درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 11:47   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی حال و آینده رشته ارتباطات در افغانستان در عصر طالبان
  اعلام نتایج آزمون دعوت به همکاری بانک رفاه کارگران
  متاورس؛ تحولی بزرگ در عصر ارتباطات با سرانجامی نامعلوم
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49426صفحه نخست » فناوری نودوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 - 20:11
در جلسه‌های زوم ایده‌های کمتری خلق می‌شوند
مطالعه‌ای جدید به این نتیجه رسید که گروه‌های کاری که با زوم با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در قیاس با آن‌هاییپ که در دفتر کار با هم دیدار می‌کنند؛ ایده‌های کمتر و با خلاقیت پایین‌تری پدید می‌آورند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مطالعه‌ای جدید به این نتیجه رسید که گروه‌های کاری که با زوم با هم ارتباط برقرار می‌کنند، در قیاس با آن‌هاییپ که در دفتر کار با هم دیدار می‌کنند؛ ایده‌های کمتر و با خلاقیت پایین‌تری پدید می‌آورند.

محققان دانشگاه‌های کلمبیا و استنفورد در ایالات متحده ارتباطی میان میزان نگاه کردن افراد به اطراف اتاق هنگام تولید ایده‌ها و کیفیت ایده‌هایی که به ذهنشان می‌رسد، ثبت کرده‌اند.

این یافته‌ها که در مجله نیچر منتشر شده است، هم با تجربه آزمایشگاهی و هم با مطالعه میدانی در کارگاهی مهندسی دارای دفاتری در پنج کشور، سازگار بود.

در تجربه‌های آزمایشگاهی، گروهی با بیش از ۶۰۰ بزرگسال به صورت دو به دو تقسیم‌بندی شدند و از آن‌ها خواسته شد پنج دقیقه به ایده‌هایی برای مصارف خلاق در مورد «فریزبی» یا «حباب‌پوش» (bubblewrap) فکر کنند.

سپس آن‌ها راهنمایی شدند که یک دقیقه برای انتخاب بهترین ایده وقت بگذارند. جفت‌ها را تصادفی برای کار کردن رودررو با یکدیگر یا از طریق فضای مجازی، به کار گرفتند.

محققان دریافتند که در قیاس با جفت‌های همکار در فضای واقعی، جفت‌های مجازی درمجموع به ایده‌های خلاق «بسیار کمتری» رسیده‌اند.

با این حال، آنان خاطرنشان کردند که کنفرانس ویدیویی همه جوانب فرایند ایده‌پردازی را مسدود نمی‌کند. آن‌ها سندیتی مبنی بر آنکه هنگام انتخاب بهترین ایده، این گروه‌ها تاثیر کمتری داشته باشند، نیافتند.

نویسندگان این مطالعه گفتند که نتیجه‌گیری‌ها با استفاده از تفاوت‌های موجود در ماهیت فیزیکی کنفرانس ویدیویی و تبادل نظرات رودررو به ‌دست آمده است.

این مطالعه ذکر کرد: «کنفرانس ویدیویی جلو ایده‌پردازی را می‌گیرد، زیرا شرکت‌کنندگان را بر روی صفحه نمایش متمرکز می‌کند»، و افزود که اثر این کار «از نظر روانشناختی سودمند نیست.»

محققان افزودند: «به دلیل اینکه شرکت‌کنندگان مجازی دامنه دید خود را به محیط به اشتراک گذاشته‌شده در صفحه نمایش محدود می‌کنند، در نتیجه تمرکز شناختی‌شان محدود می‌شود.»

«این تمرکز محدود، فرایند همجوشی لازم را برای ایده‌پردازی محدود می‌کند، حال آنکه افکار «شاخه شاخه» (branch out) می‌شوند و اطلاعات ناهمگونی را فعال می‌کنند که سپس برای شکل دادن ایده‌های تازه به هم می‌پیوندند.»

محققان این فرضیه را در تجربه دیگری آزمودند که در آن از ۱۵۱ جفت خواستند در اتاقی با ۱۰ وسیله، چه رودررو و چه به صورت مجازی، برای محصولی کاربردهای خلاق پیدا کنند.

در پایان این آزمایش، از شرکت‌کنندگان خواستند وسیله‌های داخل اتاق را به یاد آورند.

آنان دریافتند که آن‌هایی که به صورت مجازی کار کرده بودند، وقت بیشتری را صرف نگاه کردن به شریک خود کرده و زمان کمتری برای نگاه کردن به اطراف اتاق گذاشته بودند و وسیله‌های کمتری را به یاد می‌آوردند.

گروه‌هایی که رودررو با هم کار کرده بودند، زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به اطراف اتاق کرده و وسیله‌های بیشتری را به یاد آورده بودند.

نکته حائز اهمیت، اینکه محققان دریافتند که هر دو عامل «به طرز چشمگیری با افزایش تعداد ایده‌های خلاق مرتبط بوده است.»

ملانی بروکس، نویسنده این مطالعه، استاد روانشناختی کاربردی در دانشکده بازرگانی دانشگاه کلمبیا، چنین نظر داد: «آن‌ها [گروه مجازی] مشخصا آنقدر بر کار در حال انجام متمرکز بودند که فکر کردن‌شان محدودتر شد.»

آدام گرین، پروفسور روانشناسی در دانشگاه جورج تاون که جزو این تحقیق نبود، چنین نظر داد که این امر به این دلیل است که چهره‌ها حواس ما را پرت می‌کنند.

گرین گفت: «[توجه به] چهره‌ها واقعا برای مغز ما مهم‌ است و توجه زیادی به نگاه کردن به چهره‌ها معطوف می‌کنیم.»

«وقتی با کسی رودررو باشیم، مودبانه به نظر نمی‌رسد که مدتی طولانی مستقیم به صورتش نگاه کنیم.»

این یافته‌ها سپس در میان گروهی شامل ۱۴۰۹ مهندس در شرکت زیرساختی مخابراتی چند ملیتی آزمایش شد.

پس از یک ساعت حضور در کارگاه ایده‌پردازی، مهندسانی که مجازی کار کرده بودند، ایده‌های کلی کمتری در قیاس با جفت‌هایی به دست آورده بودند که رودررو فعالیت داشتند.

علاوه بر این، گروه‌های رودررو به طرز چشمگیری ایده‌های طرازاول‌تری در بستر ایده‌های پدید‌آمده داشتند.

 

منبع: independentpersian

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی