درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 09:52   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49356صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 - 10:25
شش ضرورت برای اجرای موفقیت‌آمیز تحول دیجیتال
برای قوی‌ترین برنامه‌های عملیاتی به چیزی بیش از مدیریت دقیق پروژه نیاز است. همچنین به مدلی نیاز است که با پشتیبانی از استراتژی، چشم‌انداز، ماموریت و فرهنگ سازمان را با اهداف و مدیریت پیوند دهد. هنگامی که این شش عنصر گردهم آیند، ایجاد همسویی پیوسته با نیازهای کسب و کار و همچنین دیدگاه کلی نسبت به جایگاه هر یک از محصولات، خدمات یا اقدامات اکوسیستم کارمندان، مشتریان و شرکا آسان‌تر می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با کوشش‌هایی که برای بهبود نابسامانی‌های ناشی از پاندمی کرونا در جهان صورت می‌گیرد، «موضوع  تحول دیجیتال» به فکر و ذکر بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است. بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل انتخاب یا به کارگیری نادرست فناوری غافلگیر شده‌اند و برای افزایش توان رقابت در دوران پسا‌کرونا باید بیشتر کوشش کنند. در نتیجه، پروژه‌های تحول دیجیتال در همه جا کاملا شتاب گرفته‌اند.

آنچه بسیاری از مدیران اجرایی نمی‌دانند این است که بیشتر پروژه‌های فناوری با شکست روبه‌رو می‌شوند. پژوهش‌های گروه اورست در سال ۲۰۱۹ با شفاف ساختن این واقعیت که کسب و کار ۷۳ درصد از سازمان‌ها از کوشش‌هایشان در مسیر تحول دیجیتال از هیچ ارزشی بهره‌مند نشده، موید این موضوع است.

شرکت می‌تواند استراتژی درخشان، محصولی پرفروش و ارائه خدمات عالی داشته باشد. ولی تنها مسوولیت‌پذیری در اجرا است که می‌تواند موفقیت را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهیم با تحول دیجیتال، احتمال موفقیت و تلاش‌هایی را که برای رشد صورت می‌گیرد بهبود بخشیم باید برای اطمینان از رفع کاستی‌های اجرا و دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز این شش مورد ضروری را به خاطر سپاریم:


۱-تشکیل گروهی برای ارائه مشاوره به مشتریان

شاید فکر می‌کنید که می‌دانید باید چه چیزی بسازید، ولی مشتریانتان می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند بخرند. پیش از آنکه ساخت هر یک از محصولاتتان یا هرگونه اقدام در مسیر رشد را ادامه دهیم، کار را با درک گفته‌های مشتریان شروع کنید. دعوت ادواری از گروهی از مشتریان برای ارائه بازخورد درباره محصول و همچنین برداشت‌های کلی آنها از شرکت می‌تواند در وقت صرفه‌جویی کرده و از اتلاف منابع جلوگیری کند.


۲- استفاده بهینه از مدل اهداف و نتایج کلیدی (OKR) برای حفظ تمرکز

به نقل از نشریه هاروارد بیزنس ریویو (HBR)، یکی از مدل‌های رایج برای تیم‌هایی که قصد برنامه‌ریزی برای دستیابی به موفقیت و اندازه‌گیری آن را دارند، مدل اهداف و نتایج کلیدی است که با تعیین اهداف، تشریح کیفیت دستاوردهای مورد نظر و تعریف نتایج کلیدی یا سنجش کمیت هر یک از اهداف در پی ایجاد همسویی در سازمان است.


۳- تحلیل داده و اطلاعات برای شتاب‌دهی به توسعه محصول

داده‌محوری مستلزم طرز تفکر جدیدی است که مشتری را مافوق شرکت در نظر بگیرد. به عنوان مثال با تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مربوط به محصول می‌توان نحوه و چگونگی تعامل کاربران با محصول را کاملا بررسی کرد و با تحلیل مسیر به کارگیری و استفاده از محصول، عواملی را که منجر به تبدیل، تعامل، بازگشت یا تغییر شکل آن می‌شود شناسایی کرد و از این طریق به ارزشی که به مشتری ارائه می‌شود پی برد. برای انجام اقدامات ذی‌ربط، نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل محصول می‌توانند برای استفاده بیشتر مدیران محصول، رهبران تیم‌های توسعه‌دهنده، طراحان UXو مدیران ارشد جهت گردآوری داده‌ها مورد استفاده قرار گیرند.


۴ - تشکیل کمیته راهبری

تفاوت مهم مدیر پروژه یا تیم پروژه با کمیته راهبری در این است که مدیر پروژه یا تیم پروژه فقط می‌توانند کارهای مرتبط با توسعه محصول را تعریف، برنامه‌ریزی و پشتیبانی کنند، اما کمیته راهبری می‌تواند برای رهیابی نتایج موفقیت‌آمیز، تغییرات مورد نیاز کسب و کار را هدایت، کنترل و مدیریت کند. در همه پروژه‌های تحول یا پروژه‌هایی که برای رشد به اجرا در می‌آیند، کمیته راهبری، ابزار حاکمیتی ارزشمند (و گاه نادیده گرفته شده‌ای) است که برای سازماندهی ذی‌نفعان اصلی و توانمند‌سازی آنها برای هدایت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخستین و مهم‌ترین کار، تعریف حوزه اختیارات کمیته، از جمله حوزه صلاحیت آن درباره پروژه‌ها و همچنین تعیین سطح اختیارات آن است. درک درجه دشواری هر پروژه، شفافیت منابع و شیوه انجام آن، حساسیت، هزینه و ریسک از نکات بسیار مهم به شمار می‌روند. یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی، تعیین موارد قابل تحویل و تاثیرات آن بر تصمیمات، بخشنامه‌ها و نظرات برای پشتیبانی از پروژه است.


۵ - افزایش شفافیت با استفاده از ماتریس RACI

ماتریس RACI (که بیانگر چهار نقش مسوول، پاسخگو، مشورت‌دهنده و آگاه درباره وظایف و پروژه است)، روشی ساده و در عین حال موثر برای ترسیم روابط بین افراد و وظایف درگیر در پروژه است که با ایجاد زبانی ساده برای بحث درباره مسوولیت‌ها و نقش‌ها از سردرگمی و سوءتفاهم جلوگیری می‌کند.


۶ - یافتن شرکایی متناسب با فرهنگ شرکت

دیدگاه‌های سنتی درباره زنجیره تامین و کانال‌های شراکت عمدتا بر کنترل هزینه‌های تدارکات و بهینه‌سازی موجودیت متمرکزند. این دیدگاهی محدود از مکتب فکری قدیمی در این حوزه است. شرکت‌های امروزی، عامل تقویت نیروی رشد، نوآوری و تحولند. شراکت با تامین‌کنندگانی که فرهنگ آنها با فرهنگ سازمان همسو باشد، به عنوان عاملی حیاتی در ایجاد نتایج برتر و ایجاد مبنایی برای مزیت رقابتی و رشد متقابل شناخته می‌شود.

به‌طور کلی، برای قوی‌ترین برنامه‌های عملیاتی به چیزی بیش از مدیریت دقیق پروژه نیاز است. همچنین به مدلی نیاز است که با پشتیبانی از استراتژی، چشم‌انداز، ماموریت و فرهنگ سازمان را با اهداف و مدیریت پیوند دهد. هنگامی که این شش عنصر گردهم آیند، ایجاد همسویی پیوسته با نیازهای کسب و کار و همچنین دیدگاه کلی نسبت به جایگاه هر یک از محصولات، خدمات یا اقدامات اکوسیستم کارمندان، مشتریان و شرکا آسان‌تر می‌شود.

 

مترجم: علی پورقاسمی

 منبع: Forbes : donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  چراغ راه روابط‌عمومی


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


  انتصاب مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی