درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:24   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49511صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 00:09
قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم
روابط‌عمومی علاوه بر ارتقای جایگاهش به عنوان یک تخصص و نیز مبحث دانشگاهی که از علم ارتباطات سرچشمه می گیرد به حرفه ای کاملا تخصصی تبدیل شده که پرسنل شاغل در این بخش باید علاوه بر دانش کامل از نحوه کار در آن واحد، به طور نسبی از نحوه فعالیت سایر واحدهای سازمان متبوع خویش نیز، اطلاعات و سررشته ای ولو اندک داشته باشند.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از مناصبی که همواره ویژگی ها و مختصات خاص خود را به لحاظ عملکرد داشته، فعالیت در حرفه روابط‌عمومی است. این بخش از هر سازمان به دلیل برخورداری از روحیات خاصی که می طلبد یا به یکی از پر طرفدارترین بخش ها و یا بالعکس به یکی از کم طرفدارترین بخش های هر سازمان تبدیل می شود. اکنون دیگر دوره ای که نیروی تعدیل شده در سازمان را به برای تعیین تکلیف نهایی و یا احیاناً طرد وی از سازمان به روابط‌عمومی منتقل می کردند تقریباً گذشته است و اگر سازمانی همچنان این رویه را اجرا می کند باید به حال و روزش تاسف خورد.
 
 روابط‌عمومی علاوه بر ارتقای جایگاهش به عنوان یک تخصص و نیز مبحث دانشگاهی که از علم ارتباطات سرچشمه می گیرد به حرفه ای کاملا تخصصی تبدیل شده که پرسنل شاغل در این بخش باید علاوه بر دانش کامل از نحوه کار در آن واحد، به طور نسبی از نحوه فعالیت سایر واحدهای سازمان متبوع خویش نیز، اطلاعات و سررشته ای ولو اندک داشته باشند.
 
 مدیران و سرپرستان شاغل در حوزه روابط‌عمومی نیز علاوه بر اشراف بر مقوله چگونگی فعالیت در روابط‌عمومی و نحوه مدیریت، باید آشنایی نسبتا کافی با علم ارتباطات، رسانه، مخاطب شناسی، بازار شناسی و نیز تا حدودی آشنا به مقوله هایی همچون روانشناسی و جامعه شناسی باشند.
 
 بارها و بارها تاکید شده که روابط‌عمومی هر سازمان، حلقه واسط و رابط مدیران ارشد و میانی آن سازمان و فضای بیرونی وهمان مخاطبان یا مشتریان سازمان است که به نوعی منعکس کننده دغدغه ها و مشکلات ارباب رجوعان به مدیران سازمان در راستای حل معضلاتشان است که در واقع فعالیت در این بخش، وی را ملزم به آموزش همیشگی و نیز تقویت مناسبات می نماید. از این رو مدیران روابط‌عمومی، علاوه بر آن که باید به نیازهای واقعی و حقیقی و مشکلات مشتریان سازمان خود واقف باشند باید همواره با بکارگیری روش های نوین ارتباطات، در راستای بهبود تعاملات دوسویه برآیند، واقعیتی که همیشه هم آن گونه که باید بر وفق مراد پیش نمی رود!
 
 حال ایراد کار کجاست؟ شاید بتوان گفت که عدم اعتقاد کامل و در خوشبینانه ترین حالت به تعبیری می توان گفت که عدم آشنایی کامل مدیران ارشد سازمان از عملکرد و نقش کلیدی روابط‌عمومی، مهم ترین گره کار باشد. اینکه پرسنل حوزه روابط‌عمومی با انبوهی از مشکلات مخاطبانشان روبرو شده اما در عمل، با برخی بوروکراسی های اجرایی و اداری مواجه می شوند که توان اجرایی لازم برای از میان برداشتن آن ها و اختیار لازم برای رفع آن را ندارند که در واقع این دوگانگی در اجرا به یکی از آفت های و چالش های کار روابط‌عمومی تبدیل شده است.
 
 از سوی دیگر، اشراف و برطرف کردن مشکلات داخلی و بیرونی سازمان از دید کارکنان حوزه روابط‌عمومی مغفول نمی ماند اما نبود ابزارهای کافی، توان لازم در پتانسیل نهفته این بخش را به حرکت در نیاورده و به همین دلیل، بخش روابط‌عمومی با وجود درک و شناختی صحیح از مشکلات سازمان، همواره گوش به فرمان باید بماند تا آنچه که به مصلحت است برای اجرا به آن ها ابلاغ شود!
 
 این در حالی است که در بسیاری موارد، حوزه روابط‌عمومی به عنوان بازوی توانمند سازمان، می تواند از حالت انفعالی درآمده و نقش یک مشاور تمام عیار و مجری حرفه ای را برای کاهش بار مشکلات سازمان بازی کند. میدان دادن به واحد روابط‌عمومی، مدیران موفق عامل، روسا و وزرای توانمندی را به جامعه معرفی کرده و می کند که قادرند با بکارگیری ظرفیت های موجود این بخش، اقدامات اثربخش، تصمیمات صحیح و تاثیرگذاری مطلوب و کارآمدی بر روند کارایی مجموعه تحت امر خود داشته باشند.
 
 با تمام این احوالات، آنچه که امروزه از روابط‌عمومی و نقش و عملکرد آن ها شاهد هستیم بسیار بهتر و معقول تر از زمان گذشته هست که امید می رود با تداوم این روند، حوزه روابط‌عمومی، روز به روز با باز کردن جای خود در هر سازمان یا شرکت و نیز انعکاس فعالیت های اثرگذار خود، نقشی مهم و کاربردی تری در پیشبرد اهداف هر سازمان ایفا کند. به امید آن روز.
 
 روز روابط‌عمومی بر تمامی فعالان این صنف مبارک
 
 مهرداد عسگری
 اقتصادتهران
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد