درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:37   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4951صفحه نخست » سه شنبه، 12 شهریور 1392 - 19:23
بسته بندی، بازاریاب خاموش یا قاتل خاموش
  

شارا- درباره بسته بندی آقای مهرزاد مطلبی را ارسال کرده اند که خواندنی است پس با هم می خوانیم:

 

ایشان می گوید:

 البته فکر کنم بسته بندی و ویژگی های اون رو هرکسی که چهارتا کتاب بازاریابی خونده باشه حتما برخورد کرده؛ و بنده حقیر در این باره از همه دوستان دانشم کمتره؛ اما چند نکته هست که کمتر مورد توجه قرار می گیره:


1- در حالی که ما به فکر سختی و آسونی باز کردن بسته بندی ها هستیم؛ به نظر می رسه که دنیا تمرکزش روی نحوهء
disposal و بازیافت اونهاست.


2- زمان قدیم پدربزرگ های ما نوشابه های گازدار رو که خاصیت اسیدی دارند، در ظروف شیشه ای خریداری و نوش جان می کردند. اما خوردن نوشابه های گازداری که در بطری های سنتتیک و پلیمری نگهداری می شوند چه تاثیری روی ما خواهد داشت؟

  می دانیم این مایعات حتی قدرت حل کردن مینای دندان (سخت ترین ماده ای که تاکنون در بدن موجودات زنده شناسایی شده) را نیز دارند. آیا نوشابه های گازدار ترکیبات نفتی تشکیل دهنده بطری ها را اصلا در خود حل نمی کنند و آنها را وارد بدن ما نمی سازند؟

 آیا تحقیقات کافی انجام شده اند که ما را از این نگرانی رهایی بخشند؟


3- آیا این را شنیده اید که برخی از ترکیبات آلومینیوم وقتی از طریق غذا وارد بدن شوند در مغز رسوب می کنند و دیگر تا پایان عمر خارج نمی شوند؟

  آیا به اندازه کافی درباره تاثیرات آنها بر مغز انسان تحقیق شده است؟ دیگ های پخت آلومینیومی که در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ پوشش های آلومینیومی مواد غذایی و ... چه بلایی سر سلول های خاکستری مغز ما می آورند؟ پوارو کجایی؟! چرا «خواجه فقط در بند نقش ایوان است؟»

 (البته منظورم از خواجه ارباب صنایع غذایی هستند.)

با این حال  جای خوشوقتی است وقتی مشاهده می کنیم که در بسته بندی برخی از مواد غذایی شرکت ها؛ بین لایه آلومینیوم و ماده غذایی یک لایه پلیمری حایل شده است. انشاء الله این لایه پلیمری خودش بی ضرر باشد.

 

 

 در خود بسته ها البته معمولا علامت قابل بازیافت بودن درج می شود؛ اما مصرف کننده ایرانی هیچ آموزشی در این باره ندیده و اطلاعات کافی ندارد.

 لااقل سالم بودن بسته بندی و پاک بودن ماده غذایی از بازمانده های اون می تونه به عنوان بخشی از پیام های تبلیغاتی مطرح بشه.


5- این مورد البته مستقیما به موضوع بحث مربوط نیست؛ اما آیا می دانید که شیرین کننده ای به نام آسپارتام (که به جای قند در نوشابه های رژیمی و داروها به کار میره سرطان زاست؟!). چند درصد ازمردم برچسب محتویات این بسته های شیک و شکیل رو میخونن؟

 

6- مورد قبلی درخصوص بنزوات سدیم و نیترات و نیتریت موجود در آب معدنی و سیب زمینی و پیاز و ... و خدا میدونه چند تا ماده غذایی صنعتی, و نیمه صنعتی دیگه وجود داره. هیچ اثری هم از پوارو نیست که به داد قربانیان خاموش داستانمون برسه.

 احتمالا او هم در اثر سرطان دستگاه گوارش یا دستگاه تنفسی به دیدار خالقش آگاتاکریستی رفته!
ز این که مطلبم اینقدر تلخ شد عذر می خوام.

4- چرا شرکت هایی که از تکنولوژی پیشرفته تر و سالم تری (چه برای محیط زیست و چه برای مصرف کننده) استفاده می کنند در تبلیغات خود هیچ اشاره ای به این امر ندارند(لا اقل بنده ندیده ام).

منبع: http://sigmagroup.mihanblog.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد