شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| صنعت اینفلوئنسری در سال 2021 به بیش از 13.5 میلیارد دلار درآمد رسیده است و این یعنی تولیدکنندگان محتوای آنلاین به ستونی در بازاریابی در فضای اینترنت تبدیل شده اند. چشم انداز جهان دیجیتال در حال تغییر است. این روزها کاربران بیشتر به دنبال کردن آدم ها علاقه نشان می دهند تا شرکت ها. تنها در اینستاگرام بیش از 500 هزار کاربر موثر یا اینفلوئنسر وجود دارد اما برای بهترین و بیشترین استفاده در بازاریابی از این مسیر، باید به چه نکاتی توجه کرد؟
سایت سوشال مدیا تودی در مطلبی در این باره از ارتباط اینفلوئنسرها با برندها و باور به آن می گوید. کارآفرینان در این سایت می گویند در بازاریابی اینترنتی لزومی به پرداخت پول به اینفلوئنسری نیست که مشتری شما نبوده و باوری به کاری که انجام می دهید، ندارد.
نکته دوم، بیان داستان برند از زبان افراد موثر در آن است. مردم از شنیدن داستان هاست که هیجان زده می شوند. بنابراین در گفت وگو با اینفلوئنسرها از منحصر به فرد بودن برند خود بگویید، گپ بزنید و داستان شکل گرفتن شرکت را تعریف کنید. دادن اطلاعات مناسب درباره کسب وکار شما به تبلیغ کننده، باور او به خدمات شما را تقویت می کند و به او این امکان را می دهد تا بهتر درباره خدمات یا محصول شما با مردم حرف بزند.
نکته سوم، خلاقیت بدون مرز و آزاد است. هرچند قرار است اینفلوئنسر خدمت و محصول شما را تبلیغ کند، اما نباید درهای خلاقیت در این باره را برای او ببندید. بیش از 75 درصد از اینفلوئنسرها در همکاری با برندها به آزادی در خلاقیت اشاره کرده اند. باید در ارتباط با آن ها منعطف بود و اثر کار جادویی آن ها در بازاریابی را تماشا کرد.
توسعه مشارکت های بلندمدت، نکته مهم چهارم در زمینه همکاری اینفلوئنسرها با برندهاست. هرچند یکبار همکاری با افراد موثر در شبکههای اجتماعی می تواند به بازاریابی شرکت ها تکانی بدهد اما ارتباطات بلندمدت بالاترین بازدهی را در این زمینه خواهد داشت. یک استراتژیست ارشد رسانه به نام سابرینا مِدرِت می گوید بیش از 90 درصد از وقتش را به ارتباط با افراد موثر در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهد. به باور او این افراد دوستان او هستند و دو طرف می توانند به یکدیگر اتکا کنند.
نکته پنجم، سرمایه گذاری بر ابزارهای مدیریت خلاقیت است. هرچند تبلیغ و توضیح خدمات و محصول کسب وکارها توسط اینفلوئنسرها به بازاریابی کمک می کند اما آنچه کسب وکارها به آن نیاز دارند، داشتن پتلفرمی است که جای هر یک از عناصر موثر در بازاریابی در آن دیده شود.
منبع: tccim
|