درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 04:12   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49562صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 30 اردیبهشت 1401 - 09:58
روابط‌عمومی،کرامت انسانی و همدلی اجتماعی
رامین امینی زارع - موتور مولد تولید کرامت،همان پیوند و رابطه وثیق را در نوع نگاه به انسان دارد. ثمره کرامت انسانی، می‌تواند همدلی اجتماعی باشد. روابط‌عمومیها می‌توانند در زمینه حفظ کرامت انسان و ایجاد و افزایش همدلی اجتماعی، موثر باشند. البته توفیق روابط عمومی منوط به پشتوانه‌ای مهم به نام سرمایه اجتماعی است که باید سازمان از آن برخوردار باشد و تصویر ذهنی روشنی از خود در اذهان ترسیم نموده باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بیش از 7دهه از زمان تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۱۹۴۸ می‌گذرد و در این‌ سال‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات محوری در عرصه بین‌المللی، بحث پذیرش دولت‌ها و پایبندی آن‌ها به کرامت انسانی است. با اینکه حقوق بشر اعلامیه‌ و قراردادی اجتماعی است، همچنان این اعلامیه و مفاد آن منتقدان و مخالفان زیادی دارد، اما در مجموع بیشتر ملت‌ها و دولت‌های جهانی این اعلامیه رابا محوریت کرامت انسانی به‌عنوان اصل جهانی پذیرفته‌اند و برخی از کشورها نیزهنوز درباره مفاد آن ابهام دارند.


شایسته است بحث مهم کرامت انسانی را با نگاهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر‌ادامه دهیم. تدوین و تصویب این اعلامیه، آغاز دوره‌ای نوین در علوم ارتباطی و روابط دولت و مردم، احترام به کرامت انسانی و شکل‌گیری گفتمان جهانی حقوق بشر است و از این نظر، رخداد بسیار مهمی محسوب می‌شود.


در پیمان وستفالی که در ۱۶۴۸ انعقاد یافت، حاکمیت دولت‌ها به رسمیت شناخته شد و در طول سه قرن، دولت‌ها نوعی حاکمیت مطلق را غالبا بدون احترام به کرامت انسانی، در قلمرو خود تجربه کردند ولی اعلامیه جهانی حقوق بشر که در ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ یعنی سه قرن بعد تصویب شد، حقوق افراد را در برابر دولت‌ها به رسمیت شناخت و قلمرو حاکمیت دولت‌ها را محدود کرد و از این نظر، همان‌طور که برخی مثل «ایگناتیف» گفته‌اند، نوعی انقلاب حقوقی، دفاعی و اجرایی در عرصه دفاع از کرامت انسانی رخ داد.


واژه حق به دلیل کاربردهای گوناگونی که داراست، معانی متفاوتی دارد و در ادبیات ارتباطی و حقوقی، کاربردهای زیادی را دربرمی‌گیرد.ازهمین روی، در تعریف حق باید به ابعاد متفاوت آن عنایت داشت. از این دیدگاه می‌توان دو معنای «to be right» و «to have right» به عبارتی حق بودن و حق داشتن را از هم تفکیک کرد.


حق بودن معنای درست بودن یا ثابت بودن یا وجود داشتن را می‌دهد. در گفتمان حقوق بشر، حق داشتن مهم است. از این نظر، مفهوم اخلاقی حوزه کرامت انسانی و حقوقی حق قدری با هم تفاوت دارند. درگفتمان ارتباطی، موضوع و ماده مورد بحث انسان است که به قول الکسیس کارل؛ موجودی ناشناخته است!


آدمی در عالم خاکی نمی‌آید به دست

عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی


جامعه امروز جهانی، می تواند به دور از آزمندی، زمینه اجرای عدالت اجتماعی را فراهم نماید اگرچه،شاخص هایی همچون ضریب جینی، حکایت از توزیع دیگرگونه ثروت و تمرکز بیش از30درصد ثروت جهان در یک کشور دارند، تو خودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل!

 

آن چه روشن است، پیوند استوار وضعیت اقتصادی کشورها،توزیع ثروت و برابری های اجتماعی و فرصت های برابر در کشورها بر مفهوم کرامت انسانی است؛به گونه ای که حفظ شان و کرامت انسانی، زمینه بروز و ظهور می یابد. در نگاهی به تاریخ می بینیم که سرمنشا رعایت حقوق انسان و پاسداشت کرامت او (Liberté, Égalité, Fraternité) در سده 18 اروپا، این شعار ترقی خواه، شعار رسمی جمهوری فرانسه است.

 

در این سوی جهان نیز موتور مولد تولید کرامت،همان پیوند و رابطه وثیق را در نوع نگاه به انسان دارد. ثمره کرامت انسانی، می‌تواند همدلی اجتماعی باشد. روابط‌عمومیها می‌توانند در زمینه حفظ کرامت انسان و ایجاد و افزایش همدلی اجتماعی، موثر باشند. البته توفیق روابط عمومی منوط به پشتوانه‌ای مهم به نام سرمایه اجتماعی است که باید سازمان از آن برخوردار باشد و تصویر ذهنی روشنی از خود در اذهان ترسیم نموده باشد.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی