درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 09:30   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
  جادوی روابط‌عمومی
  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49424صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 - 12:02
تجزیه و تحلیل نظر سنجی ها نشان داد: شبکه های اجتماعی باید دارای محدودیت سنی باشد
دکتر دوورا هایتنر، نویسنده کتاب کمک به پیشرفت کودکان در دنیای دیجیتال، در این رابطه معتقد است ایمن نگه داشتن کودکان در رسانه های اجتماعی باید بیش از تلاش برای کنترل قرار گرفتن آنها در معرض محتوای نامناسب باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رسانه‌های اجتماعی به عنوان پدیده ای نسبتا جدید در جهان محسوب می شوند و در این میان متاسفانه کودکان و نوجوانان نیز از آن استفاده کرده و در معرض آسیب های ناشی از آن رار دارند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظر سنجی جدید در ایالات متحده نشان می دهد از هر ۱۰ والدین ، ۶ نفر معتقدند که کودکان زیر ۱۳ سال نباید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.

این مطالعه از ۲ هزار والدین کودکان بین ۵ تا ۱۸ سال در مورد دیدگاه های آنها در مورد رسانه های اجتماعی، به خصوص در مورد فرزندان خود سؤال کرد. این نظرسنجی نشان داد که ۶۱ درصد فکر می کنند استفاده از شبکه های اجتماعی برای نوجوانان مناسب نیست.

در حالی که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به فرزندان خود اجازه دسترسی به رسانه های اجتماعی را داده اند (۴۷%)، ۳۱ درصد دیگر به آنها اجازه ایجاد حساب کاربری در هر پلتفرمی را نمی دهند.

از بین کسانی که فرزندانشان قبلاً آنلاین هستند، ۶۹ درصد از والدین فکر می کنند که فرزندانشان به اندازه کافی بالغ هستند تا بتوانند آنجا باشند. ۶۰ درصد دیگر می گویند که برای آنها مهم است که فرزندانشان ارتباط اجتماعی داشته باشند. با این حال، اکثر آنها یعنی ۸۸ درصد شرکت کنندگان می گویند که در مورد استفاده فرزندشان از رسانه های اجتماعی مقررات سخت گیرانه ای دارند.

بسیاری از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که به فرزندانشان اجازه می دهند که بین دو تا سه ساعت در هفته از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، اگرچه برخی والدین در این رابطه سهل گیرتر هستند.

دکتر دوورا هایتنر، نویسنده کتاب کمک به پیشرفت کودکان در دنیای دیجیتال، در این رابطه معتقد است ایمن نگه داشتن کودکان در رسانه های اجتماعی باید بیش از تلاش برای کنترل قرار گرفتن آنها در معرض محتوای نامناسب باشد.

وی در این رابطه می گوید: بسیار مهم است تا بدانیم وقتی بچه‌ هایمان در کنار ما نیستند بهترین تصمیم‌ های ممکن را می‌ گیرند. اگر ما فقط آنها را زیر نظر داشته باشیم، چیزهایی را از دست خواهیم داد و روابط ما با فرزندانمان محدود به این می‌شود که مچ آنها را در حال انجام کار اشتباه بگیریم، نه اینکه به آنها آموزش دهیم چگونه کار درست را انجام دهند.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که اینستاگرام بخش جدید کنترل‌ والدین را راه‌ اندازی کرد که به والدین اجازه می ‌دهد محدودیت ‌هایی برای زمان نمایش نوجوانان خود تعیین کنند و بر افرادی که آنها دنبال می‌کنند و اینکه چه کسانی آنها را دنبال می‌کنند نظارت کنند.

 قبل از این سیاست جدید اینستاگرام، ۹ نفر از هر ۱۰ پاسخ‌ دهنده (۸۹ درصد). اذعان داشتند که همیشه فعالیت ‌های رسانه‌ های اجتماعی فرزندشان را برای امنیت و محافظت از آن ها زیر نظر دارند.


موضوع فوق ممکن است به این دلیل باشد که بیشتر آنها نگران هستند که فرزندانشان از طریق پلتفرم های اجتماعی با آزار و اذیت سایبری و سایر خطرات مواجه شوند.


۸۷ درصد از والدین نیز می گویند که به فرزندان خود گفته اند اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک نگذاشته و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را خصوصی نگه دارند.

 

علاوه بر این، ۶۳ درصد افراد، فرزندان خود را تشویق می ‌کنند که مراقب باشند چه کسانی را به عنوان دوست می ‌پذیرند یا به صورت آنلاین دنبال می‌کنند.

دکتر هایتنر در این رابطه می گوید:‌ شما می خواهید از فرزندتان حمایت کنید و این کار می تواند شامل نظارت باشد. من فکر می‌کنم بسیاری از والدین علاقه‌ مند به نظارت پنهانی هستند، اما فکر می‌کنم شما می‌خواهید آشکارا نظارت کنید و از آنها بخواهید کارهایی را که انجام می ‌دهند به شما نشان دهند، به‌ ویژه در مورد اینکه با چه کسانی ممکن است به صورت آنلاین در تماس باشند، با شما صحبت کنند.

دکتر هایتنر همچنین خاطرنشان می کند که ایجاد اعتماد بین والدین و فرزندان می تواند مسیری دشوار و طولانی داشته باشد. رفتار شما باید به نوعی باشد که اگر فرزندان شما چیزی را دیدند که باعث ناراحتی آن ها می شود یا اگر در موقعیتی هستند که نگران هستند به آن ها آسیب رسیده یا دچار مشکلات روانی شوند، باید به شما مراجعه کنند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds - sinapress

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش


  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  بازی‌هایی برای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جوانان


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد