درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 07:34   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49840صفحه نخست » رادیو روابط عمومیپنجشنبه، 2 تیر 1401 - 00:23
نقش روابط‌عمومی در گسترش ورزش کارکنان
منوچهر - محمد شمیرانی - با توجه به نقش کم نظیر روابط‌عمومی‌ها در انجام چنین برنامه‌هایی و ضرورت فعال بودن روابط‌عمومی به عنوان "مشاور مدیریت"، می توان این مهم را بر عهده روابط‌عمومی سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌ها دانست تا با تهیه برنامه‌های مناسب و جلب نظر مدیران، ورزش و سلامتی را در میان همکاران خود ترویج نمایند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اصلی ترین عامل یا اهرم کاهش و افزایش بهره وری در هر سازمانی را، می توان منابع انسانی آن سازمان دانست و تشویق کارکنان به ورزش و تحرک و فعالیت های بدنی ، فاکتور اصلی و مهم در ارتقای سلامتی کارکنان ، بالا بردن روحیه آنان و در نهایت، بهبود میزان بهره وری سازمانی به حساب می آید.

بهره وری، به دست آوردن حداکثر سود ممکن با بهره گیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی ، زمین ، پول ، تجهیزات ، زمان ، مکان و ... با هدف ارتقای رفاهی و بهداشت جسمی و روانی کارکنان می باشد.

نقش ورزش در بهبود عملکرد کارکنان


اوقات فراغت مبتنی بر فعالیت بدنی، یکی از عوامل فراوانی است که می تواند بهره وری کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد.


مطالعات و بررسی هایی که در این ارتباط انجام شده، گویای آن است فعالیت بدنی در کارکنان مشاغل کم تحرک، نه تنها عملکرد و سلامت آنان را بهبود می بخشد بلکه باعث افزایش کارآیی کارکنان ، بهبود عملکرد ، کاهش آسیب دیدگی ، ایجاد روحیه همکاری و مشارکت و انگیزش کاری ، افزایش ارتباطات و ایجاد رضایت شغلی در میان کارکنان می شود.


بودجه هایی، فقط برای هزینه شدن


باید گفت با وجود مطالعات مختلفی که در کشورهای دیگر، پیرامون اثرات رفتارهای ورزشی و به طور کلی اوقات فراغت مبتنی بر فعالیت بدنی و مراحل تغییر افراد و پیامدهای آن انجام شده است ولی در کشور ما ، تا اندازه ای محققان از نقش و تاثیر ورزش بر نیروی کاری و بهره وری سازمانی غافل مانده اند.

البته این را هم باید گفت در دهه های گذشته، برخی از سازمان ها و ادارات کشورمان ، امکانات محدودی را برای فعالیت بدنی و ورزش کردن کارکنان خود در نظر می گیرند که مرور و نگاهی گذرا به این اقدامات ، نشانگر آن است این مراکز ، به دلیل عدم استفاده از کارشناسان آگاه در این زمینه ، بیشتر سعی می کنند بودجه مصوب ورزش کارکنان را به طریقی ، فقط هزینه کنند و توجهی به بازخورد و نتیجه آن و بررسی روند حرکت سازمان خود در این زمینه ندارند.

نگاهی به اشکالات ورزش کارکنان


یک: بسیاری از کارکنان ، به دلیل مشغله زیاد کاری و مشکلات زندگی شخصی ، چندان رغبتی به برنامه های ورزشی تعیین شده از سوی سازمان خود نشان نمی دهند . سازمان می تواند برای تشویق آنان و کاهش مشکلات آنان ، بخشی از اضافه کار پرداختی به کارکنان را ، منوط به حضور در برنامه های ورزشی و انجام فعالیت های بدنی بنماید.

دو: بهانه بسیاری از کارکنان برای عدم حضور در برنامه های ورزشی ، نداشتن لباس ورزشی مناسب است. سازمان می تواند بخشی از بودجه مصوب ورزشی کارکنان را ، صرف تهیه لباس ورزشی برای کارکنان خود بنماید.

سه: برخی از سازمان های دارای امکانات مالی خوب ، به جای گسترش همه جانبه ورزش در میان کارکنان و یا در جامعه ، بیشتر به دنبال نمایش و تبلیغات و مطرح شدن نام سازمان خود می باشند ؛ به همین دلیل ، سراغ " تیم داری " می روند و با راه اندازی و یا خرید یک تیم ، هزینه های بسیار گزافی را متحمل می شوند . در حالی که این سازمان ها ، با مبالغ بسیار کمتری می توانند نسبت به نهادینه کردن و گسترش ورزش و فعالیت های بدنی در میان کارکنان خود اقدام نمایند و شاهد تاثیر قابل توجه رشد همبستگی سازمانی ، در بین آنان و افزایش بهره وری در سازمان خود باشند.

با توجه به نقش کم نظیر روابط‌عمومی‌ها در انجام چنین برنامه‌هایی و ضرورت فعال بودن روابط‌عمومی به عنوان "مشاور مدیریت"، می توان این مهم را بر عهده روابط‌عمومی سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌ها دانست تا با تهیه برنامه‌های مناسب و جلب نظر مدیران، ورزش و سلامتی را در میان همکاران خود ترویج نمایند.


منبع: عصر ورزش

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جنگ‌های عصر متاورس


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد