درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 09:59   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49537صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 23:25
تکیه گاهی به نام روابط عمومی
اگر بخواهیم روابط‌عمومی را در یکی دو جمله تعریف کنیم همیشه از عباراتی همچون پل ارتباطی استفاده شده و این در حالیست که اگر بخواهیم به تحلیل خود واژه روابط عمومی بپردازیم یعنی گذشتن و ادامه دادن‌.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سونیا فرهادی کارشناس ارشد روزنامه نگاری؛ اگر بخواهیم روابط‌عمومی را در یکی دو جمله تعریف کنیم همیشه از عباراتی همچون پل ارتباطی استفاده شده و این در حالیست که اگر بخواهیم به تحلیل خود واژه روابط عمومی بپردازیم یعنی گذشتن و ادامه دادن‌.


گذشتن از تمام پیچ و خم های این راه دشوار ، گذشتن از تمام نباید ها ، گذشتن از تمام نشدن ها و ادامه دادن برای دیده شدن و قوی تر شدن و ساختن پلی که تندیس ارتباطات شکوه دیگری داشته باشد چون در پس واژه ارتباطات هزاران مفهوم از خودساختگی تا بهتر بودن نقش بسته است و این رسالت حوزه روابط عمومی هاست.


«توجه» واژه ای ابهام برانگیز نیست که برخی مدیران سازمان ها آن را دست کم می‌گیرند سالهاست که تنها مطالبه روابط عمومی ها از سازمان ها ، توجه و بهای به این حوزه است اما انگار این داستان تنها یک روی قضیه است و آن سو بعضاً اهمال می شود و کم لطفی.


اگر توانمندی ها و قابلیت های روابط عمومی ها بر همگان احراز شود بدون شک جامعه رنگ دیگری به خود خواهد گرفت چون روابط عمومی ها با رسالت اصلی خود که همان اطلاع رسانی دقیق و شفاف است در خط مقدم تمام مباحث روز قرار دارند و چه زیباست که به شکل واقعی مورد حمایت قرار گیرند آن هم نه در همان روز بلکه به صورت مستمر و مداوم.


تجربه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی نشان می دهد که با توجه به کم اهمیت جلوه دادن این جایگاه ، انگیزه و رغبتی برای آنان باقی نمانده و این در حالیست که متخصص ترین افراد یک سازمان در این پست گمارده می شوند و این اجحافی بزرگ است درحق آن سازمان و مردمی که تشنه اطلاع رسانی هستند.


قلمی که مقدس است، دوربینی که بهترین لحظات را ثبت و ماندگار می کند و تخصصی که در پس آن قابلیت ها و توانمندی ها به منصه ظهور رسیده ، آیا نباید به پاس وجود این ارزش ها ، به آن بها داد؟؟ یا اینکه واژه مظلوم روابط عمومی را به گردونه بی توجهی بسپاریم و آنقدر شاهد چرخشش بی رحمانه آن باشیم که در نهایت خارج از گود آن را بیابیم؟؟کمی دقت و وقت گذاشتن برای این حوزه ، می تواند روزنه های امید را در دل کارکنان زحمتکش آن را پدیدار کند.


بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی بر تمام همکاران ساعی این حوزه مبارک چه بسا که هدیه ای باارزش تر از سنگ قیمتی« بها » برای ما وجود نخواهد داشت .

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  چراغ راه روابط‌عمومی


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


  انتصاب مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی