درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 04:03   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49473صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 - 08:01
تبلیغات در متاورس
مهم ترین گام پیش از ورود به متاورس این است که این ابرفناوری را به طور کامل شناخته و برای توسعه کسب و کارهای مختلف به کار گرفت. صنایع مختلف نظیر صنعت تبلیغات و یا بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نیازمند خلاقیت و نوآوری برای تثبیت در دنیای متاورس خواهند بود. روش های مختلف اجرای تبلیغات در متاورس نیز روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه مردم، توسعه یافته و در جهت تطابق با تغییر نسل، بهبود پیدا خواهند کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شاید در سال های گذشته وقتی که در حال تماشای یک فیلم ابر قهرمانانی یا علمی تخلیی بودید باورنمی کردید زمانی می رسد که دنیای تکنولوژی اطرافتان تا این میزان پیشرفت کند. فضاهای صفرویکی و دیجیتالی و ابر انسان هایی که در جهانی ماورایی در حال زیست و کسب تجربه های مختلف بودند. اما درچند سال گذشته با تغییر یکباره ی تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم و سوق به سمت فضای تمام دیجیتال باور این موضوعات دیگر برایتان دشوار به نظر نمی رسد.


چند ماه پیش، مارک زاگربرگ مدیر و موسس فیسبوک با معرفی دنیای جدیدی از تکنولوژی و فضای دیجیتال ورود فیسبوک به فضای متاورس را کلید زد. با ورود ارزهای دیجیتال و انجام خرید و فروش به واسطه شکل جدید پول، یعنی بیتکوین، افقی جدید از تجارت الکترونیک به روی برندهای مختلف باز شدو اکثر کسب و کارها معاملات خود را در بستر ارزهای دیجیتال انجام دادند. اما این موضوع از جایی در بین مردم به یک موضوع قابل تامل تبدیل شد که متاورس متولد شد. توسعه متاورس از سال ها پیش در حال انجام بود و برندهای معروف به صورت قطره چکانی خود را آماده پذیرش این فناوری می کردند.

 

متاورس یا فراجهان، فرضیه ای از نسل سه بعدی اینترنت است که از محیط های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می شود. این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترسی خواهد بود. با توسعه متاورس در سال های آینده و ورود تجارت های مختلف به این فضای سه بعدی کسب و کارهای موجود نیز خدمات خود را به اشکال گوناگون وارد این فضای نامحدود خواهند کرد . اما نکته قابل توجه این است که انتقال زندگی در دنیای واقعی یه یک فضای nبعدی به نام متاورس ، جنبه های مختلف زندگی انسان ها را نیز به این فضا انتقال خواهد داد. از خرید های روزانه گرفته تا فعالیت های بازرگانی و تجاری مختلفی که در این فضا انجام خواهد شد و تراکنش های دیجیتالی را بیش از پیش رونق خواهد داد.


یکی از مهم ترین و شاید جذاب ترین موضوعاتی که به عنوان هدف اصلی دنیای متاورس مطرح است ، انتقال خدمات از کسب کار های موحود در دنیای واقعی به دنیای دیجیتالی است. شاید درک این موضوع حتی در دنیای پیشرفته امروزی نیز یک مقدار بعید به نظر برسد اما طولی نخواهد کشید که شما برای خرید کفش مورد علاقه تان از برند معروفی مثل نایکی دیگر چند ده کیلومتر راه طی نخواهید کرد و یا در هنگام سفارش آن از فروشگاه های آنلاین نگران اندازه کفش نخواهید بود . چرا که به راحتی با ورود به دنیای سه بعدی متاورس می توانید به فروشگاه های نایکی مراجعه کرده و کفش مورد نظر خود را تست و آن را خریداری کنید.


یا به جای تاسیس شعبه های مختلف شرکت خود در دنیای واقعی با هزینه های بالا، شعبات مختلف برندتان را در جای جای متاورس تاسیس و کسب و کار خود را ذر این فضا پیش ببرید.


متاورس برای انواع کسبوکارها با اندازه های گوناگون، فرصت های زیادی را برای دسترسی به مخاطبان بیشتر ایجاد می کند. اما با توجه به اینکه به مرور این تکنولوژی فراگیر خواهد شد، بایستی از خلاقانه ترین روش ها برای توسعه کسبوکار خود استفاده کنید تا در آینده کسب و کارهای مشابه کمتر بتوانند با شما رقابت کنند.


مهمترین نکته در میان کاربردهای متاورس، امکان ایجاد فرصت های جدید در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. شما با ورود به متاورس یک دنیای مجازی به دست می آورید که در آن کاربران با آواتار دیجیتالی مخصوص به خود در فعالیت های مختلف شرکت می کنند.


بسیاری از برندها از این فرصت های بازاریابی و تبلیغات در متاورس استفاده کرده اند و سرمایه گذاری هایی انجام داده اند. به عنوان مثال: برند نایک ، مک دونالد کاربرد متاورس در تبلیغات به وضوح در بازی ها قابل مشاهده است. تبلیغات در متاورس مانند زندگی واقعی است و به خوبی با بازی ترکیب می شود؛ به این معنی که می توانید این تبلیغ ها را در مکان های مناسب و مرتبط مشاهده کنید.

 

همچنین دنیای تبلیغات در سال های آینده این امکان را پیدا می کند که با کمک تکنولوژی هایی نظیر اینترنت نسل 5و با کیفیت نمایش بالا به صورت 360درجه ارائه شود و این موضوع باعث می شود اوج زیبایی و تجربه کاربری واقعی محصول به مشتریان نمایش داده شود. همانطور که جوانان نسبت به شبکه های اجتماعی وسیع بی تفاوتتر می شوند، علاقه ای هم به تبلیغات ندارند. به طوری که بیش از 80درصد از کاربران گوشی های هوشمند به دیدن تبلیغات تمایلی نشان نمی دهند. بنابراین در متاورس باید دنبال راهکارهای نوینی بود تا از وقوع مرگ تبلیغات جلوگیری کرد.


تبلیغات امروزی اساسا برای دو حس بینایی و شنوایی ساخته می شوند. اما تکلیف بقیه حس ها چه می شود؟


همانطور که در بخش قبلی مطرح شد ، چالش هایی که در مسیر خریدآنلاین قرار دارد، بسیاری از خریدهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار می دهد و همین موضوع باعث می شود نیاز به درگیری سایر احساسات نیز بیش از گذشته باشد. احتمالا در دنیای متاورس چنین اتفاقاتی رقم بخورد. چرا که تا همین ۲0سال پیش ارتباطِ در لحظه و تصویری با سایر افراد خیلی عجیب بود. اما در حال حاضر تبدیل به یکی از پرکاربردترین ابزارهای تکنولوژیکی شده است. با این حال دنیای دیجیتال متاورس چالش های زیادی هم پیش روی بازاریاب ها و برندها قرار می دهد.


• اولین بودن
وقتی که یک برند به عنوان اولین برند در یک پلتفرم یا فضای تازه اقدام به بازاریابی می کند، همیشه مزیت اولین برند بودن را در کنارش خواهد داشت. این امر برای بسیاری از برندها بی نهایت مهم و تاثیرگذار محسوب می شود. درست به همین خاطر باید همیشه از بازاریابی متاورس به عنوان یک مزیت مهم به بهترین شکل بهره برد ، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی و فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبان هدف به دست نیاید. این امر به طور ویژه ای در دنیای کنونی با حضور ده ها برند بزرگ با ارزش چندین میلیارد دلاری در هر حوزه مصداق دارد. بنابراین می توان با حضور به عنوان اولین برند در حوزه بازاریابی متاورس نوعی مزیت مهم برای کسب و کارها خلق کرد.


• بازاریابی چندکاناله
در بازاریابی متاورس امکان انتشار اشکال مختلف محتوا وجود دارد . همچنین ایجاد ارتباط میان متاورس با شبکه های اجتماعی نیز امکان افزایش سطح محتوای تعاملی را به همراه دارد. این امر یکی از موانع قدیمی پیش روی بازاریاب ها برای افزایش جذابیت محتوای تعاملی را از بین می برد. بی تردید فضای متاورس نه تنها برای برندها، بلکه مشتریان نیز تازه خواهد بود. درست به همین خاطر حضور به موقع در این پلتفرم و بازاریابی چند کاناله می تواند شرایط را در مدت زمانی اندک تغییر دهد.


• نبود امکانات استفاده از متاورس به صورت فراگیر
دنیای متاورس به طور کامل به گجت های واقعیت افزوده و مجازی وابسته است . بنابراین با نبود این گجت ها ، هرگز امکان تجربه حضور در چنین فضایی عملا وجود نخواهد داشت.


با توجه به اینکه تبلیغات در فضای متاورس در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از کانال های تبلیغاتی مهم برای هر برند و کسب و کاری خواهد بود، چند ایده برای استفاده تبلیغاتی از این فضا در ادامه مطرح می شود:


آگهی های تبلیغاتی:
همانطور که آگهی های تبلیغاتی امروزه در دنیای واقعی نیز تبدیل به یکی از پر کاربردترین شیوه های تبلیغاتی شده است استفاده از آن ها در جاهایی که مردم بیشترین رفت وآمد را دارند می توانند در دنیای متاورس نیز مفید واقع شده و سودهای فراوانی را نصیب برندها کند.


اینفلوئنسرهای مجازی:
با پیشرفت تکنولوژی، افراد موثر در زمینه های مختلف در فضاهای واقعی و مجازی، فرد یا گروهی از مخاطبان را تحت تاثیر محتواهای تولیدی خود قرار داده و با تعیین اهداف مشخص در جهت دستیابی به آنها حرکت می کنند. به طبع آن، ورود این افراد به دنیای متاورس نیز می تواند همین تاثیرات را روی افراد حاضر در آن بگذارد.


تبلیغات بازی محور:
در این تکنیک از فضای بازی برای نمایش آگهی های تبلیغاتی استفاده می شود و می توان گفت جزو روش های پرکاربرد و موثر به حساب می آید.


جاذبه های مجازی:

در این روش، می توان با ساخت یک فضای تفریحی مجازی و اضافه کردن جذابیت ها و امکانات خاصی به آن، کسب درآمد کرد. علاوه بر اینکه استفاده از مکان مجازی شما توسط کاربران دیگر منجر به کسب سود خواهد شد، بستر مناسبی برای تبلیغات نیز فراهم می شود.


رویدادهای مجازی:
در نظر بگیرید خواننده ای معروف در دنیا بخواهد در یکی از شهرهای متاورس کنسرت مجازی برگزار کند. در این حالت، می توان برای شریک شدن در سود حاصل از برگزاری این کنسرت، سالن های کنسرت مجازی ایجاد کرد و برای مدتی مشخص آن را به گروه موسیقی اجاره داد.


تجارت مستقیم:
شما می توانید مستقیما از طریق برند شرکت یا آواتارتان اقدام به فروش محصولات دیجیتال کرده و از این راه کسب درآمد کنید. قطعا در جهان متاورس مخاطبان بیشتری خواهید داشت.


به طور کلی، متاورس با دارا بودن ماهیتی نامحدود، به زودی تیدیل به یک ابر فناوری در دنیای دیجیتال خواهد شد و کسب و کارهای مختلف را نیز وادار به ورود به این دنیا خواهد کرد. اما ورود به دنیای متاورس پیش از شناخت کامل آن باعث فروپاشی سریع برندها خواهد شد.

 

لذا مهم ترین گام پیش از ورود به متاورس این است که این ابرفناوری را به طور کامل شناخته و برای توسعه کسب و کارهای مختلف به کار گرفت. صنایع مختلف نظیر صنعت تبلیغات و یا بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نیازمند خلاقیت و نوآوری برای تثبیت در دنیای متاورس خواهند بود. روش های مختلف اجرای تبلیغات در متاورس نیز روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه مردم، توسعه یافته و در جهت تطابق با تغییر نسل، بهبود پیدا خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  چراغ راه روابط‌عمومی


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی