درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 07:10   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49852صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 4 تیر 1401 - 12:06
روابط‌عمومی‌ها همراهان همیشه تنها
سونیا فرهادی کارشناس ارشد روزنامه نگاری - اگر مدیران به این موضوع آگاه باشند که روابط‌عمومی‌ها نقش استراتژیک در بدنه یک سازمان و حتی جامعه دارند بدون شک تمام این مسیر ها و سنگلاخ‌ها هموار می شود. هزینه برای تقویت روابط‌عمومی‌ها نوعی سرمایه‌گذاری در سازمان است که قطعا سود آن به همان سازمان می‌رسد؛ البته در صورتی که این هزینه‌ها هدفمند، کارشناسی و در جای درست خودش باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بیست و ششمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان خراسان شمالی باب الرضا گنجینه معرفت ها به اتمام رسید در کنار تمام مصائب، ،سختی ها و شیرینی های این سفر ارزشمند، به نظر می رسد که بازهم نقش مهم روابط‌عمومی کمرنگ یا شایدم نادیده گرفته شد به رغم تمام دوندگی ها، تنش ها و استرس های ناشی از برگزاری این سفر مهم، روابط‌عمومی‌ها در حاشیه بودند تا متن.

 

در حاشیه بودن آن به این دلیل است که به تنهایی و با کفش های آهنین خود باید تمام امور را اعم از برقراری تماس ها با تعدادی بیشمار از مسئولان متولی، تلاش برای ایجاد نظم در تمام مراسم ها، هماهنگ بودن با برنامه های کشور، رسیدگی به حجم بالای نامه ها، پیش بینی هر نوع حادثه غیرمترقبه، اختلال در میکروفن محل برگزاری مراسم و در نهایت رتق و فتق امور محوله را به پایان می‌رساند و گاها با جملات کار به درستی انجام نشده هم مواجه می‌شدند و می‌شوند که این عوامل می تواند علاوه بر فشار ناگهانی و استرس کاری تمام تلاش های شبانه روزی روابط‌عمومی را نیز به هدر دهد.

 

شاید در نگاه اول بگویید تمام این امور ذکر شده وظیفه و رسالت مجموعه روابط‌عمومی‌هاست بله درست است اما نه بعنوان یکه تاز تنهای این میدان بزرگ، و این موضوع وقتی دلگیرتر می شود که در اکثر روابط‌عمومی فرمانداری ها ما شاهد مسیولیت های دیگر آنها در سایر حوزه ها هم هستیم و این یعنی فقر نیرو و تخصص و اگر هم تجهیزات این حوزه تخصصی به اندازه کافی نباشد یعنی فاجعه و این به معنای ایست قلبی این قلب تپنده سازمان است به جای آنکه روابط‌عمومی‌ها گره گشا باشند نباید قطره چکانی و در طول زمان به آنان بها داد.


هر چند شغل روابط‌عمومی نه زمان می‌شناسد و نه مکان و باید از جاده هایی بدون آسفالت گذر کنی و با عبور از هزاران فرسنگ بتوانی نقش خود را در اذهان ماندگار کنی اما همین سختی هاست که قوی تر شدن روابط‌عمومی‌ها را تثبیت می کند ‌منوط به آنکه بها داده شود.


اگر مدیران به این موضوع آگاه باشند که روابط‌عمومی‌ها نقش استراتژیک در بدنه یک سازمان و حتی جامعه دارند بدون شک تمام این مسیر ها و سنگلاخ‌ها هموار می شود.


هزینه برای تقویت روابط‌عمومی‌ها نوعی سرمایه‌گذاری در سازمان است که قطعا سود آن به همان سازمان می‌رسد؛ البته در صورتی که این هزینه‌ها هدفمند، کارشناسی و در جای درست خودش باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جنگ‌های عصر متاورس


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد