درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 04:59   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49818صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 29 خرداد 1401 - 16:31
دیجیتال مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی قدرتمند برای تمام کسب و کارها
به دلیل بهینه‌سازی هزینه‌ها، ارتباط و تعامل دو طرفه با مشتریان، دستیابی به کاربران بدون محدودیت جغرافیایی و یا زمانی، آنالیز نتایج، افزایش آگاهی و ثبت برند در ذهن مشتریان و... باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص دو موردی که در بالا درباره آن‌ها صحبت شد، برای موفقیت و پیشرفت استفاده کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم بسیار گسترده و با اهمیت برای کسب و کارهاست و از روش‌های نوین بازاریابی به منظور جذب مشتری و افزایش سودآوری استفاده می‌کند. این نوع بازاریابی با به کارگیری دستگاه‌های الکترونیکی سعی دارد تا خدمات و محصولات شما را به جامعه‌ی هدف معرفی و آن‌ها را تشویق به استفاده یا خرید کند.
 

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از اقدامات و ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت، گوشی‌ همراه، لپتاپ و... است که با هدف بازاریابی و جذب مخاطبینی که به نوعی نیازمند یا علاقه‌مند به کالا یا خدمات شما هستند، انجام می‌شود.

در بازاریابی دیجیتال برخلاف روش‌های سنتی، امکان هدف‌گیری مخاطبین هدف و تحلیل و بررسی نتایج وجود دارد و همچنین هزینه‌ها کمتر و ابزارها بسیار متنوع‌تر است. بنابراین شما می‌توانید با امتحان چند شیوه‌ی بازاریابی در کسب و کار خود و بررسی تاثیر هر یک از آن‌ها روی میزان درآمدزایی و سودآوری، بهترین و کارآمدترین را شناسایی و اجرا کنید.

برخی از مهم‌ترین شیوه‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، تبلیغات همسان، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی پیامکی و بازاریابی ویروسی است.

شما می‌توانید با توجه به نوع بیزینس و بودجه انتخابی، یک یا چندین مورد از این ابزارها را تست و آزمایش کنید و سپس با استفاده از ابزارهای آنالیز کمپین‌های مختلف بازاریابی و تحلیل شخصی خود، برترین آن‌ها را انتخاب کنید.

تعدادی از معروف‌ترین ابزارهای آنالیز و تحلیل دیجیتال مارکتینگ موارد زیر هستند:

Google Analytics (گوگل آنالیتیکس)
Keyword Planner (کیورد پلنر)
Google Search Console (گوگل سرچ کنسول)
MOZ (ماز)
Google Trends (گوگل ترندز)
Keywords hitter (کیورد هیتر)
Trello (ترلو)
Hootsuite (هوت سوئیت)
Peek (پیک)

تبلیغات همسان چیست و چه کاربردی دارد؟
 

تبلیغات همسان جزئی از بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که در آن سعی شده محتوای تبلیغی به گونه‌ای طراحی شود که با سایر اجزای محیط پیرامون هماهنگ باشد تا کاربران به سادگی از آن عبور نکنند و مانند دیگر مطالب، توجه لازم را داشته‌باشند. از آن‌جایی که قراردادن آگهی در میان سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و... بسیار رایج شده، اغلب افراد محتوای تبلیغاتی را به سرعت تشخیص و از آن‌ها دوری می‌کنند. بنابراین تبلیغات همسان برای حل این مشکل و با هدف جلوگیری از نادیده گرفتن تبلیغات توسط مخاطبین ابداع شده و ساختار آن به گونه‌ای طراحی شده که مشابه با فضای میزبان است.

 

از دیگر مزایای نیتیو ادز (تبلیغات همسان)، صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بازدهی تبلیغات است. در این روش نرخ کلیک و بازدید از سایت به طرز قابل توجهی زیاد و احتمال جذب کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری بیشتر می‌شود. تبلیغات همسان در انواع مختلفی اجرا می‌شود و ممکن است در میان محتوا، موتورهای جستجو، ویجت‌های پیشنهادی و... آن‌ها را مشاهده کنید.


تبلیغات و بازاریابی موبایلی

با افزایش علاقه مردم به گوشی‌های هوشمند و گذراندن ساعت‌های زیاد در اپلیکیشن‌های موبایلی و سایت‌ها، اهمیت موبایل مارکتینگ و تاثیر آن بر روی رونق کسب و کارها و درآمدزایی، بیش از پیش مشخص شده است. بنابراین لازمه‌ی موفقیت و جذب مشتری در دنیای رقابتی امروز، پیاده‌سازی این نوع بازاریابی در تمامی مشاغل است. به جز مشاغل اینترنتی و آنلاین، صاحبان کسب و کارهای حضوری نیز می‌توانند از بازاریابی پیامکی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی که بخشی از استراتژی‌های موبایل مارکتینگ هستند، بهره‌مند شوند.

هر سال به تعداد کاربران موبایلی اضافه و تمایل مردم برای بازی، انجام کارهای روزمره، گشت و گذار در اینترنت و حضور در رسانه‌های اجتماعی به وسیله گوشی‌های هوشمند، بیشتر می‌شود. پس طراحی ریسپانسیو سایت و محتوای آن که در تمام دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود، باید در اولویت قرار بگیرد.بازاریابی موبایلی به دلیل دسترسی آسان به مخاطب هدف در هر زمان و مکان، ارزان‌تر بودن نسبت به سایر مارکتینگ‌های سنتی، سرعت بالای انتقال پیام، ارتباط بهتر و متقابل با مشتریان و سهولت تجارت الکترونیک در آن، یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. همچنین باید گفت که از جمله راه‌های کسب درآمد اپلیکیشن‌ها هستند و شما می‌توانید با ساخت یک برنامه و یا تبلیغات درون برنامه‌ای در سایر اپ‌ها، پول بدست آورید.

در نوع اول با ساخت یک نرم‌افزار و مشخص کردن مبلغی برای دانلود و نصب آن، درآمدزایی می‌کنید و یا با ارائه دو نسخه از برنامه، یکی رایگان و دیگری پریمیوم (امکانات کامل و پولی) می‌توانید علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، سودآوری نیز داشته باشید. در نوع دوم کسب درآمد از اپلیکیشن، با پرداخت پول به دارنده‌ی یک اپلیکیشن، تبلیغات خود را در حین بازدید کاربران از آن برنامه، نمایش می‌دهید و از این طریق افراد زیادی وارد صفحه فرودتان ( صفحه‌ای که کاربر با کلیک روی آگهی، مستقیما وارد آن می‌شود) خواهند شد که این سبب افزایش نرخ کلیک و جذب مشتری می‌شود.

برای اجرایی کردن بازاریابی موبایلی در کسب و کارتان، ابتدا باید جامعه هدف خود را مشخص و علایق و خواسته‌های آن‌ها را شناسایی کنید، در مرحله بعد لازم است اهدافی را برای خود تعریف کرده تا در جهت رسیدن به آن‌ها قدم بردارید. بیزینس‌های بسیار متنوعی وجود دارد که ممکن است اهداف آن‌ها موارد مختلفی مانند افزایش ترافیک سایت، تولید سرنخ، افزایش خرید، پر کردن یک فرم و... باشد. بنابراین با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهید، می‌توانید یک یا چندین هدف انتخاب کنید و سپس با آزمایش استراتژی‌های مختلف و تحلیل آن‌ها به وسیله ابزار مخصوص مثل گوگل آنالیتیکس، از میزان موفقیت و سودآوری هر کدام مطلع شوید و سپس بهترین استراتژی را عملیاتی کنید.
 

کلام آخر

با توجه به این که در سال‌های اخیر، اینترنت به یک جزو جداناپذیر و همیشگی زندگی تبدیل شده و تقریبا نود درصد افراد بخش زیادی از زمان خود را مشغول گشت و گذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌های آنلاین می‌گذارنند، بازاریابی دیجیتال با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.

 

بنابراین به دلیل بهینه‌سازی هزینه‌ها، ارتباط و تعامل دو طرفه با مشتریان، دستیابی به کاربران بدون محدودیت جغرافیایی و یا زمانی، آنالیز نتایج، افزایش آگاهی و ثبت برند در ذهن مشتریان و... باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص دو موردی که در بالا درباره آن‌ها صحبت شد، برای موفقیت و پیشرفت استفاده کرد.

 

منبع: www.hamshahrionline.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی