درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:49   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49716صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 14 خرداد 1401 - 15:53
تجارت 32هزار میلیاردی ایرانی‌ها در اینستاگرام
عمادالدین قاسمی‌پناه - روزنامه‌نگار - اینستاگرام با ۴۴میلیون کاربر فعال تبدیل به مهم‌ترین شبکه اجتماعی ایران شده و ۴۱۵ هزار فروشگاه با ایجاد یک‌میلیون شغل مستقیم در آن فعالیت می‌کنند
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی فیلترنشده بین‌المللی در ایران است. شاید همین موضوع برای تبدیل شدن این پلتفرم مبتنی بر تصویر به یک فروشگاه آنلاین برای خرید و فروش‌های خرد و بعضا کلان کافی باشد. در سال 1400تعداد کاربران فعال ایرانی در اینستاگرام به 44میلیون کاربر رسید و 415هزار فروشگاه در این پلتفرم مشغول به فعالیت بودند. در ابتدای آشنایی کاربران ایرانی با اینستاگرام، این پلتفرم فضایی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی بود. در آن زمان، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این پلتفرم بتواند به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین، محلی برای کسب درآمد تعداد قابل‌توجهی از مردم شود.

 

اینستاگرام علاوه بر کسب‌وکارهای فضای فیزیکی، مورد توجه کاربرانی قرار گرفت که پیش از این شغل و درآمدی نداشتند. همچنین کاربرانی که در اقصی‌نقاط کشور برای فروش فیزیکی محصولات کشاورزی، غذایی، صنایع‌دستی و حوزه‌های دیگر با محدودیت مواجه بودند، حالا با پلتفرمی آشنا شده‌اند که با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانند کسب درآمد کنند. این گروه، اکنون کمتر نیاز به سفر یا حتی مهاجرت به شهرهای بزرگ‌تر دارند. براساس گزارشی که در اکوسیستم استارت‌آپی ایران توسط «تکراسا‌فارسی» تهیه شده، آمارهای سال 1400بیانگر این است که اینستاگرام اکنون توانسته یک میلیون نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد اینستاگرام توانسته در بخشی از اقتصاد دیجیتال کشور نقش‌آفرینی کند.

پیشتازی پوشاک
سهم گروه‌های کالایی پوشاک 27درصد، خوردنی و آشامیدنی 18درصد، آرایشی، بهداشت و سلامت 10درصد، اکسسوری 9درصد، کیف و کفش 8درصد، خانه و آشپزخانه 6درصد، دیجیتال 2درصد و سایر اقلام 20درصد بوده است. به‌عبارت دیگر، در گروه کالایی پوشاک تعداد 113هزار فروشگاه و در گروه خوردنی و آشامیدنی 73هزار فروشگاه فعالیت می‌کنند. همچنین 42هزار فروشگاه آرایشی، بهداشتی و سلامت، 38هزار فروشگاه اکسسوری، 32هزار فروشگاه کیف و کفش، 26هزار فروشگاه خانه و آشپزخانه، 8500فروشگاه دیجیتال و 82هزار فروشگاه در سایر گروه‌های کالایی در بستر اینستاگرام مشغول فعالیت هستند.

 

 تعداد سفارش‌ها در فروشگاه‌های ایرانی اینستاگرام به‌طور روزانه بین 310هزار تا 470هزار سفارش در نوسان بوده و ارزش هر سفارش هم به‌طور میانگین 160هزار تا 185هزار تومان بوده است. ارزش معاملات فروشگاه‌های ایرانی اینستاگرام در سال 1400، 18 تا 32 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.


همچنین این فروشگاه‌ها در سال 1400تعداد 120میلیون پست اینستاگرامی را به اشتراک گذاشته‌اند و این در حالی است که تنها 41درصد آنها نسبت به درج قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند. فروشگاه‌های گروه کالایی پوشاک با 19پست، بیشترین میانه تعداد پست منتشر شده در ماه را طی سال 1400به‌خود اختصاص داده‌اند. فروشگاه‌های گروه خوردنی و آشامیدنی هم با 10پست، کمترین میزان را در این شاخص آماری نشان می‌دهند.

415000
درحالی‌که آمارهای سال 1400نشان می‌دهد که اینستاگرام 44میلیون کاربر فعال ایرانی دارد، تعداد فروشگاه‌های ایرانی به 415هزار عدد رسیده که میانه تعداد فالوئرهای آنها 1400است.

1000000
اینستاگرام با اشتغالزایی مستقیم برای یک میلیون نفر توانسته اندازه بازار خرید و فروش محصولات را در سال 1400در بازه 18هزار میلیارد تومان تا 32هزار میلیارد تومان حفظ کند.

470000
تعداد سفارش‌ها به‌طور روزانه درفروشگاه‌های ایرانی اینستاگرام بین 310هزار تا 470هزار سفارش در نوسان بوده و ارزش هر سفارش هم به‌طور میانگین 160هزار تا 185هزار تومان بوده است. فروشگاه‌های گروه کالایی پوشاک با 19پست، بیشترین میانه تعداد پست منتشر شده در ماه را طی سال 1400به‌خود اختصاص داده‌اند. فروشگاه‌های گروه خوردنی و آشامیدنی هم با 10پست، کمترین میزان را در این شاخص آماری نشان می‌دهند.

 

 

منبع: https://newspaper.hamshahrionline.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد