درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:05   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4954صفحه نخست » سه شنبه، 12 شهریور 1392 - 19:41
برای افزایش مشارکت کارمندان باید کاری کرد!
مترجم: رویا مرسلی - اطلاعات جدیدی درباره مشارکت کارمندان در دست است که نشان می‌دهد میزان مشارکت در حال کاهش است. تحقیق جدیدی از موسسه گالوپ نشان می‌دهد مشارکت کارمندان در بین آمریکایی‌ها به زحمت به 30 درصد می‌رسد یعنی از هر ده نفر، هفت نفر یا ترک کار می‌کنند یا نسبت به کارفرمای خود متعهد نیستند.
  

شارا- تحقیقات زیاد نشان داده است که مشارکت کارمندان که شاخص به کارگیری بهترین کارآیی کارمندان در محیط کار است، فقط به یک ارزیابی سازمانی محدود نمی‌شود. بلکه این مساله یک ضرورت در کسب و کار است که با بازده سازمانی گره خورده است، از جمله میزان سود سازمان، رضایت مشتریان و گردش مالی. تحقیقی که در سال 2012 درباره سرمایه انسانی توسط مکنزی انجام شد نیز نشان داد سازمان‌هایی که بالاترین امتیازها را از لحاظ ایجاد انگیزه در کارمندان دارند، حدود 60 درصد بیشتر احتمال دارد که در زمره برترین شرکت‌ها از لحاظ سلامت کسب و کار قرار گیرند. یک تحقیق داخلی که توسط شرکت ما انجام شد نیز همین ارتباط را نشان داد. البته مشارکت یک تجربه احساسی و کاملا شخصی است؛ پرداختن به آن نه تنها آسان نیست بلکه پیچیده نیز هست. اما رهبران سازمان‌ها باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند. نه تنها به خاطر کارمندان، بلکه به خاطر شرکت. در اینجا به نکاتی اشاره می‌شود که به شما کمک می‌کند در این حوزه موفق‌تر باشید:

 

با اصول روانشناسی مثبت و تحقیقات در زمینه مشارکت کارمندان آشنا شوید 

 یکی از مقالات هاروارد بیزنس درباره موضوع ایجاد انگیزه در کارکنان، به نتایج تحقیق روانشناس فردریک هرتزبرگ  اشاره می‌کند که می‌گوید کارمندان به مسوولیت و اختیارات بیشتر در کارهای روزانه شان واکنش مثبت نشان می‌دهند. این یافته، تئوری ارزیابی از خود را بازتاب می‌دهد که یک برنامه تحقیقاتی مشهور در زمینه روانشناسی است که نیاز جهانی و فراگیر انسان به مقوله استقلال را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، افراد عموما زمانی خوب کار می‌کنند که به آنها اختیار تصمیم‌گیری و حق انتخاب داده شود. تحقیقات دیگری نیز در زمینه مشارکت کارکنان انجام شده است که نشان می‌دهد عواملی مثل حمایت اجتماعی و ارائه فیدبک می‌تواند تجربه مثبتی به همراه داشته باشد. مدیران و متخصصان منابع انسانی باید بیشتر با موضوعاتی از این نوع و همچنین تئوری‌‌های قوی در زمینه روانشناسی آشنا باشند تا تلاش آنها برای ایجاد مشارکت در کارمندان نتیجه بخش باشد. دریایی از اطلاعات موجود است که باید از آنها استفاده درستی کرد.

 

آنچه باعث ایجاد مشارکت در کارمندان شما می‌شود را بفهمید، نه دیگران

 هر چند تحقیقات مدیریتی منابع ارزشمندی هستند، اما استفاده نابه‌جا از آنها می‌تواند شرکت را از اهداف خود دور کند. هیچ تئوری یا مدلی به صورت انتزاعی مفید نیست. آنچه مهم است کسب و کار شما و افراد شما هستند. بیشتر شرکت‌ها درمورد عدم مشارکت افراد، سیاست‌‌های تنبیهی پیش می‌گیرند؛ تمرکز آنها براین مساله است که چه اشکالی وجود دارد و چرا افراد به‌اندازه‌ای که می‌توانند در کارها مشارکت نمی‌کنند. روش بهتر این است که بفهمید در گذشته چه اقداماتی باعث بهبود وضعیت سازمان شده بود و همان موارد را تکرار کنید. به سراغ افراد، تیم‌ها و واحدهایی بروید که بیشترین مشارکت را دارند و به دیگران کمک کنید آنچه آنها انجام می‌دهند را سرمشق خود قرار دهند. من از این روش برای کمک به کسب و کارها برای شناسایی روش‌‌های افزایش مشارکت استفاده کرده‌ام؛ روش‌هایی که با فرهنگ و خواسته‌‌های افراد همخوانی داشته باشد.

 

مشارکت‌‌های مردمی را افزایش دهید 

مشارکت نمی‌تواند دستوری باشد، اما می‌تواند مشتعل شود. زمانی که دانستید مسائل مهم برای کارمندان چیست می‌توانید کارمندان را برای بیان و اشاعه آن حمایت کنید. به افراد خود، به خصوص آنها که مشارکت فعال‌تری دارند، اجازه بدهید تا از تجربیات خود صحبت کنند و ایده‌هایی را که می‌توانند در کسب و کار مفید باشند ارائه دهند. مثلا ارائه یک فیلم کوتاه درباره فعالیت مثبت یک تیم موفق می‌تواند عامل ایجاد انگیزه در سایر کارمندان باشد. 

 

مشارکت کارمندان را یک هدف پیشرو بدانید که طی زمان بهبود خواهد یافت 

هرچند تلاش برای مشارکت کارمندان هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود و همواره ادامه دارد، اما در عین حال، این مقوله چندان قابل‌اندازه‌گیری نیست و نمی‌توان آن را در یک مرحله به انجام رساند. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان مشارکت افراد به طور روزانه تغییر می‌کند. نتایجی که در یک تحقیق از یک کسب و کار برای افزایش مشارکت به دست می‌آید می‌تواند بسیار متفاوت از واقعیتی باشد که باعث افزایش مشارکت آنها در زمان رکود می‌شود. برای افزایش مشارکت در سازمان خود باید سختکوش، کنجکاو و مطلع باشید.

میل دارم دفعه بعد که مکنزی و گالوپ این تحقیق را انجام می‌دهند شاهد افزایش میزان مشارکت باشم. افزایش مشارکت کارکنان به نیم، سه چهارم یا 100درصد چه دستاوردهایی برای سازمان خواهد داشت؟ این موضوع پیام آور موفقیت کسب‌وکار، شادی کارکنان و افزایش بهره‌وری است. 

شما برای افزایش مشارکت چه اقداماتی انجام می‌دهید و چه موضوعاتی را می‌توانید با دیگران به اشتراک گذارید؟ 

منبع:HBR

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد