درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49454صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 - 22:33
تربیت نیروی انسانی در روابط‌عمومی
غلامرضا شمس ناتری / کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر - دولت بویژه سازمان اداری و امور استخدامی کشور که متولی رتق و فتق امور استخدامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست می‌بایست در این راستا گام برداشته و برای ارتقا سطح روابط‌عمومی‌ها جذب فارغ التحصیلان روابط‌عمومی را از طرق آزمون استخدامی فراهم سازد و همسان با سایر رشته‌هایی که در بدنه دولت جذب می‌شوند با وجود پست تعریف شده، آن را در دستور کار خود قرار دهد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در میان مشاغل دولتی و غیر دولتی هیج تعریفی به اندازه این تعریف که برای روابط‌عمومی در نظر گرفته شد، نمی شود سراغ گرفت که "روابط‌عمومی شوق اداری است نه شغل اداری"!
 
 این تعریف و تعاریف بسیاری که برای روابط‌عمومی در نظر گرفته شد موید آن است که خدمت و کار در روابط‌عمومی با چاشنی عشق و علاقه همراه است که می تواند در آن فعالیت کرد.
 
 تعریفی جهانشمول برای همه روابط‌عمومی های اجرایی و ... که مستلزم انتخاب و تربیت نیروی انسانی مناسب برای روابط‌عمومی است.
 
 گرچه تعاریف تخصصی تر نیز برای اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی توسط دانشمندان این رشته بیان شد، اما این تعریف کوتاه خود بیانگر نقش بی بدیل روابط‌عمومی در این عرصه پر هیاهو است.
 
 حایگاهی که اگر اندکی در آن شوق و ذوق و علاقه نباشد راه به جایی نمی توان برد و هیچگاه پویایی نخواهد داشت.
 
 تعاریف کلاسیک هم جایگاه و منزلت روابط‌عمومی را نشان می دهد، اما شوق اداری روابط‌عمومی واژه یی مهم و قابل اعتناست که مدیران می بایست برای روابط‌عمومی افرادی را برگزینند که بتوانند شوق و علاقه کار فارغ از تحصیلات دانشگاهی را در این رشته در میان بدنه سازمان بیابند.
 
 اگر این شوق وجود نداشته یا کمرنگ شود روابط‌عمومی به بن بست می خورد.
 
 این را باید اذعان کرد که متاسفانه در دستگاه‌های دولتی کمتر از فارغ التحصیلان رشته روابط‌عمومی در کالبد سازمانی جذب صورت می گیرد و باید گفت این فارغ التحصیلان با وجود پست های تعریف شده در سازمانها اعم از کارشناس مسوول، کارشناس و کمک کارشناس هیچگاه وارد ادارات دولتی نمی شوند و در چرخه استخدامی جایگاه کارشناس روابط‌عمومی خالی است و بعضا وقعی به آن گذاشته نمی شود و روابط‌عمومی ها عموما و عمدتا عاری از کارشناسان و تحصیل کرده های این این رشته بوده مگر آن که فرد یا افرادی از یک مجموعه خواسته‌ یا ناخواسته برای ارتقاء شغلی به ادامه تحصیل در رشته روابط‌عمومی پرداخته که آن هم از روی ناچاری بوده و معمولا همین افراد هم در روابط‌عمومی به کار گماشته نمی شوند چون که نمی توانند اساسا نیاز سازمانی را برطرف سازند!
 
 دولت بویژه سازمان اداری و امور استخدامی کشور که متولی رتق و فتق امور استخدامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست می‌بایست در این راستا گام برداشته و برای ارتقا سطح روابط‌عمومی‌ها جذب فارغ التحصیلان روابط‌عمومی را از طرق آزمون استخدامی فراهم سازد و همسان با سایر رشته‌هایی که در بدنه دولت جذب می‌شوند با وجود پست تعریف شده، آن را در دستور کار خود قرار دهد.
 
 این را باید از مسوولان استخدامی کشور پرسید سالانه چه تعداد فارغ التحصیلان روابط‌عمومی و رشته های مرتبط جذب دستگاه های دولتی می شوند با این که تمام شرایط برای جذب مهیا بوده و گره قانونی در آن وجود ندارد.
 
 بجاست دولت فعلی اگر می‌خواهد در اطلاع رسانی و... در دستگاه‌های اجرایی به توفیق دست پیدا کند سهم استخدام فارغ التحصیلان روابط‌عمومی را بالا برده و در کنار سایر رشته ها راهی هم برای روابط‌عمومی باز شود چون که بدلیل بازنشستگی نیروهای شاغل در روابط‌عمومی و خروج آنان از ادارات و سازمان ها فرد مناسبی برای این قسمت یافت نخواهد شد و این در حالی است چنانچه مجموعه دولت بر نقش روابط‌عمومی اذعان دارد نسبت به این مهم همت گمارد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد