درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 15:39   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49603صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 1 خرداد 1401 - 23:32
دکتر حمید شکری‌خانقاه: جاده «روابط عمومی دانش‌بنیان» از «مدیریت نادانی» می‌گذرد
سمینار آموزشی «روابط‌عمومی دانش‌بنیان ۱» برای نخستین بار، با برنامه‌ریزی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، در آخرین روز از هفته روابط عمومی ۱۴۰۱ برگزار شد و در آن بر ضرورت «مدیریت نادانی» برای تحقق روابط عمومی دانش بنیان تاکید شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سمینار آموزشی «روابط‌عمومی دانش‌بنیان ۱» برای نخستین بار، با برنامه‌ریزی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، در آخرین روز از هفته روابط عمومی ۱۴۰۱ برگزار شد و در آن بر ضرورت «مدیریت نادانی» برای تحقق روابط عمومی دانش بنیان تاکید شد.


به گزارش روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران، حمید شکری خانقاە ـ در این وبینار گفت: برای دانش‌بنیان‌سازی روابط عمومی باید گام‌های اساسی برای "مدیریت نادانی" برداشت. مسئله اساسی روابط عمومی‌ها دانش کم یا چگونگی استفاده از دانش خود نیست بلکه مدیریت نادانی و مدیریت ناآگاهی بسیار بالای آنها در انجام ماموریت‌های ارتباطی است.


نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با تاکید بر اینکه رسیدن به روابط عمومی دانش‌بنیان بر مدیریت نادانی استوار است، گفت: "مدیریت نادانی" فرآیندی برای کشف، کاوش، درک، شناخت و مدیریت ناآگاهی در خارج و داخل سازمان از طریق یک فرآیند مدیریتی مناسب برای برآوردن خواسته‌های فعلی و آتی مدیران و مخاطبان، طراحی استراتژی ارتباطی بهتر و اصلاح اقدامات به منظور دستیابی به اهداف سازمانی و حفظ مزیت رقابتی و ارزش‌آفرینی از بعد ارتباطی است.

 
وی با طرح این سوال که آیا روابط عمومی‌ها بر ناآگاهی و نادانی‌های خود غلبه کرده‌اند یا در مسیر درست دانش، مهارت و فناوری جهانی قرار دارند، ادامه داد: با توجه به گستردگی دامنه علوم شناختی، دانش و فناوری، روانشناسی شناختی، کسب و کار شناختی، عصب‌شناسی شناختی، رسانه شناختی، آموزش شناختی، امنیت شناختی، معناشناسی شناختی، فرآیند شناختی، محتوا شناختی، رفتار شناختی، انتخاب شناختی، رفتار درمانی شناختی، رفتار شناختی، زبانشناسی شناختی و... جایگاه ما در میان این همه دانش و فناوری کجاست؟

این استاد دانشگاه با ارایه راهکارهای دانش‌بنیان‌سازی روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها برای مدیریت نادانی و رسیدن به یک ساختار دانش‌بنیان باید گام‌هایی را بردارند.


وی تصریح کرد: در گام نخست خودارزیابی دانشی و شناختی بخش جدی و کلیدی گذار از نادانی به دانایی است. یعنی روابط عمومی‌ها باید از خود بپرسند چقدر برای ارتقای دانش و مهارت ارتباطی خود وقت می‌گذارند؟ از دانش و تخصص روز و تکنولوژی‌های مدرن چقدر شناخت دارند؟ برای رشد شخصی و سازمانی خود چقدر حاضرند از هر لحاظ سرمایه‌گذاری کنند؟ رابطه آنها با علوم شناختی چیست؟ و چقدر با علوم شناختی، دانش و فناوری آشنا هستند؟ آیا در مسیر دانش و مهارت و فناوری جهانی قرار دارند؟ آیا روابط عمومی‌ها بر ناآگاهی و نادانی‌های خود غلبه کرده‌اند؟


عضو شورای سیاستگذاری باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو، گام دوم برای رسیدن به روابط عمومی دانش‌بنیان را پذیرش نادانی و خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: "شما باید بدانید چه چیزی را باید بدانید یا چه چیزی را در انتقال دانش از دست داده‌اید." آیا دانش‌تان درست است یا داده‌های بدی دریافت می‌کنید؟ یافتن داده‌های مناسب در زمان مناسب دشوار است، پس اگر زمینه اشتباه باشد، می‌تواند دانشی را برای مردم به ارمغان بیاورد که ارزش افزوده‌ای ندارد، و این خطر وجود دارد که نیمی از داستان را دریافت یا منتقل کنید و یا فکر کنید بیشتر از همه می‌دانید.


شکری خانقاه مشاور و برنامه‌ریزی ارتباطی، گام سوم را ساختارسازی شناختی برای روابط عمومی‌ها قلمداد کرد و گفت: براساس مدل نانوکا و تاکوچی ما باید برای کسب دانش صریح و ضمنی و درهم آمیختگی آن اقدام کنیم و پس از ترکیب و درونی‌سازی دانش نسبت به اجتماعی کردن آن از طریق رد و بدل دانش و گفتگو اقدام ‌و با بیرونی‌سازی آن از طریق مستنداتی مانند کتاب، مقاله، نامه، گزارش و تولیدات چند رسانه‌ای... دانش را منتشر کنیم.


رییس کارگروه روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران، سواد روابط عمومی را شناخت ذی‌نفعان، طبقه‌بندی آنها، تشخیص انتظارات و خواسته‌های آنان و لحاظ کردن اثرات مخاطبان در تعیین اهداف و استراتژی‌های سازمان برشمرد و اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در گام چهارم و پس از طی مسیر از مدیریت نادانی وارد عرصه دانش می‌شوند و در مسیر دانش‌بنیان‌سازی، فرایندگرایی ، معیارسازی و استاندارد محوری و با تفکر استراتژیک ارتباطی به دنیای روابط عمومی مدرن ورود می‌کنند و با سازماندهی مجدد، مهندسی مجدد، بازآفرینی و الگوسازی و مدل‌آفرینی، بهره‌وری در روابط عمومی مدرن را بالا می‌برند.


شکری خانقاه با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی دانش‌بنیان گفت: روابط عمومی دانش‌بنیان جهان "ارتباطاتی ـ اطلاعاتی ـ رسانه‌ای" را به خوبی می‌شناسد و با سناافزار و سخت/نرم/آدم افزار ، هوشِ «انسان ـ ساخته» ، هوشِ «انسان ـ ساخت»، هوش انسانی ـ ساختنی، (هوشِ افزوده «انسان ـ ساخته» مواد شگفتی‌ساز پیشرفته، همه‌نت ـ اینترنت همه‌گان و همه‌چیزان، ایکسترنت، چیزترنت، آی‌او‌ایکس، فراهمزادی (فراهمگرایی - همزادی)، سپهرانگی، هیومن گلوبال اکوسیستم؛ اکوسیستم انسانی جهانی، اکوسیستم هارمونیکی که به همه نیازها و خواسته‌های انسانی پاسخ می‌دهد. و ...آشنایی کامل خواهد داشت. یکی از شاخص‌های نظام نوآوری در تعیین میزان روابط عمومی دانش‌بنیان تعداد محققان این حوزه در هر روابط عمومی نسبت به تعداد روابط عمومی‌ها و سازمان‌هاست. امیدوارم اساتید، پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی، برای توسعه سواد رسانه‌ای و سواد ارتباطی مطالعات ارتباطی خود را برای ایجاد روابط عمومی دانش‌بنیان در کشور متمرکز کنند.


گفتنی است؛ این سمینار آموزشی تحت عنوان "روابط عمومی دانش‌بنیان" برگزار شد و "روابط عمومی دانش‌بنیان پیشرفته" نیز بزودی توسط این استاد دانشگاه و با برنامه‌ربزی "گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای" در آینده برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد