درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49374صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 - 13:27
شیوه‌های تهیه خبرنامه برای خبرنگاری تنش
خبرنامه ها یا بولتن های خبری از راه های محبوبی هستند که رسانه ها برای انتشار گسترده تر مطالبشان میان خوانندگان استفاده می کنند اما تهیه خبرنامه های مناسب و کارآمد خیلی ساده نیست، به ویژه در شرایط تنش.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| خبرنامه ها یا بولتن های خبری از راه های محبوبی هستند که رسانه ها برای انتشار گسترده تر مطالبشان میان خوانندگان استفاده می کنند اما تهیه خبرنامه های مناسب و کارآمد خیلی ساده نیست، به ویژه در شرایط تنش.

David Hundeyin دیوید هوندیین، که خبرنگار آفریقایی است و برنده جوایز گوناگون خبرنگاری شده است، چندی پیش پیرامون خبرنامه اش به نام هفته نامه آفریقای غربی با مرکز بین المللی خبرنگاران صحبت کرد. او که اهل نیجریه است، پس از نوشتن و انتشار مقاله ای تحقیقی که پیرامون بدرفتاری با کارمندان گروه های UBA و Dangote تهیه شده بود، از سوی مقام های نیجریه تهدید شد و ناگزیر شد از کشورش بگریزد.

او می گوید خبرنامه اش را از سال گذشته و زمانی که از نیجریه خارج شد منتشر کرد و می افزاید که تهیه و انتشار این خبرنامه در شرایطی که هنوز به شرایط تازه اش در یک سرزمین غریب عادت نکرده، برایش دشوار است. او انتشار خبرنامه اش را از ژوئن سال ۲۰۲۱ آغاز کرد. این خبرنامه به واکاوی مشکلات و رویدادهای مهم و شاخص در آفریقای غربی می پردازد، از جمله به ریشه ها و دلایل تروریسم در نیجریه.

هوندیین یین توصیه هایی برای خبرنگارانی دارد که در صدد تهیه و انتشار خبرنامه هستند یا مشغول این کارند. این توصیه ها را اینجا می خوانید.

تشخیص نیازهای مخاطبان

اگر تهیه خبرنامه ای را آغاز می کنید، مهمترین نکته ای که باید مد نظرتان باشد، این است که دریابید مخاطبانتان چه نیازهایی دارند که ممکن است از دیگر نشریات تامین نشود. باید نقطه تمرکز خود را در انتشار خبرنامه پیدا کنید و تصمیم بگیرید که چند وقت یک بار می خواهید خبرنامه تان را منتشر کنید؛ هفتگی، هر دو هفته یا ماهانه.

خبرنامه آفریقای شرقی بیش از ۱۰۰ هزار مشترک در سراسر جهان دارد.

ایجاد روابط با خوانندگان

آقای هوندیین می گوید هنگام تهیه خبرنامه تصمیم گرفته که از خود نظری نداشته باشد و تنها به ارائه خبر و تحقیق دقیق پیرامون موضوعات خبری بپردازد و از تحلیل و تفسیر دوری کرده است اما سبک نوشتارش را به گونه ای برگزیده است که جلب مخاطب کند. او می گوید به سبب نوع مطالبی که برای پوشش دادن انتخاب کرده و مطالب خود را به شیوه ای مبدعانه و مبتکرانه نوشته است، موفق به هنجار شکنی و جلب مخاطبان و خوانندگان بیشتری شده است.

بعد از تهیه مطلبی با عنوان مبدعانه پیرامون مبدا بوکوحرام برای خبرنامه اش، توانسته ۴۰۰۰ مخاطب بیشتر را جلب کند.

اما می گوید که دشواری این کار آن بوده که پیرامون بوکوحرام باید به شیوه ای دقیق و عمیق تحقیق و ریشه یابی می کرده که تا آن زمان انجام نشده بوده است.

او می گوید برای تهیه این گزارش تاریخچه بوکو حرام را تا دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی ردگیری کرده است و دریافته چگونه این گروه که از انشعابات گروه سلفی ها بودند، وارد نیجریه شدند. همه این مطالب را به شیوه ای تدوین و تنظیم کردم و نوشتم که برای خوانندگان جذاب باشد.

اولویت دادن به موضوعات مورد علاقه خوانندگان

هوندیین می گوید که از ابتدا که به فکر تهیه و توزیع خبرنامه افتاد، تصور نمی کرد که به عنوان یک وسیله ارتباط رسانه ای از آن استفاده خواهد کرد؛ بلکه در اندیشه آن بود که این راهی کارآمد و موثر است برای انتقال آگاهی به شیوه ای مختصر و مفید به گروه بزرگی از مردم که برخی از آنها ممکن است به شیوه ای دیگر به اطلاعات تحقیق شده و موثق دسترسی نداشته باشند یا دست کم به آسانی نتوانند به آن دست یابند.

وی می گوید مهمترین نکته برای پیشرفت و گسترش آبونمان و توزیع یک خبرنامه آن است که اطلاعات دقیق و مفید و تازه ای داشته باشد و به اطلاعات مخاطبان بیافزاید. او اضافه می کند که از زمانی که آموخته که نحوه برخورد و میزان و نوع استقبال از خبرنامه و مقاله در غرب با آفریقا تفاوت دارد، دریافته که کسب درآمد در غرب با گرایش به موضوعات و شیوه نوشتاری که در آفریقا به آن خو کرده، آنقدر ساده نیست. این دو نوع مخاطب و دو دنیا با هم کاملا تفاوت دارند.

 

نوشته Lungelo Ndhlovu
منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد