درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 10:20   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49514صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 00:36
مردم‌مداری اولویت دارد یا مدیرمداری؟
فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۱ از ۲ )
محمد امامی - یک روابط‌عمومی شایسته، همواره گلایه ها، شکایت‌ها و پیشنهادهای مردم و سایر مخاطبان را به عنوان یک فرصت بهبود برای سازمان تلقی می‌کند و به دنبال شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان، بدون گریز از واقعیت‌ها و پنهان‌کاری ضعف‌هاست و به صورت واقع‌گرایانه تلاش می‌کند تا با رفع کاستی‌ها ، بین سازمان و مخاطبانش تفاهم حاصل نماید.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از مطالب مهمی که پیرامون نقش، جایگاه و وظایف روابط‌عمومی مطرح می‌باشد، این است که روابط‌عمومی در مرکز یک چند ضلعی ارتباطی وجود دارد که مدیران، کارکنان، مردم، سایر سازمان‌ها، مشتریان، رسانه‌ها و ... هر کدام یک ضلع این چند ضلعی را تشکیل می‌دهند و روابط‌عمومی باید ضمن ارتباط متقابل با آنان و روشنگری پیرامون عملکرد سازمان متبوع، کاستی‌های سازمان و عملکردهای آن را شناسایی کند.
 
 با شناخت کاستی ها وظیفه روابط عمومی پایان نمی یابد بلکه باید مکانیزمی را طراحی و اجرا کند که بتواند از طریق مجاری ایجاد شده برای ارتباط همه مخاطبان، حرف ها، گلایه ها، انتقادها و پیشنهادهای آنان را به خوبی شنیده، دریافت و ثبت کرده و با ترجمه آن‌ها به زبان قابل فهم برای مدیران و مسئولان سازمان ، تا حصول نتیجه پیگیری نماید و از سوی دیگر پاسخ‌های منطقی سازمان را به زبان قابل فهم برای مردم و مخاطبان ترجمه کرده و در مجموع ، اجزای سازمان متبوع را در برابر پرسش ها و ابهام های مطرح، پاسخگو سازد.
 
 یک روابط‌عمومی شایسته، همواره گلایه ها، شکایت‌ها و پیشنهادهای مردم و سایر مخاطبان را به عنوان یک فرصت بهبود برای سازمان تلقی می‌کند و به دنبال شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان، بدون گریز از واقعیت‌ها و پنهان‌کاری ضعف‌هاست و به صورت واقع‌گرایانه تلاش می‌کند تا با رفع کاستی‌ها ، بین سازمان و مخاطبانش تفاهم حاصل نماید.
 
  چالش ارتباطی روابط عمومی
 
 بی‌تردید هر چه آگاهی ، دانش، بینش، مهارت‌ها، سعه صدر و توانمندی روابط عمومی در این جریان ارتباطی بیشتر باشد، بهتر و زودتر می‌تواند سیاستگذاری ارتباطی سازمان را در دست گرفته و بین سازمان و مخاطبانش تفاهم برقرار نماید و هر چه از این توانمندی‌ها بی‌بهره باشد به شکل‌های مختلف در این جریان ارتباطی اختلال ایجاد می‌شود و خسارت‌های گوناگونی را به مردم، سازمان و جامعه وارد می‌سازد.
 
 یکی از چالش هایی که به طور معمول برخی از روابط عمومی های کشور ما با آن روبرو هستند از یک سو نحوه برخورد روابط‌عمومی‌ها با مسایل و مشکلات مردم و از سوی دیگر نحوه ارتباطشان با مدیران ارشد سازمان است.
 
 چالشی که بسته به میزان دانش، بینش، مهارت و در مجموع توانمندی روابط‌عمومی‌ها نتایج متفاوتی عاید و تجربه شده است.
 
 هنگامی که یک سازمان رسالت واقعی خود را خدمتگزاری به مردم و مردم‌مداری بداند و ارتباط متقابل روابط‌عمومی با مدیر ارشد و سایر مدیران سازمان، مبتنی بر اعتماد متقابل و صداقت و درستی استوار باشد، به دنبال طرح گلایه‌ها، شکایت‌ها، انتقادها و پیشنهادهای مردم، کارشناسان، مشتریان و مخاطبان، روابط‌عمومی با ابتکار عمل از این فرصت برای ارتقای آگاهی‌های خود و مدیران سازمان بهره می‌برد و در راستای وظایف حساس خود، با جاری ساختن اطلاعات به دست آمده از سوی مجاری متعدد ارتباطی که همواره به سوی همه مخاطبان باز است، در سازمان جریان اصلاحی را ایجاد و هدایت می‌کند تا با اصلاح نقایص و کاستی‌ها، سازمان متبوع را به سمت رسالت‌ها و اهداف اصلی‌اش بازگرداند.
 
 در این میان چگونگی دریافت داده‌ها، تحلیل آن‌ها و انتقال اطلاعات از مردم و مخاطبان به مدیران ارشد و سایر مدیران و نوع این ارتباطات اهمیتی مضاعف می‌یابد.
 


 قسمت دوم و پایانی (https://t.me/mardomdaran/10261)
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  چراغ راه روابط‌عمومی


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


  انتصاب مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی