درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 مرداد 1401 - 14:17   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دستورالعمل: مسئولان روابط‌عمومی سازمان‌های بهداشتی، باید مخاطبان خود را مهیای بیماری ویروس کرونا (کووید-19) کنند
  نشست شورای روابط‌عمومی وزارت صمت با حضور سخنگوی دولت
  معاون استاندار قم: متاسفانه برخی از روابط‌عمومی‌های استان عملکرد قدرتمندی ندارند
  اپل استراتژی تبلیغات تلویزیونی خود را تغییر داد
  برگزاری دوره تشریفات در روابط‌عمومی در شهرداری کرج
  اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات افزایش یافته است
  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد
  تواضع، فروتنی و مردم‌داری سه خصیصه اصلی مسئول روابط‌عمومی
  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است
  آمادگی بانک رفاه کارگران برای تامین مالی واحدهای تولیدی فعال در صنعت مس
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49422صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 - 22:43
نقش تبلیغات آنلاین در برندینگ محصولات زودمصرف
پژوهش‌ها نشان می‌دهد رشد فروش کالاهای زودمصرف برندهای مختلف به میزان قابل ‌توجهی به رسانه‌ای که برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند، وابسته است. این رسانه‌ها شامل رسانه‌های چاپی، رسانه‌های محیطی، رسانه‌های دیجیتال، رادیو و تلویزیون و پست مستقیم (ارسال نامه، بروشور، ایمیل، نمونه محصول و انواع پیشنهادات مختلف درزمینهٔ پیشبرد فروش) می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| صاحب‌نظران حوزه تبلیغات همواره تأکید می‌کنند که هیچ نسخه واحدی برای تبلیغات آنلاین در صنایع گوناگون وجود ندارد. ابزارها و کانال‌های مورد استفاده برای تبلیغات، از صنعتی به صنعت دیگر و از موقعیتی به موقعیت دیگر می‌تواند متفاوت باشد. یکی از صنایعی که همیشه در خصوص استفاده آن از تبلیغات آنلاین بحث‌های مختلفی وجود داشته، صنعت کالاهای زودمصرف یا همان Fast Moving Consumer Goods(FMCG) بوده که برخی آن را با عنوان Consumer Packaged Goods(CPG) می‌شناسند.

از جمله کالاهای زودمصرف می‌توان به مواد غذایی بسته‌بندی‌ شده، محصولات تمیزکننده و شوینده‌ها، لوازم‌آرایشی، داروهای بدون نسخه مانند مسکن‌های دوز پایین، انواع نوشیدنی‌ها، لوازم‌التحریر، محصولات بهداشتی و مراقبتی و همچنین لوازم الکترونیکی ارزان‌قیمت مانند تلفن همراه، هدفون و… اشاره کرد. به‌طور معمول، حاشیه سود فروش محصولات تند مصرف به نسبت سایر محصولات بالا نبوده و سود تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، از حجم بالای فروش تأمین می‌شود.

از منظر بازاریابی، محصولات این صنعت، جزو نیازهای روزانه مشتریان بوده و فرآیند فروش آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم و به‌واسطه شبکه گسترده‌ای از خرده‌فروش‌ها صورت می‌گیرد. یکی از بخش‌های حساس و اغلب پرهزینه این صنعت مربوط به عملیات توزیع بوده و سهم بازار شرکت‌ها اغلب رابطه مستقیمی با داشتن یک شبکه توزیع منظم دارد. با توجه ‌به وفاداری پایین مشتریان به این نوع از محصولات، شرکت‌ها در تلاشند تا به کمک روش‌هایی همچون قرعه‌کشی، جایزه و باشگاه مشتریان، تا حدی این وفاداری پایین را جبران کنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد رشد فروش کالاهای زودمصرف برندهای مختلف به میزان قابل ‌توجهی به رسانه‌ای که برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند، وابسته است. این رسانه‌ها شامل رسانه‌های چاپی، رسانه‌های محیطی، رسانه‌های دیجیتال، رادیو و تلویزیون و پست مستقیم (ارسال نامه، بروشور، ایمیل، نمونه محصول و انواع پیشنهادات مختلف درزمینه پیشبرد فروش) می‌شود.

برخی بر این باورند که دشواری‌های مربوط به فروش آنلاین این محصولات سبب شده تا فعالان این صنعت توجه لازم به تبلیغات آنلاین نداشته باشند. این در حالی است که تا چند سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد فروشگاه‌های آنلاین لباس و مد رونق بگیرند و مصرف‌کنندگان، لباسی را بدون مشاهده فیزیکی آن خریداری کنند. کمااینکه هم‌اکنون نیز فروشگاه‌های آنلاین و دلیوری‌های کالاهای زودمصرف در میان مصرف‌کنندگان در حال محبوبیت بیشتر نسبت به چند سال گذشته است.

بر خلاف تصور رایج، تبلیغات آنلاین می‌تواند نتایج مثبتی در بخش برندینگ و فروش صنعت FMCG داشته باشد. کاهش هزینه تبلیغات برای برندینگ، قابلیت سنجش و اندازه‌گیری نتایج کمپین تبلیغاتی، شخصی‌سازی محتوای تبلیغاتی، دسترسی به کاربران متنوع، استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های اجتماعی و امکان هدف‌گیری مخاطب از جمله مزایای تبلیغات آنلاین برای این صنعت به‌حساب می‌آید.

رشد استفاده از تبلیغات آنلاین در صنعت FMCG

گسترش روزافزون فضای وب و شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا با ایجاد پل ارتباطی عمیق بین داده‌های دقیق مشتریان و بازخورد مخاطبان فعال در شبکه‌های اجتماعی با خرده‌فروش‌ها و تولیدکنندگان، نتایج قابل ‌توجهی در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی به‌دست آورد. در تبلیغات دیجیتال با توجه‌ به پلتفرم‌های مختلف نمایش، امکانات متنوعی برای هدف‌گیری وجود دارد. این در حالی است که به‌عنوان ‌مثال در تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات محیطی چنین امکانی قابل دسترسی نیست. تبلیغات دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که آمار دقیقی از میزان بازدید و تأثیرگذاری تبلیغ روی مخاطبان به‌دست آورد. تبلیغات هدفمند که انواع مختلفی از آن در صنعت تبلیغات آنلاین همچون ریتارگتینگ، تبلیغات موضوعی، رفتارمحور و کلیدواژه‌ای وجود دارد و در ایران، از سوی پلتفرم‌هایی همچون یکتانت ارائه می‌شود، از جمله راه‌هایی است که می‌توان برای هدف‌گذاری تبلیغ و شخصی‌سازی آن حتی در صنعت FMCG استفاده کرد.

بر اساس تحقیقی در آمریکا که از سوی eMarketer انجام شده، میزان سهم تبلیغات آنلاین در بودجه تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ مورد بررسی قرار گرفته است. براساس این تحقیق، در سال ۲۰۱۶، تبلیغ‌کنندگان آمریکایی کالاهای تند مصرف، ۵٫۹۷ میلیارد دلار از بودجه خود را به تبلیغات دیجیتال اختصاص دادند که این مقدار نسبت به سال ۲۰۱۵ ، حدود ۱۸٫۲درصد افزایش داشته است. بر خلاف تصور رایج، تولیدکنندگان محصولات FMCG جزو بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان رسانه‌های دیجیتال هستند و آخرین آمارها حاکی از آن است که این صنعت، بیش از 30 میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال هزینه کرده و نکته قابل توجه آن این است که 70 درصد آن به تبلیغات تلفن همراه اختصاص داشته است. در کشور ما نیز شرکت‌های بسیاری هستند که از انواع تبلیغات آنلاین همچون اینفلوئنسر مارکتینگ، ریتارگتینگ، تبلیغات درون اپلیکیشنی و دیگر انواع آن استفاده می‌کنند.

تحقیق مورد اشاره، با مقایسه هزینه‌کرد صنایع مختلف در بخش تبلیغات آنلاین نشان می‌دهد که صنعت خرده‌فروشی، تا پایان سال 2022، از مرز 50 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت؛ رقمی که هیچ صنعت دیگری به آن نزدیک نخواهد شد و بخش عمده‌ای از صنایع تا پایان دوره پیش‌بینی، در سال 2023 بین 10 تا 20 میلیارد دلار در سال هزینه خواهند کرد. در جدول زیر، هزینه‌کرد صنعت کالاهای زودمصرف را با عنوان CPG (Consumer Packaged Goods) می‌بینید.

تبلیغات موبایلی، محبوب‌ترین حوزه تبلیغات آنلاین برای صنعت FMCG

تبلیغات موبایلی تا حد زیادی محبوب‌ترین مقصد مخارج در بخش تبلیغات آنلاین در ایالات متحده است. با این‌ حال، به نظر می‌رسد در سال‌های پیش‌رو، این جایگاه تغییر کرده و به تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی Connected TV)) یا همان CTV برسد. با این ‌حال، جایگاه نخست هم‌اکنون در اختیار تبلیغات موبایلی بوده و در ایران نیز شرکت‌هایی همچون ادیوری در این بخش فعال بوده و به تبلیغات درون اپلیکیشنی می‌پردازند.

یکی از پنج صنعتی که در دنیا، بیش از 70 درصد از بودجه تبلیغات آنلاین خود را به تبلیغات موبایلی اختصاص می‌دهند، صنعت FMCG بوده و در کنار آن صنایع سرگرمی‌ها، محصولات محاسباتی و لوازم الکترونیکی مصرفی، خدمات مالی و مخابرات قرار دارند.

براساس این آمارها، می‌توان گفت که نگرانی برخی شرکت‌های داخلی در بخش کالاهای زودمصرف از استفاده از تبلیغات آنلاین برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی خود، نگرانی بی موردی بوده و با استفاده صحیح از ابزارهای موجود در دیجیتال مارکتینگ می‌توان هم در بخش برندینگ و هم در بخش فروش به نتایج مثبت قابل توجهی برای معرفی و فروش محصولات به مصرف‌کنندگان رسید.
 

منبع: tejaratetalaeenews

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد


  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست


  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟


  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


  زیستن در جهان چند فرهنگی


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی


  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد


  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی


  گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد


  محبوبیت فیس‌بوک در بین نوجوانان به شدت کاهش یافته است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد