته باشد این فرد دیگر نیازی ندارد که دوره کارآموزی بگذراند چون ما در دوره کارشناسی ارشد فرض را بر این می‌گیریم که بعضی دانشجویان سابقه فعالیت در روابط عمومی را دارند. بنابراین دلیل دیگری که این درس را اختیاری گذاشتیم همین است.
 
 افخمی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال‌های آینده زیر گروه مجزایی به رشته روابط عمومی در مجموعه امتحانی علوم ارتباطات اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند یا خیر؟ گفت: آینده کاملا متفاوت خواهد شد. ما امسال هم برای متفاوت شدن مواد امتحانی و ضریب درس‌ها پیشنهاد داده بودیم. طبق برنامه درسی مصوب وزارت علوم، پنج مبحث امتحانی برای رشته روابط عمومی وجود دارد که سه مبحث مبانی کلی ارتباط جمعی، روش تحقیق و آمار و زبان عمومی و تخصصی با کل دروس مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی مشترک است. ضریب این درس‌ها در زیر گروه علوم ارتباطات یک است اما در رشته روابط عمومی برای آنها ضریب دو قائل هستیم. همچنین برای دو مبحث دیگر با عناوین فنون عملی روابط عمومی و مباحث تخصصی روابط عمومی که مختص این رشته است ضریب سه قائل هستیم. تعداد سؤالات هم معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ سوال خواهد بود. در حال حاضر رشته های زیادی زیر یک عنوان قرار گرفتند، اما قطعا در آینده یک زیر گروه مجزا برای رشته روابط عمومی در نظر گرفته می‌شود. ما سال آینده این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و امیدوار هستیم که موافقت این سازمان را هم بگیریم.
 
 وی درباره شرایط دانشجویانی که از سایر رشته‌ها وارد مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی می‌شوند گفت: وزارت علوم در همه رشته‌ها به دانشجویانی که رشته تحصیلی کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشدشان غیر مرتبط است اجازه می‌دهد تا سقف ۱۲ واحد درس‌ جبرانی بگذرانند.امسال استثنائا به دلیل تاخیری که به وجود آمد نتوانستیم سؤال‌های امتحانی مختص رشته روابط عمومی را در دفترچه آزمون قرار دهیم اما منابع آزمون کسانی که می‌خواهند وارد رشته روابط عمومی شوند، با سایر رشته‌های گروه علوم ارتباطات اجتماعی کمی متفاوت است. برای دانشجویان ورودی امسال در صورتی که از رشته های نامرتبط باشند، باید تا سقف ۱۲ واحد از درسهای تخصصی دوره کارشناسی رشته روابط عمومی را بگذرانند. در این حالت به طول مدت تحصیل مجاز آنها یک ترم اضافه خواهد شد.
 
 مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه علاوه بر دو گرایش موجود، سه گرایش دیگر شامل روابط عمومی و امور اجتماعی، روابط عمومی و امور فرهنگی و روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی نیز به تصویب وزارت علوم رسیده است، افزود: دانشگاه علامه طباطبایی امسال در هر یک از گرایش‌های روابط عمومی و امور بین‌الملل و روابط عمومی صنعت و بازرگانی هشت تن دانشجو می‌پذیرد و فعلا برای سه گرایش دیگر پذیرش ندارد. همچنین امسال در دوره شبانه پذیرش دانشجو نداریم.
 
 وی در پاسخ به این سؤال که احتمال پذیرش دانشجو در سه گرایش دیگر این رشته برای سال آینده وجود دارد گفت: دراین مورد پاسخ صریحی ندارم. اما، چون طراحی این برنامه درسی از ابتکارات همکاران دانشگاهی ما بوده که بیش از ۵۰ سال تجربه تدریس دوره کارشناسی را در کارنامه خود دارند، نسبت به راه اندازی و پذیرش در سه گرایش دیگر هم جای امیدواری وجود دارد.
 
 وی ادامه داد: درمورد سایر دانشگاه‌ها اطلاع دقیقی ندارم که کدام یک آمادگی پذیرش دانشجو دارند. در حال حاضر به غیر از دانشگاه گلستان هیچ دانشگاه دولتی دیگری مقطع کارشناسی رشته روابط عمومی را ندارد. بنابراین، بدون تجربه دوره کارشناسی راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد دشوار به نظر می رسد.
 
 افخمی در پایان خاطر نشان کرد: به کسانی که قصد دارند این رشته را انتخاب کنند توصیه می‌کنم که حتما کتابچه برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی را که از سایت وزارت علوم قابل دسترس است ملاحظه کنند و برای انتخاب رشته علاقه و انگیزه خودشان را در نظر بگیرند.
 
 به گزارش ایسنا، گروه آموزشی روابط عمومی یکی از سه گروه آموزشی دانشکده علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی است که در کنار گروه های آموزشی روزنامه نگاری و ارتباطات اجتماعی قرار دارد. همچنین تدریس رشته های علوم ارتباطات، روزنامه نگاری و مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای علوم ارتباطات نزدیک به سه دهه در این مرکز دانشگاهی پیشینه دارد.
 
 انتهای پیام

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد