درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 04:49   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49581صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 23:42
روابط‌عمومی دانش‌بنیان؛ فرصتی برای علمی کردن روابط
محمدرضا پارسیان / مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی کشور - مأموریت و کارکرد روابط‌عمومی در سازمان‌ها، همواره به‌گونه‌ای بازتعریف شود که در مسیر بهره‌گیری از فناوری‌های روزآمد و به‌ویژه فناوری اطلاعات قرار داشته باشد تا بتواند نقش ارتباط گری و تسهیل‌گری خود را فعالانه میان سازمان، محیط و ذینفعانش برقرار سازد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ هفتمین و آخرین روز از هفته روابط‌عمومی در ایران است که به نام روابط‌عمومی؛ تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است. با توجه به این نام‌گذاری موضوع روابط‌عمومی دانش‌بنیان بیشتر موردتوجه متخصصان و سازمان‌ها قرارگرفته است. واقعیت این است که دانش‌بنیان همان‌طور که از نامش روشن است رویکردی جدی به دانش عمیق و پیشرفته دارد و می‌توان گفت که دانش‌بنیان‌ها شدیداً علم محور، پژوهش محور، نوآور و ایده پرداز، نخبه‌گرا، توسعه‌دهنده فناوری هستند.


روابط ‌عمومی دانش‌بنیان یک روابط‌ عمومی دانش‌محور و تخصص گراست که بر مبنای فناوری‌های پیشرفته کار می‌کند و توان حل مسائل ارتباطی سازمان از طریق دانش و نوآوری را دارد. در روابط‌عمومی دانش‌بنیان رویکرد روابط علمی بایستی انتخاب شود به‌عنوان‌مثال در انتخاب و به‌کارگیری مجموعه نیروی انسانی روابط و به‌طور خاص مدیران روابط این رویکرد باید ویژه باشد، این موضوع بسیار اهمیت دارد چراکه شما نمی‌توانید دانش‌بنیان شوید درحالی‌که منابع انسانی به‌ویژه مدیران بی‌دانش به‌کارگماشته شود.


تخصص محور بودن، تغییر از روابط‌عمومی تبلیغ محور به فن‌آور، تغییر از روابط‌عمومی توجیه محور به روابط‌عمومی اعتماد زا، تغییر از روابط‌عمومی انفعالی و مقطعی به روابط‌عمومی برنامه محور و تغییر از روابط‌عمومی سنتی به روابط‌عمومی الکترونیک همه و همه از الزامات روابط‌عمومی دانش‌بنیان به‌شرط همراهی مدیران عالی و متصدیان حوزه پرمخاطره روابط‌عمومی امکان‌پذیر است.


در سازمان‌های دانش‌بنیان کار بر اساس دانش است نه تجربه. یعنی دانش بر تجربه اولویت دارد. درواقع بحث دانش‌بنیان فرصتی است برای علمی کردن روابط، تا دانش‌بنیان تولید محتوا انجام و تولیدات دانش‌بنیان در روابط گسترش یابد.


روابط‌عمومی دانش‌بنیان می‌تواند تحولی بنیادین در ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی ایجاد نموده و نماید، روابط‌عمومی به‌عنوان رشد دهنده، بالنده و عنصر توسعه سازمان‌ها، حلقه واسطه میان مردم و مسئولان تلقی می‌شود که اگر این حلقه بافته به علم روز و حلقه دانش‌های امروزی آمیخته شود و بنیان آن بر مبنای تخصص و دانش مجهز امروزی پایه‌ریزی شود، آتیه‌ای روشن و مسیر سبز را برای مردم مرتبط ترسیم کرده و نشان می‌دهد.


در پایان انتظار می‌رود مأموریت و کارکرد روابط‌عمومی در سازمان‌ها، همواره به‌گونه‌ای بازتعریف شود که در مسیر بهره‌گیری از فناوری‌های روزآمد و به‌ویژه فناوری اطلاعات قرار داشته باشد تا بتواند نقش ارتباط گری و تسهیل‌گری خود را فعالانه میان سازمان، محیط و ذینفعانش برقرار سازد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی