درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:27   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49388صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 - 13:20
دلایل ناکارآمدی توجه به شمار مخاطبان
ارقام دروغ نمی گویند اما آدمها دروغ می گویند. بدتر از آن این که مردم در تفسیر معنای ارقام به خود دروغ می گویند. سالها ناشران بازدید از وبسایت‌شان یا کلیک کردن روی آن را به حساب خواندن نشریه یا وبسایتشان می گذاشتند؛ این کار مثل آن است که کسی که از کنار دکه روزنامه فروشی رد می شود، خواننده روزنامه محسوب شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ارقام دروغ نمی گویند اما آدمها دروغ می گویند. بدتر از آن این که مردم در تفسیر معنای ارقام به خود دروغ می گویند.

سالها ناشران بازدید از وبسایت‌شان یا کلیک کردن روی آن را به حساب خواندن نشریه یا وبسایتشان می گذاشتند؛ این کار مثل آن است که کسی که از کنار دکه روزنامه فروشی رد می شود، خواننده
روزنامه محسوب شود.

در مقاله ای مشهور که درباره شمار مخاطبان در یکی از شماره های سال ۲۰۱۴ مجله تایم منتشر شد، واقعیت این اعداد و آمار را برای بسیاری از ما روشن کرد.

نویسنده این مقاله گفت که پژوهشی که انجام داده حاکی از آن است که ۵۵ درصد از حدود دو میلیارد بازدیدی که از وبسایتها می شود، حداکثر ۱۵ ثانیه طول می کشد. همان مدت هم ممکن است صرف توجه یا خواندن مطلب نشود، بلکه تورق باشد یا حتی توجه به آگهی ها.

نویسنده مقاله مجله تایم از آمار و اعدادی تعریف کرد که نام مجموعه آنها را توجه به وبسایت گذاشت که نشانگر آن است که مدت زمانی که صرف مطالعه یک مطلب می شود چقدر است و شمار دفعات بازگشت به وبسایت برای خواندن بیشتر چقدر است.

عرضه نامحدود و تقاضای محدود

مقاله سال ۲۰۱۴ مجله تایم به این اشاره کرد که همرسانی کردن مقالات در شبکه های اجتماعی یا «پسندیدن» آنها نشانه توجه به آنها یا حتی مطالعه دقیق آنها نیست. برعکس، ثابت شده که کسانی که بیشترین وقت را برای مطالعه یک مقاله می گذارند، کمترین فعالیت را در شبکه های اجتماعی دارند.

توجه به مقالات و صرف کردن وقت بیشتری روی صفحات آنها، از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای تخمین زدن میزان تعامل مخاطبان با وبسایت یا مطالب آن، بهترین راه آن است که میزان فرصتی را که هر بازدید کننده در وبسایت صرف می کند، بسنجیم.

وفاداری به وبسایت که با تعداد دفعات بازگشت به آن روشن می شود، از نکات مهم دیگری است که تعیین کننده میزان توجه مخاطب یا بازدیدکننده وبسایت به مطالب آن است.

توجه مخاطبان به محتوای یک مقاله با خواندن نظراتی که ممکن است روی خود وبسایت بگذارند یا نام نویسی برای شرکت در نشست یا سمینار یا بحثی که پیرامون مطالب مطرح شده در آن مقاله خاص برگزار می شود، از راه های دیگر سنجش میزان علاقه و توجه مخاطبان به محتوای وبسایتهاست.

تحلیل داده با استفاده از نرم افزارهایی چون گوگل آنالیتیک نیز انجام پذیر است و اغلب نتایج واقعی و عینی به دست می دهد که بازخورد خوبی برای خبرنگاران و سردبیران تلقی می شود.

دی بی اس اینتراکتیو هم از وبسایت هایی است که می تواند راهنمای خوبی برای درک و دریافت میزان توجه و تعامل مخاطبان به محتوای وبسایت باشد.

آموزشی دی بی اس اینتراکتیو

یک گروه بین المللی از خبرنگاران در همکاری با دانشکده اقتصاد لندن و با حمایت طرح خبری گوگل راهنمایی مشروح پیرامون آن منتشر کرده که هوش مصنوعی چگونه می تواند تعامل ایجاد کند و تعداد مخاطبان وفادار را بیشتر کند.

Reader Revenue Playbook که از سوی طرح خبری گوگل ارائه می شود، کاربران خود را گام به گام وارد فرایندی می کند که ویژه اندیشیدن به تعامل با مخاطب، تحلیل آن، و اجرای یک برنامه که مخاطبان بیشتری را جلب کند، طراحی شده است. بسیاری از بخشهای این فرایند آموزش بازاریابی است که خبرنگاران عمدتا در دانشگاه یا در حین کار نمی آموزند. تحلیل و بررسی این نوع داده ها به آگاهی بیشتر از برخورد مخاطبان با مطالب وبسایت های خبری کمک شایانی می کند.

پاداش اشتباه

توجه به شمار کلیک ها یا بازدیدها یا صرف تعداد مخاطب اشتباهی است که بسیاری ناشران مرتکب می شوند و بالا بودن اعدادی از این دست را به نادرستی بنایی برای تایید محتوای مطالبشان از سوی مخاطبان تلقی می کنند، در حالی که آنچه اهمیت دارد، کیفیت ارتباط مخاطبان با مطالب است نه صرف تعداد آنها یا شمار کلیک روی مطالب. به عبارت دیگر، در این راستا، آنچه بیش از کمیت اهمیت دارد، کیفیت مطالعه وبسایت و تعامل با مطالب آن است.

ایراد بزرگی که این شیوه محاسبه دارد،‌ آن است که تنها به فن آوری برای تخمین زدن میزان اقبال مطلب یا وبسایتی خاص تکیه می کند.

به همان نسبت، سنجش موفقیت بر اساس رشد درآمد، میزان نقدینگی نشریه یا میزان سرمایه ای که صرف آن می شود یا از آن گرفته می شود نیز اشتباهی فاحش است.
 

نوشته James Breiner
این مطلب بدواً در وبلاگ جیمز براینز منتشر شده و بازنشر آن در وبسایت آی جی نت با اجازه انجام شده است.
تصویر از آنسپلش، عکاس: Campaign Creators.
منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد