درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 مرداد 1401 - 08:12   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی

  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی


ادامه ادامه مطلب سه

هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین

  هوشمندی؛ مهارت کلیدی یک خبرنگار آنلاین


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر اقتصاد و دارایی: گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی موفق عمل کرده است
  تولید ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان محیط زیست
  امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان
  درباره «سانسور نامحسوس» در رسانه‌های اجتماعی چه می‌دانیم؟
  تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مدیر روابط‌عمومی بیمه دی
  نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد
  تجلیل فرماندار نهبندان از مسئول روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی
  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی سوادکوه شمالی
  زیستن در جهان چند فرهنگی
  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49364صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 - 16:10
10 اشتباه استارتاپ‌ها در انجام کارهای روابط‌عمومی
حرف درباره روابط‌عمومی زیاد است. طرز فکر یک متخصص روابط‌عمومی، مثل یک داستان نویس و استراتژیست است. بسیاری از استارتاپ ها داستان های جذابی برای شنیدن دارند، روایت این استارتاپ ها در طول سالیان گذشته نقل شده و مورد علاقه مردم است. با این حال، نمی توان از اشتباهات رایجی گذشت که در کسب وکارهای نوپا در زمان عرضه داستان های جذابشان در روابط‌عمومی‌ها، همه چیز را تغییر می دهد. رونجینا جاشوآ در فوربز به 10 اشتباه رایج استارتاپ ها در انجام روابط‌عمومی اشاره کرده است که برگرفته ای از آن را می خوانید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی بخشی مهم از بازی طولانی مدت برندهاست. به یاد داشته باشید روابط‌عمومی پرداخت پول به رسانه ها و آنلاین ماندن برای مدت طولانی نیست. بنابراین باید برای روابط‌عمومی یک نقشه راه بلندمدت تعریف کنید.

حرف درباره روابط‌عمومی زیاد است. طرز فکر یک متخصص روابط‌عمومی، مثل یک داستان نویس و استراتژیست است. بسیاری از استارتاپ ها داستان های جذابی برای شنیدن دارند، روایت این استارتاپ ها در طول سالیان گذشته نقل شده و مورد علاقه مردم است. با این حال، نمی توان از اشتباهات رایجی گذشت که در کسب وکارهای نوپا در زمان عرضه داستان های جذابشان در روابط‌عمومی‌ها، همه چیز را تغییر می دهد. رونجینا جاشوآ در فوربز به 10 اشتباه رایج استارتاپ ها در انجام روابط‌عمومی اشاره کرده است که برگرفته ای از آن را می خوانید.

1.انتشار بیانیه مطبوعاتی بدون اینکه بدانید واقعا چه می کنید

بیانیه مطبوعاتی خوب است اما کاربردهای آن طی سال های گذشته تغییر کرده است. بسیاری نمی دانند به واقع کار این بیانیه ها چیست و چه کسی را هدف قرار می دهد. زمانی که شما مشغول تهیه پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی هستید، در واقع آن را خطاب به روزنامه نگاران و هم چنین صنعتی که در آن کار می کنید، می نویسید. در این پیش نویس شما اهمیت بیانه مطبوعاتی برای بخش اخبار یا صنعت را برجسته می کنید.

2.شروع خیلی دیر کمپین های روابط‌عمومی

پرسش درباره کمپین های روابط‌عمومی زیاد است. نکته مهم این است که انجام هرکار خوبی به برنامه ریزی کافی نیاز دارد و باید خیلی زود کار در این باره را شروع کنید. استارتاپ های آماده، از شش ماه پیش از برگزاری کمپین با کارشناسان صحبت می کنند. کار واقعی برای برگزاری کمپین های روابط‌عمومی از هفته ها قبل از برگزاری رویدادها آغاز می شود. این شروع مناسب، این فرصت را به کارشناسان می دهد تا با درک بهتر هدف اصلی استارتاپ، استراتژی های مناسب برای پیشبرد برند را توسعه دهند. با این حال، اگر خیلی زود کار را شروع کنید، ممکن است رسانه ها اخبار رویداد شما را زودتر از آنچه که باید، ببینند و کمتر به آن اهمیت بدهند.

3.پرسیدن آنچه روابط‌عمومی می تواند برای شما انجام دهد، نه آنچه شما باید برای روابط‌عمومی انجام دهید

دیدگاه بسیاری از بنیانگذارن استارتاپ ها درونی است. داشتن چنین دیدگاهی در شرایطی که فردی با استارتاپش نفس می کشد و زندگی می کند، طبیعی است. اما متاسفانه هر بنیانگذاری بازیکن جدیدی است که باید خود را ثابت کند. مهم نیست که شما فکر می کنید محصول یا خدماتتان تا چه اندازه پیشرفته است. به یاد داشته باشید که روزنامه نگاران استارتاپ های زیادی را دیده اند که آمده اند و رفته اند، بدون گفتن این جمله ساده «تشکر؛ بعدا می بینمت». اعتبار، خلاقیت و نوآوری چیزی است که گزارشگران در زمان نگارش داستان هایشان دنبال می کنند. اگر داستان شما براساس این عوامل مهم ساخته نشده، فرصت های شما محدود است.

4.فقدان پیام های کلیدی تعریف شده

در هر تلاشی در روابط‌عمومی، دست کم سه تا پنج پیام کلیدی را باید مشخص کنید. دانستن این نکات کلیدی به شما کمک می کند درباره اهداف واضح صحبت کنید. نکته دیگر بیرون کشیدن اهداف از دل اعلامیه ای است که قصد انتشار آن را دارید. این بهترین راه برای مشخص کردن جایگاهی است که آن را دنبال می کنید.

5.عدم تعیین بودجه برای روابط‌عمومی

اینکه بعضی استارتاپ ها هزینه روابط‌عمومی را پرداخت نکردند و تمایلی به آن ندارند، تعجب برانگیز است. اینطور به نظر می رسد که روابط‌عمومی نوشتن محتواست، اما نباید فراموش کرد که زبان، قدرتمندترین سلاح هر کسب کاری است. استفاده از کلمه های مناسب، نقش تعیین کننده ای در روابط کسب وکارها و مشتریان دارد. این را می توان به خوبی در بیانیه های مطبوعاتی ضعیف و قوی کسب وکارها دید.

6.بی توجهی به مشاوره تخصصی

شکست در دریافت توصیه های کارشناسان و متخصصان، به روندی در استارتاپ های جوان تبدیل شده است. فعال بودن به معنای پیش بینی همه مشکلات در زمینه های مختلف از جمله روابط‌عمومی و تنظیم امور برای غلبه بر آن نیست. برای استارتاپ ها تمرکز بر حوزه های بازاریابی و استفاده از توان تخصصی کارشناسان در حوزه روابط‌عمومی ارزش دارد. بیشتر استارتاپ ها باید به توان متخصصان روابط‌عمومی دسترسی داشته باشند.

7.کار با رسانه های اشتباه

یکی از بزرگترین شکست ها در رابطه رسانه ها و روابط‌عمومی‌ها عدم تحقیق درباره گزارشگران است. بعضی آژانس ها یک فرایند تعریف شده برای انتخاب رسانه و مذاکره ایجاد کرده اند. با این حال، استخدام بازاریابان تازه کار به عنوان کارکنان روابط‌عمومی‌ها فرایند کار با رسانه ها را دچار مشکل می کند. استارتاپ ها باید پیش از همکاری با گزارشگران درباره پیشینه آن ها تحقیق کنند، گزارش های قبلی آن ها را بخوانند تا بتوانند با رسانه های درست کار کنند.

8.عدم پیگیری و اندازه گیری

روابط‌عمومی، اگر آن را درست انجام دهید، قابل اندازه گیری است. ایجاد هدف و مسئله برای روابط‌عمومی کلید رسیدن به چنین شرایطی است. می خواهید چند مقاله منتشر شود؟ به چند نفر می خواهید دسترسی پیدا کنید؟ به چه کسانی؟ چه میزان ترافیک وب سایت را هدف گذاری کرده اید؟ این ها می تواند به عنوان شاخصی برای اندازه گیری عملکرد روابط‌عمومی در استارتاپ ها نقش آفرینی کند.

9.عدم پیگیری از مسیر رسانه ها و پوشش ایمن

این نکته ای است که گروه های فروش آن را می دانند، اما برای بازاریابان و روابط‌عمومی‌ها کمرنگ تر است. نکته این است؛ پیگیری عنصری جادویی در توسعه روابط خوب با شرکاست. با رسانه ها می توانید درباره موضوعاتی که برای مخاطبان جذاب است آگاهی پیدا کنید، موضوعاتی که نه فقط برای مشتریان شما بلکه برای صنعت شما جذاب است را از مسیر رسانه ها پیدا کنید.

10.نداشتن برنامه طولانی مدت

روابط‌عمومی بخشی مهم از بازی طولانی مدت برندهاست. به یاد داشته باشید روابط‌عمومی پرداخت پول به رسانه ها و آنلاین ماندن برای مدت طولانی نیست. بنابراین باید برای روابط‌عمومی یک نقشه راه بلندمدت تعریف کنید. تعریف موقعیت ها، چینش برنامه ها و ایجاد طرح های پشتیبان در هر فصل دامنه کار روابط‌عمومی را مشخص می کند. این برنامه های بلندمدت کارآمدتر از برنامه های کوتاه مدتی است که در نهایت عایدی برای برند شما ندارد.
 

منبع: https://news.tccim.ir/

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پنج دلیل استرس‌زا بودن حرفه روابط‌عمومی


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  روابط‌عمومی هشتمین شغل استرس‌زا


  عکاسی و موبایل در روابط‌عمومی‌


  جنگ‌های عصر متاورس


  یک عکس،‌یک عکاس: ژاکلین هسینک


  جاری شدن یک قیام بر مدار ارتباطات بر محور قرن‌ها ...


  نشست هم اندیشی مدیران روایط‌عمومی‌های نظام سلامت برگزار شد


  روابط‌عمومی بهزیستی مازندران رتبه عالی را در کشور کسب کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد