درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:39   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49423صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 - 09:15
راه هایی برای تقویت مهارت های ویرایش خبر
این مطلب به توصیه هایی می پردازد که مهارت و توانایی ویرایش خبر را تقویت می کنند و کیفیت مطالب و اخباری را که می نویسید بهبود می بخشند:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این مطلب به توصیه هایی می پردازد که مهارت و توانایی ویرایش خبر را تقویت می کنند و کیفیت مطالب و اخباری را که می نویسید بهبود می بخشند:


۱. اخباری را که نوشته اید، بازخوانی کنید تا از درستی کلمات و جملات و آیین نگارش، نقطه گذاری و ترکیب کلمات و جملات مطمئن شوید و اشتباهات احتمالی را اصلاح کنید.

۲. مقاله یا مطلب را با صدای بلند بخوانید. اگر ناگزیر شدید نفس تازه کنید و یک جمله کامل را در یک نفس نتوانستید به طور کامل بخوانید، معلوم است که جمله تان بیش از حد طولانی بوده است.

۳. جملات را تا حد امکان کوتاه بنویسید. کوتاه نویسی کار دشوارتری از طولانی نویسی است، اما برای اعتبار بیشتر مطلب و کیفیت بالاتر آن لازم است.

۴. از «بولت پوینت» (●) تا حد امکان استفاده کنید. این کار، کارتان را هنگام نوشتن برای گذار از جمله ای به جمله ای دیگر یا از موضوعی به موضوع دیگر بسیار ساده می کند.

۵. متناسب با مخاطبتان مطلب بنویسید. مخاطبتان را بشناسید و بر اساس سلیقه ای که از آنها می شناسید، مطلب را تدوین و ویرایش کنید.

۶. از کلمات بیشتر برای رساندن منظورتان استفاده نکنید. سعی نکنید که برای توضیح یا تبیین نکته یا مطلبی، از واژه های اضافی استفاده کنید. از تکرار کلمات یا به کار بردن کلمات مترادف بپرهیزید.

۷. مطلب را تا حد امکان کوتاه نگاه دارید و سعی کنید اگر به طول مطلب اضافه می کنید، واقعا حرفی برای گفتن داشته باشید.

۸. حتما دو پارگراف اول مطلبتان را بازخوانی کنید تا مطمئن شوید که به وجود آن نیاز دارید. گاهی دو پارگراف اول تنها توضیح واضحات است.

۹. وقتی کارتان با مطلب تمام شد، آن را کنار بگذارید و پس از وقفه ای به آن بازگردید و آن را دوباره بخوانید. سعی کنید بار دوم نگاه نقادانه تری به مطلب داشته باشید.

۱۰. برای تمرین، ببنیید آیا می توانید پنجاه کلمه از مطلب را به شکلی که اثری بر محتوا و مفهوم مطلب نداشته باشد، کم کنید یا نه.

موفق باشید!

نوشته Sylvia Smith

منبع: ijnet

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد