درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:38   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49363صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 - 14:53
جایگاه خبر و خبرنویسی در روابط عمومی
غلامرضا شمس ناتری / کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر - خبرهایی که در سایت های سازمان و ارگان‌های دولتی دیده می شود کاملا غبرحرفه‌ای با تیترهایی که با لید همخوانی نداشته و استفاده از عبارت هایی مانند: "محترم، فرمودند و..."برای مدیر ارشد آن سازمان است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از الزامات و رسالت های مهم روابط‌عمومیها، اطلاع رسانی است که یک وجه آن از دریچه خبر و خبرنویسی می گذرد!


خبرنویسی در روابط عمومی نیازمند گذراندن آموزش و یادگیری است که بعضا این مقوله مهم در روابط عمومی مغفول مانده و روابط عمومی ها عاجز از خبرنویسی هستند.


این نقص مهم همواره پاشنه آشیل روابط عمومی ها بوده و در بزنگاه هایی که می بایست روابط عمومی بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به این مهم بپردازد، خود را نمایان می کند!


یکی از مهمترین رساالت های روابط عمومی در دستگاه های دولتی، تولید و تنظیم خبر و تلاش برای بکارگیری راهکارهای مهم ارتباطی برای انتشار به موقع و موثر آن در سایت آن سازمان و به رسانه های گروهی است.


این رسالت مهم متاسفانه در دستگاه های دولتی و در روابط عمومی ها نادیده انگاشته شده و روابط عمومی ها در خبرنویسی نه در چارچوب حرفه یی دچار مشکل عدیده می شوند.


خبرهایی که در سایت های سازمان و ارگانهای دولتی دیده می شود کاملا غبرحرفه‌ای با تیترهایی که با لید همخوانی نداشته و استفاده از عبارت هایی مانند: "محترم، فرمودند و..."برای مدیر ارشد آن سازمان است.


یک روابط عمومی حاذق، مطلع و آگاه می بایست برای اهمیت دادن به این بخش ضمن برگزاری دوره های آموزشی ،فردی را برای تهیه خبر گمارده تا نسبت به تهیه خبر اقدام و در زمان هایی که امکان حضور خبرنگاران وجود ندارد خبری متقن و حرفه‌ای انتشار دهد.


امید آنکه سازمان ها و دوایر دولتی با برگزاری دوره های آموزشی و نیز تهیه بروشورهای مربوطه دانش کارکنان روابط عمومی خود را برای خبرنویسی بالا برده تا در مواقع بحرانی دچار این مشکل نشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد