درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 08:24   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49853صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 4 تیر 1401 - 16:01
نکاتی در رابطه با مصاحبه‌های رسانه‌ای
کمک بگیرید. بدون تمرین رانندگی یاد نمی گیرید و بدون آموزش در کارتان حرفه ای نمی شوید. بدون آموزش کامل خیلی سخت است که بخواهید در مصاحبه های رسانه‌ای، فردی مسلط شوید. ما همیشه به افرادی که در حوزه آموزش فعالیت می کنند توصیه می کنیم به افراد تکنیک ها و ترفندها را آموزش دهند. با نگاهی انتقادی به ظاهر خود در رسانه ها نگاه کنید و از خود بپرسید "برای اینکه دفعه بعدی عملکرد بهتری داشته باشم، چه کار باید انجام دهم."
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ران توروسیان، یکی از مدیران اجرایی برجسته روابط‌عمومی در آمریکا کتاب خود را در رابطه با اینکه "چطور برای مصاحبه آماده شویم" منتشر کرده، در واقع این کتاب گزیده ای از کتابی است که اخیرا منتشر کرده، نسخه به روز شده آن با این عنوان به چاپ رسید: "برای انتشار فوری: ذهن ها را شکل دهید، برندها را بسازید، و نتایج را ارائه کنید، با روابط‌عمومی تغییر بازی."


مصاحبه رسانه‌ای حتی برای افراد با تجربه بسیار پراسترس و چالش برانگیز است. برخی از قوانین ساده مصاحبه به عنوان چک لیست به شرح زیر ارائه می شود که برای آماده شدن مقابل دوربین به شما کمک می کند. هر چند بسیاری از این قوانین پیش پا افتاده است، طوری که اغلب آن را می دانند، با این حال می بینم که مردم هر روز این خطاها را مرتکب می شوند:


• از قبل بدانید که چه می خواهید بگویید و چطور می خواهید حرف‌تان را بیان کنید. از خودتان بپرسید، "چه کار می خواهم انجام دهم و مخاطبانم چه کسانی هستند؟"


• تمرین کنید و آماده شوید. به نظر ساده می رسد، اما بدون تمرین و آمادگی به نتیجه مثبتی که می خواهید نمی رسید.


• زبان بدن خود را بشناسید. چشم ها و نگاه های شما و طرز ایستادن‌تان رساتر از کلماتی است که به زبان می آورید. تمرین کردن جلوی آینه می تواند خیلی به شما کمک کند.


• صادق و رو راست باشید و از جملات ضد و نقیض بپرهیزید. نفاق و دورویی عامل تخریب کننده است.


• بی وقفه صحبت نکنید. خیلی از مصاحبه ها به دلیل موضوع بحث تا شب طول می کشد. سکوت خوب است، اما اگر نمی توانید ساکت باشید، در ذهن‌تان شمارش کنید تا سوال بعدی را از شما بپرسند. حرکت بعدی به عهده گزارشگر است. سکوت خیلی خوب است، در جلسه مصاحبه نباید بی وقفه و بی امان صحبت کنید.


• وقتی مصاحبه تمام شد، کارتان تمام شده است. دیگر جملات کوتاه را تکرار نکنید_ وقتی مصاحبه تمام شد، از قلمرو دشمن فاصله بگیرید. بسیار از افراد در وقفه های کوتاه مرتکب اشتباهات بدی شده اند، بعد از 45 دقیقه مصاحبه موفق، یک وقفه 15 ثانیه ای کار را خراب می کند. یکی از مراجعینم پس از یک مصاحبه 45 دقیقه ای موفق، در یک بازه زمانی کوتاه زندگی حرفه ای خود را تغییر داد. شاید یک مصاحبه 45 دقیقه ای داشته باشید، اما رسانه ها فقط چند ثانیه از پاسخ های شما را پخش کنند.


• ظاهر شما بسیار اهمیت دارد_ لباس مرتب بپوشید. چطور می خواهید دیده شوید؟ معمولا به بیشتر افراد توصیه می کنم از پوشش ساده و مرسوم استفاده کنند- زنان از زیورآلات بپرهیزند. رنگ های گرم که پوست شما را صاف و شفاف نشان می دهد خیلی مناسب است چرا که تلویزیون تصاویر را روشن تر نشان می دهد. سرمه ای یا خاکستری چهره شما را نشان نمی دهد، سفید رنگ خیلی روشنی است که انعکاس زیادی دارد. لباس های راه راه و شلوغ اصلا مناسب نیستند. در این زمینه از یک متخصص نظرخواهی کنید تا به شما بگوید چه لباسی برای شما مناسب است.


کمک بگیرید. بدون تمرین رانندگی یاد نمی گیرید و بدون آموزش در کارتان حرفه ای نمی شوید. بدون آموزش کامل خیلی سخت است که بخواهید در مصاحبه های رسانه‌ای، فردی مسلط شوید. ما همیشه به افرادی که در حوزه آموزش فعالیت می کنند توصیه می کنیم به افراد تکنیک ها و ترفندها را آموزش دهند. با نگاهی انتقادی به ظاهر خود در رسانه ها نگاه کنید و از خود بپرسید "برای اینکه دفعه بعدی عملکرد بهتری داشته باشم، چه کار باید انجام دهم."

 

 

منبع انگلیسی:  www.prnewswire.com

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
نویسنده: ران توروسیان | 28 دسامبر 2021 | روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  جنگ‌های عصر متاورس


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد