درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49414صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 - 13:04
معرفی کتاب: دگرگونی دیجیتال
مطالعه کتاب «دگرگونی دیجیتال» به همه مدیرانی که قصد دارند از قافله شتابان تغییر و تحولات تکنولوژیک عقب نمانند و خود و سازمان‌های تحت رهبری‌شان را به سلامت و با اقتدار به پیش ببرند، توصیه می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کتاب «دگرگونی دیجیتال» به قلم توماس‌ام زیبل به رشته تحریر درآمده و توسط سیدحسین علوی‌لنگرودی ترجمه شده است.

این کتاب در ۲۰۴ صفحه، شامل پیشگفتار، مقدمه و مطالب اصلی در ۶ فصل در بهار سال ۱۴۰۱توسط نشر آماره منتشر شده است.

در پیشگفتار کتاب که به قلم کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا نوشته شده، چنین آمده است: «نویسنده در این کتاب به تلاقی چهار نیروی بزرگ تکنولوژیک پرداخته است که عبارتند از: محاسبات ابری، دیتای بزرگ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا. این چهار نیرو در مجموع عامل اصلی انقراض صنایع مختلف بوده و خواهند بود و موجودیت و اهمیت بسیاری از سازمان‌ها را کمرنگ کرده‌‌اند و مهر پایانی خواهند زد بر وجود بسیاری دیگر از سازمان‌ها. در همین دوران ما شاهد ظهور و گسترش گونه‌های جدیدی از سازمان‌ها هستیم که از DNA عصر دیجیتال جدید سر برآورده‌‌اند و با سرعت به پیش می‌‌تازند.»

در واقع، کتاب دگرگونی دیجیتال دریچه‌ای است به سوی آینده کسب و کار و می‌کوشد تا توضیح دهد روندهای آینده تکنولوژی با محوریت تکنولوژی‌های دیجیتال چه بر سر کسب و کارها و سازمان‌ها خواهند آورد و باعث انقراض کدام صنایع و کسب و کارها خواهند شد و زمینه‌ساز پیدایش و گسترش کدام مشاغل و کسب و کارها خواهند شد.

در فصل اول کتاب با عنوان «تعادل نقطه‌ای» نویسنده به اعماق تاریخ سفر کرده و به بررسی دلایل انقراض گونه‌های مختلف جانوری و پیدایش گونه‌های جدید پرداخته است و پس از آن به عوامل موثر بر شکل‌گیری تحولات سریعی پرداخته که در قرن بیستم بر سر شرکت‌ها و محصولات پرطرفدار و مشهور آمده و علل انقراض آنها را پس از مدت کوتاهی مورد بررسی قرار داده است و بر این نکته تاکید می‌کند که در این عصر پرهیاهو، برد و شانس بقا نصیب شرکت‌‌هایی خواهد شد که مرتکب کمترین خطا و اشتباهی در استفاده از منابع محدود موجود شوند و شرکت‌‌هایی که بدون داشتن دانش کافی اقدام به مصرف منابع جدید می‌کنند و به درستی نمی‌دانند که چگونه باید از آن منابع محدود نهایت بهره را ببرند به فنا خواهند رفت و دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ماند.

در فصل دوم کتاب که «دگرگونی دیجیتال» نام دارد، نویسنده به تعریف ماهیت دگرگونی دیجیتال و عوامل پیش‌برنده آن می‌پردازد و بر این نکته تاکید می‌کند که دگرگونی دیجیتال تنها یکسری تغییرات نسلی در تکنولوژی اطلاعات یا جابه‌جایی فرآیندهای شرکت‌ها، داده‌ها و اطلاعات به یک پلتفرم دیجیتال نیست و صرف سرمایه‌گذاری در تکنولوژی به معنای دگرگونی دیجیتال نخواهد بود. علاوه بر این، نویسنده به ما هشدار می‌دهد که تمام شرکت‌های امروز چه کوچک و چه بزرگ به‌شدت از جانب بازیگران جدید و چابکی تهدید می‌شوند که به واسطه برخورداری از دیتا و ابزارهای تکنولوژیک به عنوان پیشگامان دگرگونی دیجیتال عمل می‌کنند و گوی سبقت را از شرکت‌های بزرگ و نامدار ربوده‌اند.

در فصل سوم کتاب با عنوان «و عصر اطلاعات شتاب می‌گیرد» نویسنده کتاب به ذکر توضیحاتی درباره چهار تکنولوژی پیش‌برنده دگرگونی دیجیتال یعنی محاسبات ابری، دیتای بزرگ، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با زبانی ساده و گیرا می‌پردازد و سعی می‌کند نشان دهد این چهار تکنولوژی بزرگ و تاثیرگذار در کدام نقطه با هم تلاقی می‌کنند و در کنار هم بزرگ‌ترین دگرگونی تاریخ بشر را در سال‌های آینده رقم خواهند زد. علاوه بر این در این فصل به مزایای اقتصادی و اجتماعی و فرصت‌های نهفته در هر کدام از این چهار تکنولوژی برای شرکت‌ها و کسب و کارها اشاره شده است که مرور آنها به خواننده این امکان را می‌دهد تا تصویری روشن از آینده در ذهن خود ترسیم کند.

فصل چهارم کتاب با عنوان «یک شرکت دیجیتالی» به چشم‌اندازهای آینده برای شرکت‌ها و کسب و کارها می‌پردازد و نمونه‌های متعددی از شرکت‌هایی را مورد اشاره قرار می‌دهد که به خاطر کم‌توجهی و بی‌تفاوتی‌شان نسبت به تغییر و تحولات تکنولوژیک مسیر سقوط و نابودی را در پیش گرفتند و امروزه از آنها فقط نامی باقی مانده است و بس. نویسنده در این فصل علاوه بر اشاره به شکست‌خوردگانی مانند یاهو، بلاک باستر و بوردرز که در روزگاری نه چندان دور حرف اول را در دنیا می‌زدند اما به سرعت راه سقوط را در پیش گرفتند به شرکت‌های موفقی نیز اشاره می‌کند که توانسته‌اند همگام با تحولات تکنولوژیک و دیجیتال به پیش بروند و نردبان ترقی را به درستی طی کنند شرکت‌هایی مانند انژیه، اینل، کاترپیلار و جان دیر.

فصل پنجم کتاب با عنوان «انبوهی از تکنولوژی‌های جدید» نگاهی دارد به محصولات و اپلیکیشن‌های جدیدی که با محوریت چهار تکنولوژی پیش‌برنده دگرگونی دیجیتال در حال سیطره پیدا کردن بر بازارهای جهانی هستند و توانسته‌اند با پیوند زدن این تکنولوژی‌ها با هم دنیایی متفاوت را برای کسب و کارها رقم بزنند.

در فصل ششم کتاب که عنوان «برنامه عمل مدیرعامل» به آن داده شده است، برنامه عملی ۱۰ ماده‌ای برای مدیرعامل ارائه شده که یک نسخه کاربردی و موثر برای ورودی موفق و موثر به دنیای دگرگونی دیجیتال است و مدیران عامل و سایر مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از آن با دیدی باز و گام‌‌هایی حساب شده و با اعتماد کامل به آینده وارد کارزار بزرگ و سرنوشت‌ساز همگام شدن با دگرگونی دیجیتال شوند و از این آزمون سخت سربلند و موفق بیرون آیند.

مطالعه کتاب «دگرگونی دیجیتال» به همه مدیرانی که قصد دارند از قافله شتابان تغییر و تحولات تکنولوژیک عقب نمانند و خود و سازمان‌های تحت رهبری‌شان را به سلامت و با اقتدار به پیش ببرند، توصیه می‌شود.
 

منبع: donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد