درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:11   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49820صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 30 خرداد 1401 - 11:54
شناخت بازاریابی موبایلی و بررسی جنبه‌های مختلف آن
تلفن همراه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های جهان، یا به‌نوعی، یک رسانه‌ی همه‌گیر، بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی محسوب می‌شود. همچنین از نقش شبکه‌های اجتماعی که به‌صورت اپلیکیشن‌هایی، در تلفن‌های همراه، قابل دسترس هستند، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. سعی کنید در بازاریابی اصول آن را همیشه رعایت کنید و به بازاریابی موبایلی به عنوان فرصتی برای رشد کسب ‌و کارتان بیندیشید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه کمتر کسی را می‌توان دید که از ابزار ارتباطی موبایل، استفاده نکند. با پیدایش این رسانه‌ی سودمند و درک فواید مثبت آن، کم‌کم به ابزاری همه‌گیر در جهان تبدیل شد و تحول شگفتی در دنیای ارتباطات ایجاد کرد. محبوبیت و دسترسی جامعه جهانی، به سرعت صنایع تجاری وابسته به این تکنولوژی را ایجاد و توسعه داد.

بازاریابی یکی از عوامل موفقیت هر کسب ‌و کار محسوب می‌شود و شما برای رشد کسب ‌و کار خود، ملزوم به دانش و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه ‌هستید. در این نوشته سعی شده به بررسی این نوع بازاریابی و جنبه‌های مختلف آن پرداخته شود.
 

تعریف بازاریابی موبایل

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایلی است. با رشد استفاده از تلفن‌های همراه، این نوع از بازاریابی نیز توسعه یافت. بسترهای ابتدایی این حوزه، تنها محدود به تماس تلفنی و پیامک (SMS) می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش گوشی‌های هوشمند، بازاریابی موبایل علاوه بر بسترهای قبلی، در بخش‌های جدیدی همچون: شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، بازی‌های موبایل، اپلیکیشن‌ها و … نفوذ کرد.

مانند همه‎ی وجوه بازاریابی، بازاریابی موبایلی نیز اصول و قواعد مختص به خود را دارد. توجه به این اصول و قواعد، نقش بسیار مهمی در موفقیت و جذب کاربر خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین این اصول می‌توان به نحوه‌ی تبلیغات، تعیین کاربر هدف، پشتیبانی درست محصول و جذب رضایت کاربر اشاره نمود، که در ادامه یکی از این اصول مهم این نوع بازاریابی، یعنی نحوه‌ی تبلیغات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 

نقش تبلیغات در بازاریابی موبایل

اشاره شد که یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی موبایل را نحوه‌ی تبلیغات، شامل می‌شود. نحوه‌ی تبلیغات و انتخاب شیوه‌ی درست، نقش بسیار مهمی در جذب و هدایت کاربرد دارد. مدل تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید، می‌توان به عوامل بسیاری بستگی داشته‌ باشد که یکی از این عوامل، کاربر هدف می‌باشد. حال وقت آن است تا برای انتخاب هرچه بیشتر مدل تبلیغاتی مناسب، به شناخت انواع این مدل ها بپردازیم:


مدل تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll Ad)

این مدل تبلیغاتی، شامل آن دسته از تبلیغاتی می‌شود که قبل از نمایش بخشی از یک سیستم و یا عملکرد اپلیکیشن، تبلیغاتی کوتاهی، بیشتر در قالب ویدئو، نشان داده می‌شود و کاربر برای ادامه‌ی استفاده از برنامه، مجاب به تماشای تبلیغ می‌شود تا زمانی که تبلیغ خاتمه یابد و کاربر به سمت درخواست قبلی هدایت شود.


مدل تبلیغات همسان (Native Ad)

تبلیغات همسان، یکی از کارآمدترین مدل‌های تبلیغاتی به‌حساب می‌آید. فرض کنید شما برای آگاهی از اخبار پیرامون خود، از یک سایت خبری خاص استفاده می‌کنید و به‌صورت دوره‌ای اطلاعات موجود در این سایت را مشاهده می‌نمایید، پس از مدتی، و آشنایی با ساختار سایت، پدیده‌ی Banner-blindness رخ می‌دهد. بدین معنا که چشم شما به‌صورت خودکار بنرهای تبلیغاتی موجود در سایت را فیلتر می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، تبلیغات همسان بکار می‌رود. در تبلیغات همسان، تبلیغات ساختاری کاملا مشابه با ساختار سایت ارائه می‌دهد، چیزی مشابه ساختار گوگل اد (Google Ad) که در اکثر موارد کاربر قادر به تشخیص آن نیست.


مدل تبلیغات جایزه‌دار (Rewarded Video Ad)

بدون شک تبلیغات درون برنامه‌ای، یکی از متداول‌ترین روش‌های تبلیغات در تلفن‌های همراه بحساب می‌آید. هنگامی که در حال کار با اپلیکیشن خاصی هستید، تبلیغاتی به شما نمایش داده می‌شود و پس از تماشای تبلیغات، پاداشت معینی به شما اختصاص می‌یابد. در این مدل، کاربر به میل خود تبلیغات را مشاهده می‌کند که این بسیار حائز اهمیت است. در بسیاری از بازی‌های موبایلی از این روش استفاده می‌شود.


مدل تبلیغات بینابینی (Interstitial Ad)

آخرین مدل تبلیغاتی مرسوم در تبلیغات موبایلی، مدل تبلیغات بینابینی است. حتما برای شما اتفاق افتاده که وقتی در حال کار با اپلیکیشن خاصی هستید، در بازه‌های زمانی معین و به‌صورت دوره‌ای تبلیغاتی روی صفحه ظاهر می‌شود و شما برای کار با اپلیکیشن مجبور به تماشای بخش یا کل تبلیغات شوید.


اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و در بازاریابی موبایل چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از اشکال بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ نام دارد. در این روش، از افراد شناخته شده‌ای مانند هنرمندان یا بطورکلی افراد تاثیرگذار، که از محبوبیت خاصی در بین افراد جامعه برخوردارند، برای جذب مشتری استفاده می‌شود. این روش را می‌توان یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی دانست که همواره بازدهی بالایی در پی داشته است. با توجه به فراگیربودن و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در بین مردم، بیشتر از این بستر برای فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌شود.

بخش عظیمی از تبلیغات، در این بازاریابی، شامل ویدئو و یا تصاویر افراد محبوب می‌شود و این امر از اختصاص فضای زیاد برای معرفی محصول، جلوگیری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، در تلفن‌های همراه با محدودیت فضا مواجه هستیم و کاربر برای خواندن مطالب نیاز به تعامل مداوم با صفحه دارد. همین امر باعث شده، از اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی موبایل استفاده شود. برای مثال در مدل تبلیغات پیش‌نمایشی، دیدن ویدئویی از یک فرد محبوب بسیار تاثیرگذارتر از دیدن تبلیغات شلوغ است.


قوانین مهم و تاثیرگذار در بازاریابی موبایل

عوامل زیادی در بازدهی بازاریابی دخیل هستند اما هرگاه خواستید برای کسب و کار خود بازاریابی انجام دهید به ۳ قانون مهم توجه کنید. قانون اول شناخت کاربر هدف است. اگر شما کاربر هدف خود را بشناسید، میتوانید با توجه به روحیات و سلایق کاربر، بازاریابی را مفید‌تر سازماندهی کنید. قانون دوم تلاش برای بهتر شدن است. اگه بتوانید با تبلیغات، کاربر خود را جذب نمایید، ولی کیفیت خدمات پایینی ارائه دهید، مشتریان خود را از دست می‌دهید. قانون سوم ایجاد و حفظ نظم در کسب‌ و‌ کار و بازاریابی است. این قانون باعث حفظ اعتماد و راحتی بیشتر کاربر می‌شود.


بازاریابی موبایل مسیری مطمئن برای توسعه کسب و کار

با توجه به مطالب گفته‌شده و افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، یکی از استراتژی‌های مهم و قابل اتکا در بازاریابی، بدون شک بازاریابی موبایل است. به‌طورکلی نباید بازاریابی را معطوف به یک روش و استراتژی خاص نمود و باید در حوزه‌‌های مختلف، روش خود را پیش‌برد. اتخاذ چند روش برای بازاریابی از جهات مختلف مفید است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افزایش جامعه هدف می‌باشد. برای مثال برخی از اشکال بازاریابی تنها در بستر رسانه‌ای محدودی فعالیت می‌کنند و جامع نبودن این روش‌ها، محدوده‌ی هدف را، تنها معطوف به مخاطبین همین رسانه می‌کند.

با همه‌ی این تفاسیر، تلفن همراه به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های جهان، یا به‌نوعی، یک رسانه‌ی همه‌گیر، بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی محسوب می‌شود. همچنین از نقش شبکه‌های اجتماعی که به‌صورت اپلیکیشن‌هایی، در تلفن‌های همراه، قابل دسترس هستند، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. سعی کنید در بازاریابی اصول آن را همیشه رعایت کنید و به بازاریابی موبایلی به عنوان فرصتی برای رشد کسب ‌و کارتان بیندیشید.

منبع: https://asbe-bokhar.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد