درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 05:28   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49507صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 13:49
حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها
امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات - حکمرانی خوب سرمایه‌ای به نام «اعتماد» خلق می‌کند. برای مثال در چهار دهه‌ی اخیر و در نظام حاکمیتی موجود در مقاطعی که اعتماد بین حاکمیت و مردم در سطح مطلوبی قرار داشته، میزان مشارکت نیز در برنامه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار خوب و رافع بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی بوده و بالعکس.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین روز از دهمین هفته‌ی روابط‌عمومی در ایران است که به نام روز روابط‌عمومی؛ حکمرانی خوب و مشارکت کارآمد نام‌گذاری شده است. ده سال پیش در چنین روزهایی تعداد معدودی از فعالان این بخش تصمیم به راه‌اندازی ستاد برگزاری هفته‌ی روابط‌عمومی گرفتند.


هدف اصلی از این اقدام در اختیار داشتن فرصت بیشتر برای تبیین اهمیت روابط‌عمومی، جلب توجه مسئولان ارشد کشور، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به مأموریت‌ها و کارکردهای آن، پرداختن به نقاط ضعف و قوت روابط‌عمومی‌ها و توسعه‌ی تحقیق و آینده‌پژوهی در این حوزه بوده و است. خوشبختانه این اقدام در یک دهه‌ی اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی کنشگران روابط‌عمومی مواجه شده و شاهد آن بوده‌ایم که در سراسر کشور مراسم و برنامه‌های متعددی از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مختلف به بهانه‌ی هفته‌ی روابط‌عمومی برگزار می‌شود.


اما درباره‌ی اولین روز از هفته‌ی روابط‌عمومی ۱۴۰۱ باید اشاره کرد که در تعریف حکمرانی خوب، استفاده‌ی بهینه از منابع در اختیار و اقدامات منتج به رفع نیازهای جامعه در فعالیت نهادها و سازمان‌های مختلف مجموعه‌ی دستگاه‌های حاکمیتی مورد توجه قرار گرفته است. از این حیث، حکمرانی خوب بُن‌مایه‌ی ایجاد اطمینان خاطر و خلق ارزش‌های مادی و معنوی در جامعه است و بدون تردید مردمان چنین جامعه‌ای آمادگی ایفای نقشی مؤثر و مشارکتی کارآمد در برنامه‌های طرح‌ریزی شده از سوی حاکمان خود دارند.


به عبارتی واضح‌تر، حکمرانی خوب سرمایه‌ای به نام «اعتماد» خلق می‌کند. برای مثال در چهار دهه‌ی اخیر و در نظام حاکمیتی موجود در مقاطعی که اعتماد بین حاکمیت و مردم در سطح مطلوبی قرار داشته، میزان مشارکت نیز در برنامه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار خوب و رافع بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی بوده و بالعکس. البته این را هم باید اذعان کرد که متأسفانه شیب نمودار مشارکت متزلزل و در مجموع به سمت پایین متمایل بوده است. دستیابی به مشارکت کارآمد زمانی حاصل می‌شود که محصول حکمرانی خوب یعنی "اعتماد" پایدار شود. راستی! در این دوره و زمانه باید به اختصار نوشت. حکمرانی خوب در کشور ما زیر سئوال است. نمودار مشارکت کارآمد، سینوسی است و در نتیجه فاقد اعتماد پایداریم!


نقش روابط‌عمومی؟ مهم و بسیار تعیین کننده است. روابط‌عمومی‌های حرفه‌ای در این دوران سخت، فارغ از مزایای شغلی و مواهبِ بله قربان‌گویی باید با مدیران ارشد خود صریح و شفاف نظرات مردم را در میان گذاشته و انتظارات ذی‌نفعان خود را به مدیران ارشد منتقل کنند و البته از سوی دیگر به جای انفعال، روحیه‌ی امید و تلاش را به جامعه منتقل کنند. کودکان، نوجوانان و جوانان ما حق زندگی دارند و دمیدن ناامیدی در میان آن‌ها بدون تردید نه تنها شایسته نخواهد بود‌ بلکه شرمساری همه‌ی ما را در آینده‌ی ایران عزیزمان در پی خواهد داشت.


به نظرم شعار این هفته‌ی روابط‌عمومی بسیار هوشمندانه از میان اشعار حافظ شیرین سخن انتخاب شده است:


چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان
تو همچو باد بهاری گره گشا می‌باش

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی